خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مدیرکل گمرک لبنان بازداشت شد

بازپرس شورای دادگستری در پرونده انفجار بندر بیروت حکم جلب مدیرکل گمرک لبنان را صادر کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، بازپرس دادگستری لبنان بازجویی از بدری ضاهر، مدیرکل گمرک لبنان را در خصوص پرونده انفجار بندر بیروت پایان داد و حکم بازداشت او را صادر کرد.

قاضی فادی صوان، بازپرس دادگستری به مدت چهار ساعت و نیم در حضور وکلای مدیرکل گمرک لبنان او را تحت بازجویی قرار داد و در نهایت حکم  بازداشت او را صادر کرد.

قاضی صوان همچنین بعد از بازرسی از محل انفجار و بررسی خسارات وارد شده در پی انفجار چهارم اوت به دفترش بازگشت تا از حسن قریطم، مدیرکل بندر بیروت بازجویی کرده و در سایه بازجویی‌ها تصمیم مناسبی اتخاذ کند.

این حکم بعد از آن صادر شد که میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان در گفت‌وگویی تلویزیونی گفت، تمام فرضیات درباره علت انفجار بندر بیروت مطرح هستند و هیچ تاخیری در روند تحقیقات وجود ندارد.

او اضافه کرد: ما نیاز به زمان بیشتر داریم تا ابهامات این پرونده روشن شوند.

عون تاکید کرد: تحقیقات مالی جنایی که دولت مستعفی تصویب کرد تخلفات مالی را مشخص خواهد کرد که عامل فساد هستند.

همچنین المیادین به گزارش قضایی غسان عویدات، دادستان کل دادگاه تجدیدنظر لبنان که در چهارم ژوئیه یعنی دو ماه قبل از انفجار بندر بیروت صادر شده بود، دست یافت.

در این گزارش دستور داده شده تمام درهای انبار شماره ۱۲ به دلیل وجود مواد خطرناک نیترات آمونیوم که برای تولید مواد منفجره استفاده می‌شود، قفل شوند.

عویدات همچنین خواستار تعیین رئیسی برای مهمات انبار شماره ۱۲ و مراقبت از تمام درها و درزها شده و از امنیت کشور خواسته بود فردی را مامور کند تا به حراست از انبار شماره ۱۲ بپردازد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا