خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ورود وزیر دفاع به مسکو

امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات عالی‌رتبه روسیه وارد مسکو شد.

به گزارش  فارس به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان برای دیدار و گفتگو با مقامات عالیرتبه روسیه، دقایقی پیش وارد فرودگاه ونوکووای مسکو شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که به دعوت رسمی همتای روسی خود به مسکو سفر کرده است، همچنین در مراسم گشایش ششمین نمایشگاه نظامی-فنی و مسابقات بین المللی نظامی روسیه ، موسوم به «آرمی ۲۰۲۰» ، که باحضور ۱۲۰ هیات رسمی از دهها کشور جهان برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد.

مذاکره و رایزنی با سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه ، باریسوف معاون رئیس جمهور و چیمیزوف رئیس روس‌تک ، از برنامه های دیگر وزیردفاع کشورمان در مسکو خواهد بود.

امیر سرتیپ حاتمی در بدو ورود به مسکو در گفتگو با خبرنگاران، ضمن اشاره به همکاری‌های عمیق دفاعی و امنیتی تهران و مسکو گفت: موضوعات مختلفی از جمله امنیت منطقه‌ای، انتقال فناوری‌های دفاعی، تبادل تجربیات دفاعی-نظامی که همواره در سال‌های اخیر در دستور کار مذاکرات دو کشور قرار داشت، در این سفر بطور مفصل مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

وزیردفاع کشورمان افزود: جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه را کشوری دوست و هم‌پیمان در عرصه‌های منطقه ای و بین المللی می‌داند و همواره تعاملات دفاعی خوبی بین دوکشور برقرار بوده است.

وی تصریح کرد: در این سفر تلاش خواهد شد به موضوعات مختلفی از جمله ارتقاء امنیت در غرب آسیا، چگونگی مواجه شدن با بحران‌های احتمالی و راههای افزایش قدرت نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران با همکاری فدراسیون روسیه، مورد بحث و مذاکره قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا