خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یک امام جمعه: امر به معروف را به حجاب تنزل ندهید

امام جمعه همدان گفت: امر به معروف را به حجاب تنزل ندهید، امر به معروف فقط نسبت به حجاب نیست و مطالبه گری از مسئولان و توصیه به رعایت پروتکل ها نیز امر به معروف است. عزادار واقعی امام حسین(ع) باید پیگیر تحقق هدف یشان باشد. امام حسین(ع) بیان کرد که من یک اصلاحگر اجتماعی ام و هدف من اعتلای نماز و کلمه الله است. وظیفه شرعی و عقلی مسئله امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی موثق در نماز عبادی سیاسی‌جمعه ۳۱ شهریور شهرهمدان،ادامه داد: مسئله ای که در برجام مطرح شده، فعالسازی مکانیسم ماشه است، بدان معنا که آمریکا با یک شکایت به سازمان ملل و شورای امنیت می تواند همه تحریم های هسته ای کشور ما را فعال کند. همه تحریم هایی که می توانست کنار گذاشته شود، در مهرماه می تواند برگردانده شود اما برای اینکه این مکانیسم ماشه فعال شود فرآیند حقوقی نیاز دارد، فرآیند حقوقی آن بدین صورت است که آمریکا می تواند یک شکوائیه از ایران به سازمان ملل و رئیس شورای امنیت بدهد که ایران به تعهدات خود عمل نکرده و اگر ثابت شود تمام تحریم ها به صورت خودکار برمی گردد.

وی ادامه داد: نکته جالب این است که آمریکا در صورتی می تواند این شکایت را داشته باشد که به برجام عمل کرده باشد این در حالیست که آمریکا در دولت ترامپ از برجام خارج شد و این سوال پیش می آید که ما به برجام عمل نکردیم یا آمریکا؟ چه کسی از برجام خارج شد؟ چه کسی وفادار نماند؟

شعبانی موثقی با بیان اینکه بالای ۱۴۰ تحریم فقط از جانب ترامپ مطرح شده است، ادامه داد: کشوری که از برجام خارج شده و آن را پاره کرده امروز به استناد برجام دارد از ما شکایت می کند این حقیقت دنیای امروز و مذاکره با آمریکا است. وقاحت نیاز دارد که یک نفر از قرارداد یک طرفه خارج شود و بعد به استناد همان قرارداد از کسی که پایبند قرارداد مانده شکایت کند.

هیئت امناء مساجد فضا را برای جوان ترها باز کنند

نماینده ولی فقیه در استان دررابطه با روز جهانی مساجد بیان کرد: هیئت امناء بزرگوار مساجد باید فضا را برای جوان ترها باز کنند، درست است که گاهی جوانان خطاهایی دارند اما امروز جریان های موازی با مسجد دارد جوان ها را جذب می کند و دشمن روی جوان ها سرمایه گذاری کرده است.

وی ادامه داد: فضای مسجد را باید به صورتی درست کنیم تا جوان ها جذب مسجد شوند. ما نسبت به جذب جوانان در مسجد مسئولیت داریم.

وی با تشکر از تلاش هیئت امناء، ائمه جماعت و بسیج مساجد در ایام شیوع کردنا، بیان کرد: این عزیزان نشان دادند چقدر مسجد فعال اجتماعی است و بحث ضدعفونی و غربالگری و کمک های مومنانه در مساجد انجام گرفت و مسئولان مرتبط با مسجد نیز باید توجه بیشتری به مساجد داشته باشند.

پرچم عزاداری در مغازه و کوچه بزنید

شعبانی موثقی در رابطه با عزاداری امسال امام حسین(ع) نیز مطرح کرد: ما نباید از این نعمت محروم شویم و اگر کسی نمی تواند در مجالس شرکت کند می تواند در منزل با خانواده مجلس بگیرید و یک پرچم در خانه بزند. پرچم عزاداری در مغازه و کوچه بزنید، بگذارید بچه ها عزاداری را ببینید. بگذارید اسم ما جزء عزاداران امام حسین(ع) ثبت شود.

وی با بیان اینکه وظیفه شرعی هیئت ها تحقق هدف امام حسین(ع) است، توضیح داد: گریه و عزاداری مقدمه است تا ما با هدف امام حسین(ع) آشنا شویم.  تاکنون چند نفر را امر به معروف و نهی از منکر کرده اید؟ چند نفر هدف امام حسین(ع) را دنبال می کنند؟

امر به معروف را به حجاب تنزل ندهید

امام جمعه همدان ادامه داد: امر به معروف را به حجاب تنزل ندهید، امر به معروف فقط نسبت به حجاب نیست و مطالبه گری از مسئولان و توصیه به رعایت پروتکل ها نیز امر به معروف است. عزادار واقعی امام حسین(ع) باید پیگیر تحقق هدف یشان باشد. امام حسین(ع) بیان کرد که من یک اصلاحگر اجتماعی ام و هدف من اعتلای نماز و کلمه الله است. وظیفه شرعی و عقلی مسئله امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با بیان اینکه حرکت امام حسین(ع) سیاسی است و امر به معروف آن نیز سیاسی است، اظهار کرد: عزاداری خوب است، هیاهو و سرو صدا باید باشد اما باید در راه تحقق امر به معروف باشد. اگر دیدید هیئتی پروتکل ها را رعایت نمی کند در آن شرکت نکنید چراکه آن هیئت خلاف شرع انجام می دهد و شرکت در آن مجلس مشکل دارد و باید هرچه ستاد ملی اعلام کرده رعایت شود.

آماده سازی ۷۲ آشپزخانه برای طبخ نذر مردم

شعبانی موثقی در رابطه با بحث نذورات نیز توضیح داد: اگر کسی نذر دارد، صیغه نذر خوانده و قابل تغییر نیست، کمیته امداد ۷۲ آشپزخانه آماده کرده تا غذا را طبخ کند و به دست نیازمندان برساند و حتی اگر می خواهید خودتان پخش کنید هم شرایط مهیا است اما اگر صیغه نذر نخواندید و نمی توان به نذر نیز عمل کرد، می توانید به صورت دیگری نذر را ادا کنید یا امسال نذر خود را ادا نکنید.

امام جمعه همدان در ادامه سخنانش اظهار کرد: یکی از اساسی ترین اهدافی که در قرآن کریم مطرح است و قرآن کریم در واقع برای رسیدن به این هدف نازل شده و جزء هدف بعثت انبیاء نیز است و برای اینکه انسان به توحید دست پیدا کند، قرآن کریم دعوت به تفکر و مطالعه می کند.

شعبانی موثقی در رابطه با اینکه باید در چه موضوعی تفکر کرد، توضیح داد: قرآن کریم اینکه در چه چیزی باید فکر و چه چیزی را مطالعه کرد را هم مشخص کرده که اگر کسی می خواهد مطالعه کند، کتاب وجود خود انسان و کتاب هستی است. عالم به کتابی تشبیه می شود که می تواند مورد مطالعه قرار گیرد. در قرآن بیان شده، ما آیات و نشانه های خود را در عالم و در قرآن نشان دادیم و در جان انسان هم نشانه هایی قرار دادیم تا مردم مطالعه و فکر کنند و نتیجه این مطالعه بیان می کند که خدا بر حق است.

اهل تفکر صاحب عقل است

وی با بیان اینکه قرآن کریم اهل تفکر را صاحب عقل معرفی می کند، افزود: کسانی در نزد خدا عاقل هستند که اهل تفکرند. یکی از آیاتی که قرآن کریم مطرح می کند تا انسان تدبر و تعقل کند آیه ۱۰ سوره لقمان است که در آنجا بیان می شود شما اگر آسمان ها را نگاه کنید خدای متعال بدون اینکه ستون آن دیده شده خلق کرده است و در سوره نباء بیان می شود ما زمین را بستر و مهد و گهواره برای شما قرار ندادیم؟ ای کسانی که از خدا فرار می کنید آیا زمین را بستر آرامش شما قرار ندادیم؟

شعبانی موثقی در رابطه با اثبات خدا از طریق خلقت توضیح داد: خداوند متعال مجبور است خودش را به ما ثابت کند که روشن ترین هستی در عالم خدا است. آنقدر انسان سر در غفلت و حواس پرتی دارد که خدا می گوید به خلقت شتر نگاه کنید شاید من را هم ببینید. آن چشمی که در عالم بیناست چشم حسین بن علی است که می فرماید پروردگارا تو روشن ترین، واضح ترین و آشکارترین وجود در عالمی، من به سراغ دیگران بروم تا تو را بشناسم؟ همه عالم را من با تو می شناسم.

شعبانی موثقی در ادامه خطبه های این هفته نماز جمعه تبیین کرد: امیدواریم در این ایام در کنار امام حسین(ع) به قرآن نیز توجه کنیم و از حقیقت قرآن کریم در جامعه بهره مند شویم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا