خرید تور تابستان ایران بوم گردی

علم‌الهدی: همه شهر حسینیه سیدالشهدا باشد

سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد گفت: به خاطر محدودیت‌هایی که به این واسطه این ویروس منحوس ایجاد شده، باید عزاداری را از چهاردیواری حسینه و مسجد به فضای باز شهری بیاوریم تا همه شهر حسینیه سیدالشهدا(ع) باشد.

به گزارش تسنیم آیت الله سیداحمد علم الهدی در همایش مشترک ائمه جمعه با رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی در شهرستان‌های استان خراسان رضوی اظهار داشت: از همه مسئولانی که در اجرای منویات مقام معظم رهبری تلاش می‌کنند متشکرم؛ مسئله‌ای که حائز اهمیت ائمه جمعه و عزیزان صاحب ادارات تبلیغات است این است که کار اصلی و رسالت ما، نوکری در خانه اباعبدالله(ع) است تا بتوانیم اهتزاز این پرچم را با استفاده از موقعیت‌ها و امکانات موجود بیشتر کنیم.

وی افزود: همه شما عزیزان باید جدیت کنید که محرم، تاسوعا و عاشورا امسال همینطور باشد؛ یعنی به خاطر محدودیت‌هایی که به این واسطه این ویروس منحوس ایجاد شده، باید عزاداری را از چهاردیواری حسینه و مسجد به فضای باز شهری بیاوریم تا همه شهر حسینیه سیدالشهدا(ع) باشد.

آیت الله علم‌الهدی بیان کرد: این را باید با یک ابتکاری انجام دهیم تا از این محدودیتی که برای عزای امام حسین(ع) ایجاد شده بتوانیم آن را در شهر گسترده‌تر برگزار کنیم چرا که ما همیشه نوکر امام حسین(ع) بودیم و هستیم؛ شما عزیزان هم از هیچ کاری برای باشکوهی این عزا فروگذار نباشید و البته باید توجه داشته باشیم که این عزاداری با اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد کرونا، صورت گیرد.

عضو مجلس خبرگان تاکید کرد: همه عاشق ابی عبدالله هستند و تلاش می‌کنند تا پرچم سید الشهدا، همیشه در اهتزار باشد؛کرونا واقعیت این روزهای جهان است که ما در مقابله با آن، باید به فکر راه چاره باشیم؛ دنیای امروز، دنیای هنرهای گوناگون است و ما باید از همین هنرها در عزاداری امام حسین(ع) بهره بگیریم. نمی‌شود بگوییم چون طبل و سنج نیست نمی‌توانیم زنجیرزنی و عزاداری امام حسین(ع) را داشته باشیم، این درست نیست زیرا مداحان عزیز با هنرشان باید جوری نوحه‌خوانی کنند که برای زنجیر زدن نیاز به طبل و سنج نباشد.

امام جمعه مشهد بیان کرد: شما عزیزان جوان با ابتکارات می‌توانید کل شهر را به حسینیه امام حسین(ع) تبدیل کنید که این حرکت عزیز مستلزم همکاری مساجد نیز است؛ شما می‌توانید در یک میدان بزرگی با فاصله اجتماعی، عزاداری امام حسین(ع) را انجام بدهید؛ همه ما عاشق و دلداده سیدالشهدا(ع) هستیم و همه در تلاشند که شور و هیجان حسینی امسال را بیشتر کنند.

آیت الله علم‌الهدی اضافه کرد: همه هستی این انقلاب ما از اسلام است و همینطور که امام راحل فرمودند: این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است؛ ان‌شاءالله با عنایت سیدالشهدا(ع) یک عزاداری پرشور و هیجانی داشته باشیم و این عزاداری هم در شهرها و روستاها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت گیرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا