خرید تور تابستان ایران بوم گردی

عمو سیفی و بشکه‌های خالی نفت!

وحید حاج‌سعیدی در یادداشت طنز ارسالی به انصاف نیوز با عنوان «عمو سیفی و بشکه‌های خالی نفت!» نوشت:

دیروز صبح به دعوت مدیر مدرسه جهت بررسی وضعیت سامانه شاد و برنامه ریزی برای شرایط قرمز و زرد و سفید کرونا به مدرسه رفتیم. اواسط جلسه دیدیم یک وانت بار وارد حیاط مدرسه شد و عمو سیفی (سرایدار مفخم مدرسه) در حال خالی کردن بشکه‌های خالی 220 لیتری است!

مدیر از لای نرده‌های پنجره داد زد: سیف الله چیکار داری می‌کنی؟! اینا چیه آوردی؟

عموسیفی گفت: بشکه نفت. دولت گفته مردم می تونن نفت بخرن، دارم مقدمات شو فراهم می‌کنم! مدیر داد زد: جمع کن ببر بیرون این بشکه‌ها. اینجا رو کردی مثل سمساری شاپور!

عمو سیفی وقتی بشکه‌ها را خالی کرد و وارد دفتر شد و گفت: آقا مدیر چی شده؟ مگه قرار نیست نفت بدن به ما؟!

مدیر گفت: پدر جان سهام اوراق سلف نفته. جنابعالی که خودت را عقل کل میدونی، دیگه چرا رفتی بشکه خریدی؟! دولت به دنبال اینه تا امکانی رو فراهم کنه مردم برای حفظ ارزش دارایی‌هاشون، به جای خرید طلا و ارز، به هر میزان که توان مالی دارن، نفت بخرن. این نفت بر پایه قیمت جهانی و با ارزش دلار نیمایی خرید و فروش می‌شه و اگر در سال‌های آینده و هنگام فروش، قیمت نفت پایین‌تر از قیمت خرید بود، وزارت نفت بر اساس قیمت زمان خرید و تا سقف سود سپرده بانکی زیان احتمالی مردم را جبران می کنه. هیچ ربطی هم به بشکه و خود نفت نداره! قراره به صورت اوراق سلف نفتی ارائه به شه.

عمو سیفی گفت: ببین حالا که یه دولت هم می خواد نفت رو سر سفره مردم بیاره، شماها نمی ذارین! آقا من سهام نمی خوام. من سهمم رو از چاه‌های نفت می خوام. می خوام نگه دارم گرون شد، خودم بفروشم!

مدیر که دید عمو سیفی چیزی سرش نمیشه با غرولند گفت: ما نفهمیدیم ساعت اقتصاد این دولت با کدوم معیار جهانی کوک میشه؟! دولت و شرکت‌های دولتی تنها از فروش اوراق به مردم حداقل 1200 هزار میلیارد تومان، بدهی دارند، که سود آن تا پایان سال 1398 تقریباً 240 هزار میلیارد تومان می‌شه. این بدهی کم بود حالا قصد دارن با پیش فروشی نفت سال‌های آینده به مردم، خلق الله از دولت غیر از طلب ریالی، دلاری هم نیز طلبکار باشن!

سیف الله گفت: حاجی نفت یه چیز دیگه ست. من از بچگی آرزو داشتم دستم به این شیرای نفت برسه! الان که دولت چراغ سبز نشون داده، بذار وارد این ماجراجویی بشم!

مدیر گفت: پدر جان این طرح باعث بدهکار شدن دولت بعدی میشه. طرح باید از روی حساب و کتاب باشه. در ضمن آگه قراره این طرح اجرایی بشه اول باید به مجلس بره تا نماینده‌ها اونو آچارکشی کنن. اینکه طرحی بدون بررسی‌های کارشناسانه بخواد اجرایی به شه مطمئناً باعث مشکلات فراوانی میشه.

سیف الله گفت: من به این چیزا کاری ندارم. دارم زیر ساخت ها رو آماده می‌کنم! بعد هم رفت از داخل انباری مدرسه، سماور نفتی مدرسه رو بیرون آورد و گفت: کرونا که تموم بشه تو سماور نفتی قدیمی بهتون چایی می دم جیگرتون حال به یاد و یاد گذشته‌ها کنین!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا