خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هشت ماه سکوت در پرونده‌ی مارک ویلموتس

سعید فائقی معاون سابق سازمان تربیت بدنی در روزنامه ایران نوشت: مارک ویلموتس بلژیکی آذرماه سال گذشته قراردادش را به دلیل عدم دریافت مطالباتش با فدراسیون فوتبال فسخ کرد و از آن زمان حدود ۸ ماه می‌گذرد. جالب اینکه در این ۸ ماه هیچ کدام از نمایندگان مجلس و سایر مسئولان بلندپایه کشوری نسبت به موضوع سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال عکس‌العملی نداشتند و حالا که کار از کار گذشته به دنبال مسببین قرارداد با ویلموتس هستند اما آیا در چنین شرایطی پیدا کردن مسببین دردی دوا می‌کند؟

پاسخ این سؤال هم بله است و هم خیر. همان زمان که ویلموتس شکایت کرد، تمام ارکان فدراسیون فوتبال باید بسیج می‌شد و با استفاده از مستندات قوی و با حمایت وزارت ورزش و جوانان از حقوق خود دفاع می‌کرد و نمی‌گذاشت ماجرا به اینجا کشیده شود. در حال حاضر فدراسیون فوتبال می‌تواند در CAS از ویلموتس شکایت کند و فدراسیون باید به دنبال این باشد تا در CAS دفاعیات پیشین خود را اصلاح کند و با دست پر در آنجا حاضر شود. البته این فقط یک فرض و احتمال است و با توجه به سابقه شکایت‌های ایران در CAS نباید حساب زیادی روی آن باز کرد… فقط می‌توان کورسوی امیدی داشت تا حداقل چند ده میلیارد از کل مبلغ جریمه کاسته شود. متأسفانه ما در تمامی موارد این‌گونه هستیم و تا درخت می‌افتد، تبر را برمی‌داریم. متأسفانه فدراسیون در سپردن این پرونده به وکلای بین‌المللی هم کوتاهی کرد و این پرونده را به وکلای نامدار نسپرد.

پرونده‌های این چنینی را باید به وکلای نامدار بین‌المللی بسپاریم تا بتوانیم از حق‌مان دفاع کنیم. با این شرایط پیش‌بینی می‌شود که فدراسیون فوتبال در نهایت بازنده این پرونده باشد و محکوم به پرداخت غرامت به مرد بلژیکی شود. در این شرایط ما باید پول ویلموتس را بپردازیم تا عواقب دیگری گریبانگیر فوتبال‌مان نشود. در پرونده ویلموتس موضوع پرداخت جرایم اضافی و تعلیق فدراسیون هم مطرح است و باید با تدبیر مانع از اتفاقات این‌چنینی شویم. فدراسیون فوتبال پول‌های بلوکه شده‌ای در فیفا دارد و باید زمینه‌ای فراهم کند تا پول ویلموتس از این طریق پرداخت شود البته در صورت عدم پرداخت این مبلغ توسط فدراسیون فوتبال، خود به خود فیفا از محل درآمدهای فوتبال ایران این رقم را به ویلموتس پرداخت می‌کند اما موضوع مهم در این پرونده آبروی بین‌المللی فوتبال ایران است.

متأسفانه چندین سال است به دلیل شکایت‌های مختلف از تیم‌های باشگاهی، چنین موضوعی بارها اتفاق افتاده و حداقل ضرر این است که فوتبال ایران بی‌آبرو می‌شود. در حال حاضر بحث داغ دیگر در پرونده ویلموتس این است که همه دنبال مقصر می‌گردند؛ البته باید مقصران این موضوع را پیدا کنیم و مانع از بروز چنین اتفاقاتی در آینده شویم. فدراسیون باید پیشقدم شود و بگوید که ما احساس می‌کنیم به دلیل ناکارآمدی برخی از مدیران‌مان ضرر و زیان دیده‌ایم و باید در داخل کشور این مشکل را برطرف کنیم. تاریخ نشان می‌دهد که بیرون رفتن اتفاقات ورزش در کشورمان باعث ایجاد دردسرهایی می‌شود همانند اتفاقی که در قانون بازنشستگی در کشورمان افتاد و برخی‌ها دست به دامن فدراسیون‌های بین‌المللی شدند که دخالت آنها باعث شد تا مشکلاتی برای برخی از ورزش‌ها به وجود بیاید.

اگر در این موضوع مقصر را پیدا کنند و کار به مجامع بین‌المللی نرسد، مشکل برطرف خواهد شد در غیر این صورت ورزش ما مجدداً با مشکلاتی روبه‌رو می‌شود. باید در این موضوع حراست وزارت ورزش و سایر ارکان قضایی دست به کار شوند و مقصران اصلی را پیدا و با آنها برخورد کنند تا دیگر شاهد اتفاقاتی از این دست در فوتبال نباشیم. کسانی که گفتند با علم و حساب شده قرارداد بستیم، نباید پنهان شوند، باید بیایند و پاسخگو باشند. هر قراردادی در جای خودش محفوظ است و در قرارداد اول یک تجربه به دست می‌آورید و این تجربه را در قرارداد دوم استفاده می‌کنید. ما نه تنها از نکات قرارداد با کی روش استفاده نکردیم، بلکه این بار خسارت جبران‌ناپذیری را هم به خودمان زدیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا