خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«با این روش لاستیک دولتی بخرید»

به گزارش شیراز فردا، قیمت لاستیک خودروهای سواری در ماه‌های اخیر با افزایش فراوانی همراه بوده است. افزایش قیمت لاستیک آزاد باعث شده که مردم به دنبال تهیه لاستیک دولتی بروند اما در این زمینه هم مشکلاتی وجود دارد و بسیاری از متقاضیان می گویند لاستیک دولتی را به راحتی نمی توان تهیه کرد. از افزایش قیمت بخشی از مواد اولیه و عدم تخصیص ارز به عنوان دلایل افزایش قیمت لاستیک عنوان شده است. تازه ترین خبر درباره قیمت لاستیک را در ادامه بخوانید.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با تاکید بر لزوم رعایت قیمت‌های مصوب لاستیک در مراکز عرضه، از کاهش تعرفه واردات تایر از ۳۲ به ۱۰ درصد خبر داد.

حسین فرهیدزاده گفت: بر اساس تمهیدات کارگروه تنظیم بازار و جلسات برگزار شده با تولیدکنندگان در جهت تنظیم بازار تایر، اقدامات لازم در خصوص اعلام سبدهای ویژه توزیع تایر پر مصرف توسط کارخانجات تولید تایر انجام شده است.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان افزود: با توجه به کاهش تعرفه واردات تایر از ۳۲ به ۱۰ درصد، اقدامات اجرایی لازم توسط وارد کنندگان برای عرضه کافی کالا در سطح بازار صورت گرفته و اکنون شاهد روند کاهشی قیمت در سطح عرضه هستیم.

فرهیدزاده در ادامه با بیان اینکه برخی افراد سودجو با تفسیر غلط از مصوبات اخیر بر این باورند که با احتکار لاستیک در آینده می‌توانند این کالا را گران‌تر بفروشند، اظهار داشت: چنین موضوعی درست نیست و تاکید مصوبات صادر شده بر به تعادل رساندن بازار است.

او افزود: کلیه فعالان حوزه تولید و توزیع موظفند اطلاعات فروش خود را در سامانه‌های مرتبط وزارت صمت مانند سامانه جامع تجارت ثبت کنند، تا در صورت مراجعه بازرسان، موضوع به عنوان عرضه خارج از شبکه تلقی نشود.

به گفته این مقام مسئول کلیه مراکز عرضه و توزیع موظفند قیمت‌های مصوب را که در سامانه ۱۲۴ اطلاع رسانی شده رعایت کنند و شهروندان هم در صورت خرید با قیمت‌های بالاتر می‌توانند نسبت به ثبت و پیگیری شکایت خود از طریق تلفن ۱۲۴، سامانه‌های مربوطه، مراجعه به بازرسی اصناف و ادارات کل صنعت، معدن و تجارت اقدام کنند.

ثبت نام لاستیک دولتی

ثبت نام لاستیک دولتی ویژه آبان ماه آغاز شده است. بر اساس قوانین هر کد ملی می‌تواند سالانه ۴ حلقه لاستیک دولتی بخرد. با این حال سهمیه‌بندی لاستیک دولتی در خرید از سایت تولیدکنندگان متفاوت است و بعضی از آن‌ها هر ۶ ماه و برخی هم در هر سال ۲ حلقه لاستیک به هر کد ملی اختصاص می‌دهند.

در ادامه این مطلب که توسط اقتصادآنلاین گردآوری شده، ۷ مرحله ساده خرید لاستیک دولتی را می‌خوانید.

۱-وارد سایت https://kala.ntsw.ir/Account/Login بشوید و موافقت خود با شرایط دریافت فیش رزرو از این سامانه را اعلام کنید.

۲- در مرحله بعد باید اطلاعات هویتی خود مانند کد ملی و شماره‌تلفن را وارد کنید.

۳- کد اعتبارسنجی که به شماره موبایل شما ارسال شده است را وارد کنید.

۴- اطلاعات مربوط به خودرو مانند شماره شاسی و شماره موتور را وارد کنید.

۵- سایز، اندازه فاق و پهنای لاستیک موردنظر خود را انتخاب کنید.

۶- استان و شهر و تعداد حلقه لاستیک موردنظرتان را وارد کنید.

۷- حواله برای شما ارسال خواهد شد. با حواله چاپ‌ شده، کارت ملی، کارت ماشین و برگ سبز برای دریافت لاستیک دولتی به نمایندگی‌های مجاز مراجعه کنید.

انتهای پیام

بانک صادرات

پیام

  1. این سایتی که اعلام کردین برای ثبت نام لاستیک دولتی تامرحله انتخاب سایز لاستیک میشه رفت بعدازان دیگه چیزی برای انتخاب نشان نمیده همش سرکاریه

  2. دروغه دروغ دروغ دروغ ،مسیولین که شغل شریفشان دروغ گفتنه و شما هم نان خوردنتان در انعکاس دادن این دروغها.اگر واقعا در این مملکت زندگی می کنید مثل من میدونید که از هیچکدام از این سایت ها و سامانه ها نمیشود لاستیک سهمیه ای خرید.برای دور زدن قانون چند لحظه سایت باز میشه خودشون از خودشون خرید صوری میکنند تمام.چهار ماهه هر روز سعی می کنم نمیشه

  3. اجباری بودن تعویض لاستیک درست هست؟ نماینده بالاجبار گفت که باید تایرهارو همینجا تعویض کنی و حدود 400 هزارتومن هم اضافه تر گرفت. لاستیکی که 1.534.000 تومان هست رو 1.900.000 تومان گرفت! اگر اجباری نیست لطفا رسیدگی کنید. نماینده (عباسی) سایت بهارستان اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا