خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزیر کشور: خط رسانه‌ای ماهواره‌ها تحریک مردم به فروش سهام است

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور گفت: خط رسانه‌ای رسانه‌های خارج از کشور و ماهواره‌ها در چند روز گذشته تحریک و تهییج مردم و دعوت آنها برای فروش سهام خود بوده است.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه پنجاه و پنجمین جلسه ستاد اطلاع رسانی تبلیغات اقتصادی کشور با اشاره به اینکه یکی از دستورات جلسه بررسی گزارش دستگاه‌های مختلف در حمایت از واحدهای تولیدی آسیب دیده در کرونا بود، گفت: از سوی اصناف گزارش خوبی در این جلسه ارایه و مقرر شد که موضوع بررسی کارشناسی و آسیب شناسی شود و سپس به رییس‌جمهور ارائه کنیم تا بتوانند با دستوراتی که می‌دهند حمایت‌های لازم را با سرعت، تداوم دهند تا ان شاءالله با مشکلات در این واحدها مواجه نشویم.

وزیر کشور موضوع بورس را از دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه برشمرد و گفت: بورس ابعاد مختلفی دارد و بازار سرمایه با استقبالی که مردم داشتند، تاکنون گام های بلندی را در جذب نقدینگی و هدایت آن بر عهده داشته‌ است . همه بورس‌ها در بعضی از مقاطع دچار نوسانات می‌شوند که این نوسانات باید از طریق کارشناسی و پیش بینی‌های لازم جبران شود.

وی ادامه داد: گزارشی که از بورس داشتیم بحمدالله مناسب بود ولی لازم بود که هماهنگی رسانه‌ای در اینجا انجام شود تا همه رسانه‌ها به صورت کارشناسانه و دقیق به بورس بپردازند و از تهییج افکار عمومی پرهیز شود، زیرا خط رسانه‌ای رسانه‌های خارج از کشور و ماهواره‌ها در چند روز گذشته تحریک و تهییج مردم و دعوت آنها برای فروش سهام خود بوده است.

وزیر کشور در همین راستا تاکید کرد: با توجه به گزارشاتی که در دولت و اینجا داده شد و با تدابیری که اندیشیده شده این قضیه به دقت و به خوبی مدیریت می‌شود.

رحمانی فضلی درباره مشکلات حوزه دارو تصریح کرد: وزارت بهداشت توضیح داد که بحمد الله با هماهنگی بانک مرکزی در حوزه تخصیص و تامین منابع دارو مشکلی نخواهند داشت و قول دادند بازار در حد تامین مایحتاج فراهم است و تا آخر سال نیز فراهم خواهد شد.

وزیر کشور تصریح کرد: نگاه جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی این است که همراه با افکار عمومی و ارتباطاتی که با مسئولین خواهیم داشت، شرایط را به گونه‌ای هدایت کنیم که همه فعالیت‌های اقتصادی در بستر طبیعی و کارشناسی خودش دنبال شود و در ضمن به مردم هم اطلاع رسانی دقیق بشود.

وزیر کشور با اشاره به اینکه طرح فروش نفت سلف از موضوعات مهمی بود که در جلسه مطرح شد گفت: هفته قبل دو پروژه درباره فروش نفت مطرح شد، یکی طرح فروش نفت مدت‌دار بود به میزان ۲۰۰ میلیون بشکه که کلیات آن در جلسه سران قوا تصویب شد و مقرر شد آیین نامه‌های اجرایی هم با دقت لازم تهیه و هر وقت آماده شد، ارائه شود. یک بحث دیگر موضوع فروش سلف نفت بود که وزارت نفت مجوز قانونی آن را در بودجه دارد، ولی چون اینها به تاخیر افتاد و قبل از اینکه تایید نهایی بشود، اعلام شد و توقع مردم محقق نشد، امروز مقرر شد که حتما در طرح‌های بزرگ این‌چنینی پیوست تبلیغاتی، اطلاع رسانی و اقناع‌سازی مردم تهیه شود تا مردم دچار بی‌ثباتی و ضعف تصمیم‌گیری در برنامه های  اقتصادی خود نشوند.

رحمانی فضلی در ادامه با تاکید بر اینکه دشمنان ما در رسانه‌های خود به بی‌ثباتی دامن می زنند، ضمن قدردانی از رسانه ها به ویژه صداوسیما، ابراز امیدواری کرد: با رعایت همه مسائل و با اطلاع رسانی درست و دقیق بتوانیم شرایط کنونی اقتصادی را در افکار عمومی به نحو احسن مدیریت کنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا