خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مداح انقلابی دروغ می‌گوید؟

روز گذشته میثم مطیعی، مداحی که در سال‌های اخیر با خواندن اشعاری خاص حاشیه‌های سیاسی بسیاری ایجاد کرده است در صفحه‌ی توییتر خود نوشت: «۴۸ساعت قبل از آغاز محرم گفتید برگزاری هرگونه مراسم در فضای سربسته ممنوع است».

به گزارش انصاف نیوز آقای مطیعی در رشته توییتی نوشته است: «آقای معاون وزیر! حداقل ۱۰ روز قبل اعلام کردید عزاداری در مکان سربسته با سقف بالای ۶ متر مصداق فضای باز است و مشکلی ندارد. امروز و تنها ۴۸ ساعت قبل از آغاز محرم گفتید برگزاری هرگونه مراسم در فضای سربسته ممنوع است. حرف قبلی‌ شما که محصول کار کارشناسی بود عوض شد. ویروس جهش کرده؟

مردم شریف بدانند که با این تصمیم خلق الساعة، حداقل ۲۰۰۰ مراسم مهم در کشور تعطیل شده و یا حداقل لطمه جدی می‌خورد. مثلاً در شهری مثل بوشهر با آن درجه بالای رطوبت هوا می‌شود مراسم را از زیر سقف و همراه با تهویه آورد در فضای باز و شدیداً گرم برگزار کرد؟

به عنوان تصمیم‌گیر تا به حال هیأت برگزار کرده‌اید؟ از تهمیدات برگزاری یک مراسم خبر دارید؟ هیأت‌ها در این مدت تمام شرایط را طبق دستورالعمل ستاد ملی آماده کرده بودند؛ الان و ۴۸ ساعت قبل از برگزاری چطور می‌شود همه مقدمات را فراهم کرد؟ برای خیلی از هیأت‌ها راهی جز تعطیلی مراسم هست؟».

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی نیز با حضور در یک برنامه‌ی تلویزیونی ادعاهای مطرح شده از سوی میثم مطیعی را تکرار کرد و گفت: «یکی از معاونان وزیر بهداشت در جلسه دو هفته پیش گفت اگر سقف ساختمان بالای ۶ متر باشد، می‌توان در آنجا هیئت برگزار کرد. حالا دو روز مانده به محرم اعلام کرد که به‌هیچ وجه نباید هیئت در مکان مسقف باشد! در این دو روز چه می‌توان کرد؟! این تصمیم‌گیری‌ها هیئت‌ها را آشفته کرده است».

اما واقعیت ماجرا چه بود؟

ستاد ملی مقابله با کرونا ده روز قبل با صدور ابلاغیه‌ای درباره‌ی دستورالعمل‌ها و ضوابط برگزاری مراسم ماه محرم و صفر به صراحت اعلام کرده است که «مراسم عزاداری ماه محرم صرفا در اماکن و فضاهای باز با رعایت فاصله حداقل دو متر از هر طرف و تجمعات حداقلی برگزار می‌شود». [لینک]

در نتیجه ادعای مطرح شده مبنی بر این که ممنوعیت برگزاری مراسم محرم در فضاهای سر بسته «48 ساعت مانده به محرم» اعلام شده غیر واقعی بوده و زمان اعلام این دستورالعمل ده روز قبل است و نه «دو روز مانده به محرم»!

در همین ارتباط این نکته را هم باید یادآور شد که بر خلاف ادعای مداح اصولگرا آنچه معاون وزیر درباره فضاهای سربسته گفته است به این شکل بوده که «اگر جایی باشد که سقف 6 – 7 – 8 متر باشد، 40 تا 50 درصد خاصیت فضای باز دارد» باشد و انتساب جمله‌ی «عزاداری در مکان سربسته با سقف بالای ۶ متر مصداق فضای باز است» به معاون وزیر بهداشت نیز خلاف واقع است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. ای لعنت به شما که از هر چیزی میخواید استفاده سیاسی کنید
    مداح اصول گرا!!!
    لعنت بهتون که منافع سیاسی اونا بر اخلاق و هر چیزی ترجیح میدید

    1
    2
  2. عزیزم! آخرش مطیعی انقلابیه یا اصول گرا؟
    از جایی ناراحتی ؟

    شعرهای خاص؟

    یکی از اصول خبرنگاری بی طرفی و عدم تعصبه!

    شما همیشه با کینه و حقد و غضب خبر کار میکنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا