خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سوالات کنکور 99 لو رفته است؟!

سرهنگ پاشایی،معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با اشاره به شایعه‌ی لو رفن سوالات کنکور 99 گفت: افراد سودجو با راه اندازی سایت های جعلی و تبلیغات مختلف در فضای مجازی مبنی بر ” فروش و واگذاری سوالات کنکور” مترصد کلاهبرداری از متقاضیان هستند.

به گزارش سایت پلیس، سرهنگ رامین پاشایی در تشریح این موضوع، اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به ایام برگزاری کنکور سال 1399 افراد کلاهبردار با طراحی پلت فرم های مجرمانه در فضای مجازی مدعی دسترسی و واگذاری سوالات کنکور به داوطلبان متقاضی هستند.

وی ادامه داد: با توجه به تقویم اجرای طرح های عملیاتی پلیس فتا در فضای مجازی ، متناسب با مناسبت ها و ایام خاص کارگروه های ویژه ای در پلیس فتا ناجا و رده های استانی و شهرستانی ضمن رصد و پایش وقایع در حال انتشار در فضای مجازی ، در صورت مشاهده موارد مجرمانه با آنها برخورد می کنند.

این مقام انتظامی خبر داد: تاکنون تعدادی افراد مجرم در استان های مختلف کشور از جمله فارس، کردستان ، آذربایجان شرقی، کرمانشاه و خوزستان که با راه اندازی سایت ها و کانال هال مختلف در بستر شبکه های اجتماعی و تبلیغات فریبنده در این خصوص درصدد کلاهبرداری برای فروش سوالات کنکور بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا تصریح کرد: با تجزیه و تحلیل فعالیت مجرمانه متهمان، مشخص شد تمامی اقدامات این افراد صرفا کلاهبرداری محض بوده و هیچ گونه مدارکی دال بر دسترسی آنان به سوالات کنکور سال 1399 محرز نشده است.

سرهنگ پاشایی در ادامه به شیوه کلاهبرداری این مجرمان اشاره و بیان کرد: افراد سودجو در ازای واگذاری سوالات کنکور به متقاضیان مبالغ مختلفی را از آنان دریافت می کنند و دیگر پاسخگوی تماس های افراد نخواهند بود و یا با واگذاری نمونه سوالات کنکور سال های گذشته از متقاضیان کلاهبرداری می کنند.

این مقام انتظامی بیان کرد: مجرمان با ترفند ” اجاره کارت های بانکی سایر افراد و  با استفاده از سیم کارت هایی که به هیچ عنوان به نام آنها نیست ” فرآیند کلاهبرداری خود را انجام می دهند ؛ این در حالی است که در هنگام کشف جرم اشخاصی که به هر دلیلی کارت بانکی و یا سیم کارت خود را در اختیار این مجرمان قرار داده اند نیز مورد پیگرد قانونی قرار می گیرند و باید پاسخگوی این فعل مجرمانه عمدی یا سهوی خود باشند .

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با تاکید بر اینکه متقاضیان به هیچ عنوان به تبلیغات فریبنده و دروغین فروش سوالات کنکور توجه نکنند؛ از خانواده داوطلبان خواست نظارت بیشتری بر عملکرد سایبری فرزندان خود داشته باشند تا آنها طعمه افراد کلاهبردار نشوند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. وقتش رسیده که خودت مدیر کسب و کارت باشی
    ، تنها ارائه دهنده راهکارهای هوشمند بین المللی در ایران
    – طراحی وبسایت های هوشمند شخصی ، فروشگاهی
    – طراحی اپلیکیشن های پیشرو با قابلیت نصب برروی تمام سیستم های عامل
    (بدون تاثیرپذیری از تحریم)
    – ارائه راهکارهای فروش انلاین و دیجیتال مارکتینگ
    – اموزش زبان های برنامه نویسی به صورت پروژه محور
    در کنار شما هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا