خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جنجال در جلسه‌ی امروز شورای شهر اراک

ایسنا نوشت: طبق اعلام قبلی برنامه های شورای شهر در 27 مردادماه قرار بود انتخابات هیات رییسه برای چهارمین سال فعالیت شورای پنجم شهر اراک برگزار شود.

قبل از انجام انتخابات علیرضا مرادی خطاب به هشت عضو اصلاح طلب شورای پنجم بیان کرد: نقد من به گروه هشت نفره شورا و به عملکرد سه ساله این افراد است، براساس واقعیت ها نقد می کنم، نه براساس برداشت شخصی و ذهنی خود، والله قصد ما کمک به شهر، هزینه های درست در شهر، انتصابات درست، خدمات شهری درست و حرکت جمعی در جهت خدمات رسانی است.

وی تصریح کرد: به عنوان نماینده مردم در شورای شهر حق انتقاد دارم و به دلیل معلم بودن نقد تخصصی می کنم. در حال حاضر این سوال مطرح است که اگر ما جای این گروه هشت نفره بودیم چگونه رفتار می کردیم؟ والله از توان و تخصص دیگران هم استفاده می کردیم.

مرادی بیان کرد: روش این گروه هشت نفره را می پسندم چون هماهنگ هستند، اما قرآن می فرماید هماهنگی را بر تقوا قرار دهید منافع شخصی و گروهی را کنار بگذارید و در یک حرکت از همه توان ها استفاده شود.

وی با بیان اینکه در این سه سال برای مسائل مختلف راهکار داشتیم ولی چون گوش شنوایی نبود بیان نکردیم، گفت: چهارمین مرتبه است که این نمایش غم انگیز، زننده و خنده دار در حال اجراست و در این حوزه به نظر حدود 30 مردم شهر اهمیتی داده نمی شود و براساس این نمایش خنده دار کمیسیون ها به افراد غیرتخصصی و ضربه زننده سپرده می شود، پس با توجه به جمیع جهات جلسه را ترک می کنیم.

پس از خروج علیرضا مرادی، حامد آجرلو و علی جعفر محصولی سه عضو اصولگرای شورای شهر، سعید نادری عضو شورای شهر در واکنش به این شرایط اعلام کرد: این کار اخلال در کار شوراست. جلسه قبل هم این کار را انجام دادند و جلسه تعطیل شد و امروز مجددا این کار تکرار شد، به هرحال که این انتخابات برگزار می شود ولی این کار عملکرد شورا را مختل کرده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر از اول شهریورماه 99 از نظر قانونی هیات رییسه امکان فعالیت ندارد.

مرتضی سورانه نایب رییس شورای شهر اراک نیز با بیان اینکه این حرف در واقع مصداق بزن در رو است، گفت: متاسفانه آقایان بر اخلاق مانور می دهد ولی این رفتار با اخلاق همخوان نیست. ای کاش می ماندند و جواب می شنیدند. این رفتار شورایی نیست بلکه سیاسی است و در عین حال ما هشت نفر را متهم به سیاسی کاری می کنند.

وی تصریح کرد: به هرحال این هشت عضو اکثریت هستند. چرا سال اول که محصولی نایب رئیس بود موضوع سیاسی کاری مطرح نشد و امسال آنرا مطرح می کنند؟

پیمان رشیدی نیز با بیان اینکه پاسخ این رفتار را در حضور خودشان می دهم، اظهار کرد: این اعضا دم از تخصص و تجربه می زنند و بر همین اساس، آجرلو با تخصص عمران رییس کمیسیون سرمایه گذاری و املاک، محصولی نایب رییس کمیسیون نظارت و دبیر کمیسیون عمران و مرادی نیز نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه است.

وی با تاکید بر اینکه همکاری لازم بین همه اعضای شورا حاکم بوده است، گفت این خلط مبحث و تشویش اذهان عمومی و سیاسی کاری است و بدین وسیله بر واقعیات خط بطلان می کشند، من مستند صحبت می کنم، مرادی و محصولی حتی به عنوان نماینده شورا عضو کمیسیون ماده 100 هستند.

رشیدی در نهایت عصبانیت و فریاد بیان کرد: برخی دوست دارند ما کار نکنیم، می خواهیم کار را به قرارگاه خاتم الانبیا بسپاریم، مخالفت می کنند و در این شرایط باید با داد و فریاد پروژه ها را به قرارگاه واگذار کنیم، مگر ما بچه ایم؟ این کارها و رفتارها سیاسی کاری است.

وی گفت: این رفتارها برای این است که می خواهند کار پیش نرود و نمی گذارد امور انجام شود، اما به کوری چشم حسودان کار می کنیم، تا آخر هستیم و با اتحاد و انسجام ادامه می دهیم.

با خروج این سه عضو اصولگرا و غیبت رضایی و فلک افلاکی عملا تعداد اعضای حاضر در جلسه به شش نفر رسید.

پس از اظهار نظرهای اعضای شورا، نصیری معاون فرماندار اراک که به عنوان نماینده فرماندار برای نظارت بر انتخابات در این جلسه حاضر بود، اظهار کرد: مسلما برای انجام انتخابات باید تعداد اعضا 8 نفر باشد که در شرایط فعلی صحن به حد نصاب نرسیده است و عملا انتخابات رسمیت ندارد، نباید سیاسی کاری کرد بلکه باید با تعامل و گفت و گو مباحث را پیش برد و در صورت امکان با رایزنی این اعضا را برای برگزاری انتخابات به صحن بازگردانید.

پس از صحبت های نصیری، سورانه به دنبال سه عضو خارج شده از صحن رفت ولی پس از گذشت دقایقی دست خالی برگشت چراکه این سه عضو حاضر به بازگشت و حضور در انتخابات نشدند و رسما جلسه شورا بدون برگزاری انتخابات پایان یافت.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا