خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ربیعی: دولت تا آخرین روز ایستاده

علی ربیعی، سخنگوی دولت گفت:  دولت تا آخرین روز کاری و قانونی خود «هدفمند»، «امیدوار» و «استوار» ایستاده و مجهز به نقشه راه و برنامه‌ای مشخص به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

به گزارش ایسنا، در پی ابتلای  سخنگوی دولت به کرونا در هفته‌های گذشته، چهارمین نشست خبری هفتگی علی ربیعی با خبرنگاران به صورت مکتوب برگزار شد که طی آن وی در ابتدای این نشست با اشاره به در پیش‌رو بودن هفته دولت گفت: لازم می‌دانم که در این هفته اعلام کنم دولت تا آخرین روز کاری و قانونی خود «هدفمند»، «امیدوار» و «استوار» ایستاده و مجهز به نقشه راه و برنامه‌ای مشخص به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

وی افزود: دولت به سختی‌های زندگی ناشی از تحریم‌های ظالمانه ای که به کشور و مردم تحمیل شده واقف است و همه تلاش خود را برای عقب راندن تحریم گران، شکستن تحریم و حفاظت از زندگی مردم به کار بسته و خواهد بست و تاکنون نیز آرزوی آنهایی را که می‌گفتند ایران در سه ماه یا یکسال فرو خواهد پاشید، به باد داده است.

ربیعی با تاکید بر اینکه خانواده اولین و مهمترین نهاد اجتماعی انسان‌هاست و بسیاری از سازگاری‌ها و ناسازگاری‌های جامعه مربوط به همین نهاد مقدس است، گفت: دولت تدبیر و امید در اجرای سیاست‌های کلی جمعیت و ماده ۱۰۲ قانون برنامه ششم توسعه اقدامات موثری چون حمایت از ازدواج جوانان از طریق افزایش تسهیلات ازدواج و حمایت از خانواده‌ها در راستای فرزند آوری سالم، انجام داده است.

وی افزود: از سوی دیگر این روز به نام بازنشستگان عزیز کشور هم بود. میزان انسانی بودن و اخلاقی بودن یک جامعه به میزان احترام و توجه به سالمندان آن جامعه است. سنگ بنای امروز کشور بر روی دوش بازنشستگان به خصوص آنهایی است که در کارخانه‌ها آجر به آجر، ساختمان توسعه کشور را بنا نهاده و رنج جان و جان رنج را زیسته‌اند.

ربیعی تاکید کرد: آنها در برخی از مشاغل و محیط‌های شغلی سخت، کاهش عمر تدریجی خود را دیده‌اند و مهمترین هدف این دولت تجربه بازنشستگی سالم برای این عزیزان بوده است. نباید اجازه دهیم بازنشستگی قرین با ناتوانی شود.

سخنگوی دولت یادآور شد: یکی از مهمترین اقدامات دولت ایجاد زیرساخت‌های درمانی و تحت پوشش بیمه قرار دادن بیماری‌های شایع دوران بازنشستگی بوده است.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی در سالهای اخیر گام‌های بسیار مثبتی برای بهبود وضعیت بازنشستگان و مستمری بگیران انجام داده است. پیگیری و اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران یکی از مهمترین مطالبات ۱۴ ساله این قشر بوده که با همت دولت و تعامل کانون‌ها و تشکل‌های بازنشستگی محقق شده است.

ربیعی ادامه داد: افزایش حقوق درخصوص بازنشستگان کشوری از متوسط دریافتی ۸۸۹ هزار تومان به سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ۳۲۷درصد افزایش و درخصوص بازنشستگان لشکری از متوسط دریافتی یک میلیون و ۱۲۳ هزار تومان به ۴ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان رسیده و۲۸۱ درصد افزایش را شاهد بوده‌ایم.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه می‌دانیم حتی این افزایش‌ مستمری ها کافی نیست، تصریح کرد: ولی اگر شرایط تحریمی و تنگناهایی که ناشی از جنگ اقتصادی این روزهاست نبود، حتما گشایش‌های بهتری صورت می‌گرفت.

وی یادآور شد: افزایش ۱۰ برابری پرداخت تسهیلات ضروری قرض الحسنه به بازنشستگان و مستمری بگیران، عرضه درصدی از سهام شرکت‌های تابعه به بازنشستگان، ایجاد خانه‌های امید و طرح های رفاهی از دیگر اقدامات دولت بوده است.

ربیعی گفت: همچنین در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در حال حاضر ۱۱۳ هزار نفر مستمری بگیر وجود دارد که بسته نقدی حمایتی ۳۰۰ هزار تومانی به زودی به این عزیزان پرداخت خواهد شد.

خبر تکمیل می‌شود…

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا