خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جزییات دستگیری «سه معاند مرتبط با بی بی سی»

خبرگزاری فارس در مطلبی با عنوان «دستگیری سه معاند مرتبط با بی بی سی در استان اصفهان/تهیه فیلم از مساجد و ارتباط دادن کرونا با مجامع مذهبی» نوشت: «سردار محمدرضا میرحیدری عصر امروز در همایش هیأت مذهبی شاخص ویژه محرم، با تأکید بر لزوم حفظ امنیت، سلامت  و رفاه عزاداران حسینی و همچنین برگزاری هر چه باشکوه‌تر  عزادری‌های حسینی با رعایت و اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا و دستورات بهداشتی اظهار کرد: رسالتی که در جهت حفظ بیرق مقدس امام حسین(ع) و مسیر حق بر دوش همه ما گذاشته شده بسیار سنگین است، اگر ما می‌بینیم که دشمنان مکتب تشیع هر روزه با یک رویکرد جدیدی در مقابله با مکتب شیعه به میدان می‌آیند نشانگر ارزش کار هیات فرهنگی مذهبی است و نشان می‌دهد بزرگ ترین مانعی که نظام استکباری برای چپاول منابع جهانی دارد، جبهه مقاومت و فرهنگ عاشورا است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: از همین رو همه ما مردم و دستگاه ها باید تلاش کنیم تا با قوت بیشتر و شکوه بالاتر این فرهنگ و نهضت تا ظهور حضرت ولی عصر(عج)استمرار داشته باشد.

وی با اشاره به لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری جلسات عزاداری محرم تاکید کرد: برای برگزاری مراسمات عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در سال جاری با نظرات مختلفی روبرو بودیم اما افرادی که در هیأت مذهبی و مسجد تربیت شده‌اند، چشمانشان به مراجع تقلید دوخته شده چرا که روشن ترین مسیر همین راه پیش رو است و ما بایستی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد مقابله با کرونا این جلسات ارزشمند را باشکوه برگزار کنیم.

میرحیدری تصریح کرد: طی چند وقت اخیر شاهد آن بودیم که دشمنان ما و افراد مغرضی که توجه و نگاهشان به خارج از مرزها بود، چگونه با برگزاری مراسمات محرم و عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) مخالف کردند و از سوی دیگر آنهایی که تحت‌الشعاع یافته‌های فرا مرزهای بودند و دنباله رو پیاده سازی نظرات غربی به اسم مکتب امام بودند با افراط به این موضوع پرداختند، آنچه که این‌ها به اسم مراقبت‌های بهداشتی مطرح می‌کنند تنها به ضرر جامعه دینی و هیات‌ مذهبی است.

دستگیری سه معاند وابسته با خارج در ارتباط با مراسم محرم امسال در استان اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: طی 10 روز گذشته سه معاند که وابسته به خارج از کشور و دنباله رو اهداف آن‌ها بودند را دستگیر کرده‌ایم، یکی از این افراد یک خانم در شهرستان لنجان و مرتبط با بی‌بی‌سی فارسی بوده که به هنگام دستگیری، مستنداتی از وی بدست آمد.

سردار میرحیدری تصریح کرد: این خانم مستنداتی را  آماده کرده بود که بعضا به شبکه بی‌بی‌سی و پایگاهی در کشور گرجستان فرستاده بود. البته تمامی این مستندات را از مساجد و هیأت مذهبی تهیه کرد و به دنبال آن بود تا ثابت کند منشا شیوع این ویروس منحوس در جامعه ما، افراد و مجامع مذهبی هستند.

وی در ادامه بیان داشت: فرد دیگری در شهرستان تیران دستگیر و مستنداتی که آماده کرده بود، جمع آوری شده، همچنین مستنداتی به دست آمده که در حال شرب خمر با افراد اجنبی بوده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: دشمنان ما به دنبال ایجاد خدشه در این مسیر مقدس هستند، پس باید نسبت به اعتبار و امنیت هیأت مذهبی مراقبت کرد.

میرحیدری با اشاره به شهادت 200 نفر از مدافعان سلامت در بحث بیماری کرونا اذعان کرد: همه ما مردم و مسؤولان موظف هستیم با رعایت پروتکل های بهداشتی و اجرا دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا به کادر درمان کمک دهیم تا آنان هم با قوت بیشتر در مقابله با این ویروس بتوانند رسالت خود را در جامعه اسلامی انجام دهند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان عنوان داشت: افتخار پلیس در بخش های متعدد راهنمایی رانندگی، پیشگیری از جرایم و امنیت، خدمت به مردم و هیأت و مراسمات مذهبی است، همه ما بسیج شده‌ایم تا در این سال که دشمن به دنبال ایجاد دوگانگی در این حرکت عظیم و ارزشمند است با امنیت افزون‌تری، مراسمات حضرت اباعبدالله(ع) را با رونق بیشتر، آن هم با رعایت بایدها و نبایدهایی که تاکید شده است برگزار کنیم.

برنامه‌ریزی های پلیس برای امنیت و رفاه عزادارن حسینی(ع)

وی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی تمام وجود خود را بسیج می‌کند تا هیات مذهبی بتوانند فرهنگ عاشورایی را به درستی به جوانان کشور که سرمایه‌های آینده ما هستند، بیاموزند، برنامه ریزی همکاران ما در حوزه راهور برای برقراری امنیت ترافیک اطراف نقاطی که مراسمات عزاداری برقرار می‌شود این است که از ظرفیت وجود جوانان و نوجوانان به عنوان پلیس همیار استفاده شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: همچنین برنامه‌ریزی های لازم جهت ارتباط با پیشگیری سایر جرایم همچون سرقت از منازل، وسایل نقلیه و… انجام شده است و از عزیزانی که تحت عنوان  پلیس یار می‌توانند همکاری کنند می‌خواهیم به کلانتری‌های حوزه خودشان مراجعه کنند تا نسبت به آموزش، دریافت تجهیزات به منظور مراقبت، سرکشی و یا فعالیت در قالب واحدهای گشتی، برنامه ریزی های لازم صورت بگیرد.

میرحیدری در پایان گفت: ممکن است عده ای باشند که تعهد لازم نسبت به دستوراتی که از طریق شورای هیئات مذهبی، سازمان تبلیغات و یا ستاد مقابله با کرونا ابلاغ میشود را نداشته باشند، این افراد را رصد می‌کنیم و دستگاه‌های امنیتی به طور جدی وارد عمل خواهند شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: افرادی که با خارج از مرزها در ارتباط هستند و شاهد حضورشان در برخی نقاط استان هستیم، تحت مراقبت قرار دارند و اگر بخواهند باعث برهم زدن جلسات مذهبی باشند، باقوت برخورد لازم با آنها را خواهیم داشت و سعی خواهیم کرد بستر را به نحوی فراهم کنیم تا هیأت ما بتوانند رسالت سنگینی که بر دوش دارند را به سهولت اجرا کنند.

سردار میرحیدری اضافه کرد: همچنین مسوؤلان هیأت و متولیان این امر مقدس نباید اجازه دهند افرادی که از انگلیس و رژیم صهیونیستی به دنبال ایجاد بی نظمی و انحراف در این مسیر ارزشمند و پیاده سازی اهداف دشمنان ما هستند، بتوانند خدشه‌ای وارد کنند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا