خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کامالا هریس به‌عنوان معاون جو بایدن معرفی شد

جو بایدن نامزد حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۰  کامالا هریس را به عنوان معاون خود برگزیده است. او این خبر را در شبکه توییتر اعلام کرد.

به گزارش بی‌بی‌سی کامالا هریس که از سال ۲۰۱۷ تا به حال یکی از سناتورهای ایالت کالیفرنیا بوده، دادستانی کل کالیفرنیا و دادستان محلی سان فرانسیسکو را نیز در کارنامه خود دارد. مادر وی هندی و پدرش جامائیکایی است. سناتور هریس سال گذشته در رقابت‌های مقدماتی حزب دموکرات حضور داشت و زمانی یکی از نامزدهای اصلی محسوب می‌شد.

او در اولین مناظره در ماه ژوئن سال گذشته با جو بایدن درباره نظرات گذشته او در مخالفت با پایان اجباری تفکیک نژادی مدرسه‌ها درگیر شد . در جریان اعتراضات اخیر علیه خشونت نژادی پلیس آمریکا، طیف‌های گوناگون دموکرات مواضع او درباره اصلاحات پلیس را ستوده‌اند.

آقای بایدن در آخرین مناظره رقابت‌های مقدماتی حزب دموکرات در ماه مارس گذشته متعهد شد که در صورت پیروزی در انتخابات درون حزبی، یک زن را به عنوان معاون خود در کارزار رقابت با دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا برگزیند.

ناظران می گویند که این تصمیم نشانگر آن است که دموکرات‌ها می‌خواهند برتری خود در بین رای‌دهندگان زن را تثبیت کنند، و شاید بین آقای بایدن و اتهام برخوردهای ناخواسته با زنان فاصله بیاندازند .

این سومین مرتبه است که یکی از احزاب اصلی در آمریکا یک زن را به عنوان نامزد معاونت ریاست‌جمهوری انتخاب می‌کند. جان مک کین نامزد جمهوریخواهان در انتخابات سال ۲۰۰۸ میلادی سارا پیلین فرماندر ایالت آلاسکا را به عنوان معاون خود برگزید .

چهار سال پیش نیز هیلاری کلینتون به نخستین زنی تبدیل شد که به عنوان نامزد ریاست‌جمهوری در انتخابات شرکت کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا