خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رییس شورای شهر لواسان: همسرِ صاحب سگ خواهرزاده من است اما…

فرید عطارزاده در “هفت صبح” نوشت: ماجرای حمله دو سگ به دختر 10 ساله در لواسان را همه می‌دانیم. در روزهای گذشته تلاش کرد گفت‌وگو با نزدیکان دختر 10 ساله و صاحب سگ، روایت کاملی از این ماجرا داشته باشد. حاشیه‌های این ماجرا اما همچنان ادامه دارد و افکار عمومی در شبکه‌های اجتماعی سوال می‌پرسند چرا احساس می‌شود واکنش مسئولان لواسان به این حادثه تلخ کمی با مماشت همراه است و قاطعیت لازم را ندارد؟ کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌گویند چرا سرپرست معاون خدمات شهرداری لواسان در ابتدا تکذیب کرده بود که سگ‌ها قلاده نداشتند و در پارک نبودند؟ در حالی که صاحب سگ در گفت‌وگو با «هفت صبح» ضمن پذیرش اشتباه خود تایید کرده بود که سگ‌هایش در پارک بودند و قلاده نداشتند. یا در مورد دیگری «محسن شریعتی» رئیس دادگستری لواسانات در بخشی از صحبت‌های خود گفته بود:«…متاسفانه در قانون برای فردی که حیوان او به شخصی حمله کند حتی با فرض اینکه خدای ناکرده منتهی به فوت شود مجازاتی غیر از دیه تعیین نشده است که این نقص قانون است و ضرورت دارد قانونگذار به این موضوع ورود کرده و مجازات‌ها دیگری نیز تعیین نماید…» این موضوعات سبب شد تا شایعاتی در مورد نسبت فامیلی یکی از اعضای شورای لواسان با صاحب سگ مطرح شود. برای پیگیری این ماجرا با «امیر افراسیابی» رئیس شورای شهر لواسان گفت‌وگو کردیم. او در گفت‌گو با هفت صبح تایید کرد که دایی همسر صاحب سگ است اما هیچ دخالتی در این ماجرا نداشته و ندارد و هیچ توصیه‌ای به کسی نکرده و نخواهد کرد. صحبت‌های او را در ادامه می‌خوانید:

* به نظر می‌رسد حاشیه‌ها در لواسان زیاده شده و هر روز خبرهای مختلفی درباره آنجا منتشر می‌شود. ماجرا چیست و در آنجا چه خبر است؟

والا هیچ خبری نیست. من فکر می‌کنم که مقداری سیاه‌‌نمایی شده در مورد لواسان. واقعا اینطوری نیست.

* از یک طرف ماجراهای ویلاها و زمین‌خواری‌ها را داریم و در طرف دیگر مثلا ماجرای سگ‌ها را می‌بینیم. به همین دلیل احساس می‌شود آنجا یک نوع مماشاتی با اتفاقات صورت می‌گیرد.

اگر یک روز حضوری تشریف بیاورید من با مدرک و ادله خدمت‌تان توضیحات کامل را عرض می‌کنم.

* پس یعنی به نظر شما چنین موضوعی نیست که مماشاتی در کار باشد؟

نه اصلا. شهرداری در زمان خودش برخوردهای قانونی را شکل داده و برخورد کرده است. ما در حوزه شهری خود لواسان، زمین‌خواری نداریم.

* در مورد حادثه سگ‌هایی که به یک دختر 10 ساله در لواسان حمله کرده، شایعاتی شنیده می‌شود که شما، دایی همسر صاحب سگ هستید. این شایعات درست است؟

ببینید لواسان یک بافت بومی دارد و در این بافت بومی همه با هم فامیل و نزدیک هستند. خود شهر لواسان از 9 ده تشکیل شده و در گذشته همه با هم فامیل بودند. ازدواج‌هایی که صورت گرفته همه فامیلی بوده و در نتیجه اینجا همه با هم نسبت‌های نزدیک دارند.

* پس یعنی شما دایی همسر صاحب سگ هستید؟

اینکه شما بخواهید القا کنید مثلا من به یک نفر گفته‌ام که سگ‌ات را ببر به پارک و حتما هم یک نفر را بخورد که صحیح نیست!

* من قطعا چنین چیزی نمی‌گویم. منظورمان این است دلیل اینکه شاید مقداری با این اتفاق با مماشات برخورد می‌شود این است که چون شما دایی همسر صاحب سگ هستید، مراعات شما را می‌کنند.

اصلا چنین چیزی نیست. بنده با هیچ‌کسی مماشات نخواهم کرد. بنده یک عضو شورای شهر لواسان هستم و طبق قانون، وظایف بنده مشخص است. آن شخصی هم که این اتفاق برایش افتاده، شکایت کرده و در دادگاه مطرح شده این شکایت. بنابراین حتما برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

* پس شما قول می‌دهید که در این ماجرا نسبت فامیلی را کنار بگذارید و آن را پیگیری کنید؟

بنده اصلا جایگاهی ندارم که بخواهم پیگیر کار ایشان باشم.

* هیچ سفارشی نیز هیچ جا نکرده‌اید که با این پرونده مماشات بکنند؟ مثلا شنیده‌ایم آقای … مستاجر شما هستند و با شما رفیق‌اند.

این دیگر بی‌انصافی است. در آن کلیپی که نشان داده‌اند، می‌گویند آقای «ح.ش». ایشان آقای «حبیب‌الله شیرخانی» هستند. من امیر افراسیابی هستم. بنده آقای … را در این یک سال و نیم که آمده‌ام شاید فقط سه مرتبه دیده‌ام. آن هم در مراسم‌های عمومی. مثلا جلسه‌ای در شورا یا فرمانداری بوده. من کلا آقای … را سه مرتبه دیده‌ام و فکر نکنم ایشان آبروی سی و چند ساله خودش را به خاطر شخص بنده و ماجرایی که برای یک سگ افتاده، خرج کند.

* خب شما با همسرِ خواهرزاده‌تون صحبت نکردید؟ نگفتید که چه کاری بوده انجام داده‌اند و چرا سگ‌ها را بدون قلاده به پارک برده بودند؟

فکر نمی‌کنم درست باشد که من مسائل خانوادگی‌ام را در یک روزنامه مطرح کنم. از افرادی که ما را می‌شناسند بپرسید اصلا ما با آن‌ها ارتباط داریم؟ رابطه خوبی داریم با آنها؟ بیایید بپرسید. روابط ما با آن‌ها غیرحسنه است و اختلافات شدید فکری، اخلاقی و کاری با هم داریم. ارتباطی به من ندارد که بگویم اشد مجازات را برای ایشان در نظر بگیرند یا نگیرند. من چه جایگاهی دارم؟

* گفتیم شاید برخی از مسئولان مراعات شما را کرده‌اند.

مگر اصلا چنین چیزی امکان دارد؟ قوه قضائیه می‌آید از یک شورایی که در شهر لواسان شکل گرفته و هیچ کاره است و از لحاظ قانونی در جایگاه داوری این ماجرا نیست، حمایت کند؟

* می‌دانید چرا شایعات زیاد شد؟ چون در ابتدا، سرپرست معاون خدمات شهری شهرداری لواسان در مصاحبه‌ای گفت که آن سگ‌ها قلاده داشتند و در این پارک نبودند. این صحبت‌ها کاملا کذب بود و خود صاحب سگ تایید کرد که سگ‌هایش قلاده نداشته و در پارک بودند. همین موضوع باعث شد این سوال به وجود بیاید چرا شهرداری لواسان به حمایت از صاحب سگ پرداخته؟

باید از ایشان سوال کرد که چرا چنین دروغی گفته است چون بنده نه دخالتی کرده و نه توصیه‌ای داشتم. اکیدا تکذیب می‌کنم. به هیچ وجه نه در ذات من، نه در اخلاقیات من و نه در مرام من نیست که بخواهم از کسی طرفداری کنم یا حمایت غیرقانونی داشته باشم. من پسر عموی پنج تا شهید هستم. چرا هیچ موقع از این صحبتی نیست که ما پنج شهید به این نظام داده‌ایم. حالا من چرا باید بیایم بدون ضوابط و مقررات دفاع کنم از کسی که به یک دختر بچه چنین ضربه‌ای زده است. من خودم را می‌گذارم جای پدر و مادر این دختر 10 ساله. هیچ وقت چنین کاری نخواهم کرد. در ذاتم نیست و خارج از انسانیت است اگر بخواهیم سفارش و توصیه‌ای انجام دهم…. در مورد سرپرست معاون خدمات شهری شهرداری لواسان هم با شدت برخورد خواهم کرد اگر آن صحبت‌های دروغ را انجام داده باشد. کار بسیار ناپسندی بوده و باید برخورد صورت گیرد.


شهرداری لواسان چه گفته بود؟

در تاریخ 25 دی ماه، خبرگزاری «میزان» گفت‌وگویی منتشر کرد با «محمدرضا حیدری»، سرپرست معاون خدمات شهری شهرداری لواسان. او به این خبرگزاری گفته بوده: «متاسفانه این اتفاق افتاده اما در داخل پارک لواسان نبوده بلکه در خیابان همجوار پارک بوده و اطلاع رسانی خوبی انجام نشده است. وی در ادامه با بیان اینکه این پارک همجوار با منازل مسکونی است بیان کرد: ورود حیوانات به داخل پارک ممنوع است و نگهبانان پارک از وقوع چنین امری جلوگیری می‌کنند. وی با تکذیب حمله سگ شکاری به دختر بچه در پارک لواسان اظهار کرد: سگ اهلی خود فرد بوده و قلاده هم داشته، ولی متاسفانه از کنترل صاحبش خارج می‌شود و به دختر پچه حمله می‌کند. این اتفاق در حالی رخ داده است که نگهبان پارک از ورود حیوانات چه با قلاده و چه بدون قلاده به داخل پارک جلوگیری می‌کند. وی گفت: در هر پارکی علاوه بر نگهبانی جلوی هر در ورودی دو نگهبان دیگر هم در حال گشت زنی هستند. وی درباره اقدامات شهرداری برای جلوگیری ازتکرار وقوع چنین حوادثی گفت: به دلیل کوهستانی بودن منطقه پیمانکاری گرفتیم تا حیوانات را زنده گیری و سپس عقیم سازی، واکسینه و پلاک می‌کنند و سپس رها می‌کند، ولی فعالان محیط زیست به این امر منتقدند اما با این وجود حداقل اطمینان خاطر به وجود می‌آید که با واکسینه شدن این حیوانات امکان انتقال بیماری حیوانات به انسان به حداقل ممکن می‌رسد.»

بانک صادرات

پیام

  1. سگ داریم تا سگ ، گرداندن بعضی سگها ممنوع است و نه همه سگها . بعضی سگها هم نجس هستند و نه همه سگها !!

    1. همه سگها نجس اند.ولی نگهداری چند سگ استثنا شده که به تعداد انگشتان یه دستم نیست که یکیش سگ گله و نگهبان هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا