خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فیلم | جزئیات وعده مهم روحانی درباره رایگان شدن برق

رئیس جمهوری از مصوبه جدید دولت مبنی بر رایگان شدن هزینه برق ۳۰ میلیون خانوار ایرانی خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، حسن روحانی روز گذشته دوم شهریور ماه در جلسه ویدئوکنفرانسی هیئت دولت با رهبر انقلاب با اشاره به این مصوبه گفت: امروز با اجازه جناب ‌عالی در دولت مصوبه‌ای داشتیم که برای حدود ۳۰ میلیون جمعیت ایرانی که خانواده‌هایی هستند که مصرف برق‌شان زیاد نیست و جزء لیست کم‌مصرف‌ها هستند تصمیم گرفتیم که پولی برای برق پرداخت نکنند، به شرط اینکه در همان رده کم‌مصرف باقی بمانند. حتی گروه میانه مصرف هم می‌تواند با کاهش مصرف، وارد این لیست شود. بنابراین برای اولین بار بعد از انقلاب می‌توانیم اعلام کنیم که برق مستضعفین جامعه ‌مجانی خواهد بود.

 

وی افزود: شرط رایگان بودن هزینه برق منوط به مصرف پایین‌تر از میانگین مصرف خانوار است و خانوارهای میان مصرف نیز با کاهش مصرف خود می‌توانند از این امکان برخوردار شوند.

روحانی تاکید کرد: برای اولین بار پس از انقلاب در این دولت، هزینه برق برای خانوارها و اقشار مستضعف رایگان می‌شود.

رئیس‌جمهوری در حضور مقام معظم رهبری گفت: از پارسال یک یارانه معیشتی یا کمک‌معیشتی را برای مردم اضافه کردیم. در کرونا هم در بسته جدیدی برای کسب‌وکارهای آسیب‌دیده و برای مسکن و ودیعه مسکن وام دادیم.

همچنین اخیرا همسان‌سازی حقوق بازنشستگان جامعه کارگری برای ۳.۵ میلیون نفر نیز اجرا شده که بر اساس آن حقوق کسانی که یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده به دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده و آنهایی که یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده و بیش از ۳۰ سال خدمت داشتند، به سه‌میلیون تومان رسیده است.

بنابراین یک حرکت خوبی در روستاها و نسبت به کارگران و بازنشستگان و افرادی که مستضعف هستند، برداشته شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا