خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انصراف انجمن‌های اسلامی آلمان از اتحادیه

مجمع انجمن‌های اسلامی دانشجویان منطقه آلمان در اعتراض به آنچه قانون ستیزی‌های صورت گرفته در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا و انصراف مجمع از عضویت در اتحادیه، بیانیه‌ای صادر کرده است که به انصاف نیوز در پی می‌آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَمَا أُرِيدُ أَنْ أُخَالِفَكُمْ إِلَىٰ مَا أَنْهَاكُمْ عَنْهُ ۚ إِنْ أُرِيدُ إِلَّا الْإِصْلَاحَ مَا اسْتَطَعْتُ ۚ وَمَا تَوْفِيقِي إِلَّا بِاللَّهِ ۚ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَإِلَيْهِ أُنِيبُ (هود، ۸۸)

حاکمیت قانون، نفی پدرخواندگی و روابط فراقانونی، فعالیت مدنی مستقل، و آموختن کار جمعی برای خیر عمومی تمام آن چیزی است که به اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا معنی می‌دهد و تجربه عضویت در آن را خواستنی و آموختنی می‌کند. حالا، وقتی که اساسنامه اتحادیه – این میثاق جمعی ما – تبدیل به کاغذپاره‌ای شده، ادامه این راه ناممکن می‌نماید. اتحادیه‌ای که انجمن‌های اسلامی دانشجویان در منطقه آلمان داوطلبانه در آن عضویت دارد محفلی بود که پیش از هرچیز هویت دانشجویی به آن معنا می‌داد. نشست سالیانه و انتخابات، یک مرز هویتی بود که در روندی دموکراتیک، تمشیت امور جمعی را به دست «منتخبین» اعضا می‌داد. چیزی که این مجموعه را از جمعی واپسگرا و وابسته جدا می‌کرد و به آن هویتی آزاده می‌داد. چیزی که انجمن‌های اسلامی را محفلی برای دفاع از مرزهای گسترده کشور و نیز سخن گفتن آزادانه و ابراز نگرانی از روندهای ناصواب داخل کشور بدون ترس از عواقب آن می‌کرد.

امروز اما در نقطه‌ای ایستاده‌ایم که اراده فردی در «عزل و نصب» اعضای شورای مرکزی اتحادیه بر اراده جمعی سبقت گرفته است. امروز دوران کاسه‌لیسانی است که نه تلاش برای احقاق حقوق جمعی اعضای اتحادیه، بلکه مجیزگویی قدرت را راهی برای رشد در تشکیلات می‌بینند. کسانیکه که «منصوب» هستند نه منتخب. کسانی که اراده‌ای برای حفظ کیان اتحادیه ندارند و مقصودشان رشد فردی از راه دست‌بوسی و تعظیم است. و البته در این راه آن نهادی که می‌بایست از کیان مجموعه محافظت کند، راسا اساسنامه را زیر پا می‌نهد و اراده فردی و غیرقانونی خود را به زور و به پشتوانه تسلط بر منابع به کرسی می‌نشاند.

در این روزها که میراث شهید بهشتی بیش از همیشه در خطر نابودی است و امروز که اتحادیه از هویت خود، هویت دانشجویی و مستقل و تاریخی خود، خالی شده؛ ادامه عضویت در چنین جمعی معنای خود را از دست داده است و کاری عبث بلکه مانع پیشرفت دانشجویان می‌نماید. از همین رو مجمع انجمن‌های اسلامی دانشجویان در منطقه آلمان از عضویت در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا انصراف می‌دهد و به موجب همین نوشته به همکاری خود با این مجموعه پایان می‌دهد.این تصمیم که با اکثریت آرا مجموعه‌های عضو اخذ شده از امروز مجری خواهد بود.

این تصمیم نه با طیب خاطر، بلکه با دلی پر خون و علیرغم سالها تلاش برای اصلاح روندهای ناصواب موجود در اتحادیه گرفته می‌شود. این اقدامی است در چهارچوب حفاظت از میراث شهید مظلوم بهشتی. قدمی است برای جدا شدن از مجموعه‌ای که غایتش هوس‌رانی شخصی شده است. دردی است که ما برای مراقبت از هویت دانشجویی و مستقل انجمن اسلامی به جان می‌خریم. این زجری که ما می‌کشیم، این درد، این رنج عمیق، بهایی است که ما پرداختن آن را به جان می‌خریم بلکه شاید جایی اندک کورسوی امیدی که برای استقلال و تمامیت انجمن‌های اسلامی دانشجویان باقی مانده است، زنده بماند.

ان تنصر الله ینصرکم و یثبت اقدامکم

مجمع انجمن‌های اسلامی دانشجویان منطقه آلمان

رونوشت به حجت‌الاسلام و المسلمین آقای دکتر مفتح (نماینده محترم ولی فقیه در مرکز اسلامی هامبورگ)

در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا چه می‌گذرد؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا