خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فرمانده سپاه: در ایران گسستگی وجود ندارد

سرلشکر سلامی، فرمانده سپاه پاسداران می‌گوید: در کشورهای غربی جامعه گسسته است، اینجا در ایران گسستگی وجود ندارد و یکی فدای همه و همه فدای یکی و این راز موفقیت ماست که این توفیق امروز دیده می‌شود. همه ملت بر اساس فرمان رهبر بسیج شدند و در عرصه غربالگری دیدید که در هیچ جای جهان چنین پدیده شگفت‌انگیزی را نمی‌توان مشاهده کرد.

به گزارش ایسنا، سرلشکر حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم روز پزشک که با حضور تعدادی از خانواده‌های شهدای مدافع سلامت، وزیر بهداشت و… برگزار شد، با تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان گفت: حریت، عدالتجوبی، ایثار، استقامت، صبر، توکل، فداکاری و وفاداری معانی است که در روح عاشورا و در قامت رعنای امام شهیدان و شهدای عاشورا تبلور پیدا کرده است.

وی گفت: عاشورا چشمه‌سار جاری این حقایق در کالبد هستی شد و از آن به بعد جهان بشریت با این معانی شکل یافت. عاشورا نماد کامل و مجسم از فضیلت‌ها است و هرچه ما پیش می‌رویم در دامنه این قله وسیع قرار داریم، امروز آنچه به عنوان هنرنمایی عاشقانه و فداکارانه جامعه پزشکی در این مقطع سخت مشاهده می‌کنیم، برگرفته از چشمه‌سار عاشوراست و معتقدیم نازله‌ای از عاشورا در جامعه ما جریان دارد، درود و تواضع و کرنش خود را نثار می‌کنم به پیشگاه با عزمت شهدای جامعه پزشکی، افرادی که شرافتمندانه کار کردند و جامعه پزشکی را با این معانی عمیق پیوند دادند. درود خداوند بر این ستارگان پر فروغ و آرزوی صبر و استقامت و شکیبایی برای بازماندگان صبور این عزیزان که افتخاراتی بر جبین جامعه پزشکی کشور زدند، داریم.

سرلشکر سلامی در ادامه، خاطرنشان کرد: امروز که روز میلاد یکی پر افتخارترین شخصیت‌های جهان بشریت و عالم اسلام و ایران در عرصه معارف و علم پزشکی است تبریک عرض می‌کنم، شخصیتی که صدها سال ۱۶ جلد کتاب قانون او در دانشگاه‌های اروپا تدریس شد و او افتخار دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

وی تصریح کرد: من فکر می‌کنم رفتار پزشکان و پرستاران ما تفسیرگر این آیه است که پزشکی یک تفریض الهی است، احیا مربوط به خداوند متعال است، احیا یعنی بخشش زندگی و روش کردن چراغ‌های امید در خانه‌ها و کمک به جریان یافتن زندگی آرامش بخش و شفا، که اینها از خصوصیات قرآن کریم است.

وی افزود: در غرب فلسفه پزشکی متکی بر درمان بیماری است اما اینجا پزشکی متکی بر درمان بیمار است. یعنی آن رابطه شفا بخش بین پزشک و بیمار اینجا اتفاق می‌افتد که در شرایط ترس،داعتماد و امید و آرامش ایجاد می‌کند، فلسفه پزشکی در کشور ما متکی بر نجات بیمار است، یعنی مواجهه با عشق و دوست داشتنی‌ها که این الگوی موفق است.

فرمانده سپاه پاسداران، تصریح کرد: پزشکی که به صفحه کامپیوتر نگاه می‌کند و پزشکی که بر چهره بیمار نگاه می‌کند دو تاثیر متفاوت در شفابخشی ایجاد می‌کنند، یکی جامعه گسسته تولید می‌کند، جامعه‌ای که بر اساس رنج، انزوا و جدایی دفاعی است، یعنی نقاط منفصلی از انسان‌ها که هیچ رابطه معنابخشی باهم ندارند و تنها بر اساس ارزش‌های تخصصی عمل می‌شود، این جامعه همان جامعه‌ای است که در غرب می.بینبد. با هجوم بیماری شاهد فروپاشی نظام سلامت بسیاری از کشورهای غربی بودیم با آنکه در دانش و ابزار و تخصص جلوتر بودند ولی در درمان عقب افتادند.

وی افزود: پزشکی که بر اساس دلسوزی عمل می کند و پاسخ عاطفی به رنج بیمار می‌دهد، شفابخش است. درحالی که در غرب می‌گویند دلسوزی افسردگی می‌آورد در حالی که اسلام می‌گوید دلسوزی، نشاط ایجاد می‌کند.

فرمانده سپاه پاسداران در ادامه مراسم با تشکر از زحمات وزارت بهداشت و کادر درمان کشور، بیان کرد: پزشکان مرز زندگی و مرگ را جابه‌جا کردند و سلامت بیمار را بر سلامت خود ترجیح دادند، این تفسیر آیه‌ای از سوره حشر است که بیماران را بر خود ترجیح دادند. این معامله در هیچ دستگاه محاسبات مادی جایگاهی ندارد و آنها نمایش شکوهمندترین استقامت را برای همگان به نمایش گذاشتند، برای همین در این کشور هیچ بیماری پشت درب بیمارستان نماند.

سردار سلامی ادامه داد: این در حالی است که بر اساس اعلام نشریه بلومبرگ در آمریکا که بزرگترین اقتصاد جهانی است هم اکنون حداقل سی میلیون آمریکایی از گرسنگی رنج می‌برند. این تفاوت جامعه‌ای است که در آن اسلام تجلی می‌یابد. روح ولایت به عنوان یک حقیقت جاری و همه‌ی زخم‌ها را ترمیم می‌کند و مقاومت ایجاد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد:در کشورهای غربی جامعه گسسته است، اینجا در ایران گسستگی وجود ندارد و یکی فدای همه و همه فدای یکی و این راز موفقیت ماست که این توفیق امروز دیده می‌شود. همه ملت بر اساس فرمان رهبر بسیج شدند و در عرصه غربالگری دیدید که در هیچ جای جهان چنین پدیده شگفت‌انگیزی را نمی‌توان مشاهده کرد.

سرلشکر سلامی گفت: اینجا عرصه اقدامات شگفت‌انگیز است، اینجا منفعت اقتصادی بر ابعاد انسانی اولویت ندارد به طوری که همه بیماران و کادر درمان در یک بیمارستان به کرونا مبتلا شدند، ایران در عرصه مبارزه با کرونا درخشید و قضاوت جهان را تغییر داد، پزشکان ایستادند تا جامعه نفس بکشد، ایران تحت تحریم فشرده جهانی است، عملیات روانی از همه نقاط بر علیه او است، اما در عرصه جهانی رکورد بزرگ ثبت می‌کند، هر روز پزشکان، چراغ‌های امیدی را روشن کردند و چقدر شرافتمندانه کار کردند تا همه بدانند همه ملت ایران اهل ایثار و فداکارند، با ایمانند و با احساسند، این موضوع زندگی را با سختی‌ها آسان می‌کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا