خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«هیچ تصمیمی برای بازگشایی کامل مدارس اتخاذ نشده»

سیما لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: به گونه‌ای به مردم القاء می‌شود که انگار تصمیم‌گیری شده و قرار است مدارس کاملا بازگشایی شود در حالی که فعلا ترکیب حضوری و مجازی مطرح است و تاکنون هیچ تصمیمی برای بازگشایی کامل مدارس اتخاذ نشده است.

دکتر سیماسادات لاری در خصوص زمان و نحوه بازگشایی مدارس در شرایط شیوع کرونا اظهار کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا هنوز در خصوص بازگشایی مدارس ابلاغیه واضحی نداده است و تنها صحبت‌های کارشناسی مطرح است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه تصمیم‌گیری در خصوص فعالیت مدارس سخت است، افزود: زمانی که کودکان فرصت‌های آموزشی در مدرسه را از دست می‌دهند، کم‌کم عواطف‌شان نسبت به آموزش و ارتباط با همسالان کم می‌شود. مدرسه به ویژه برای کودکان معلول، کسانی که در مناطق فقیر زندگی می‌کنند و همچنین کودکانی که خانواده باثباتی ندارند، فرصتی استثنایی است و به رشد و ارتقای سلامت جسمی و روانی آن‌ها کمک می‌کند.

لاری بیان کرد: اصل، سلامت دانش‌آموزان و کادر آموزشی است. یکی از معضلات این بیماری این است که از آینده خبر نداریم و خوب نمی‌توانیم برنامه‌ریزی کنیم بنابراین در لحظه باید تصمیم‌گیری شود.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: پروتکل‌های فعالیت مدارس آماده شده است اما بنا بر وضعیت هر شهرستان عمل می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر به گونه‌ای به مردم القاء می‌شود که انگار تصمیم‌گیری شده و قرار است مدارس کاملا بازگشایی شود در حالی که فعلا ترکیب حضوری و مجازی مطرح است و تاکنون هیچ تصمیمی برای بازگشایی کامل مدارس اتخاذ نشده است.

لاری بیان کرد: ما بیشتر از همه باید نگران باشیم زیرا ما مسئول سلامت مردم هستیم. کودکان حلقه انتقال ویروس هستند و تا زمانی که زنجیره انتقال بیماری قطع نشود، بیماری محدود نمی‌شود و با توجه به تحرک کودکان، آن‌ها می‌توانند بیماری را بیشتر منتقل کنند.

وی افزود: همان‌گونه که برای برگزاری کنکور و محرم پروتکل تدوین شد برای مدارس هم این گونه حساسیت داریم.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت شیوع کرونا در خوزستان نیز بیان کرد: طبق آخرین اطلاعات، مسجدسلیمان و آغاجاری در وضعیت قرمز و اهواز، بهبهان و رامهرمز در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: اکنون رنگ‌بندی صرفا بر اساس شهرستان‌ها اعلام می‌شود؛ بنابراین تصمیمات برای هر شهر نسبت به شهر دیگر متفاوت است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا