خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جملات وایرال شده کاظم صدیقی در دومین خطبه نماز جمعه بعد از افشای فساد در حوزه علمیه ازگل

امام جمعه موقت تهران گفت: برای هر گناهی که در زندگی برایمان پیش می‌آید باید حساسیت به خرج دهیم و بترسیم و جبران کنیم و به آبرومندان درگاه الهی متوسل شویم که در اوج همه آنان اهل بیت عصمت و طهارت هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، چندماه پس از افشای پرونده زمین خواری حوزه علمیه ازگل و عذرخواهی کاظم صدیقی از این ماجرا می‌گذرد اما هنوز ابعاد این مسئله به صورت شفاف اعلام نشده است. در این میان، اگر چه حضور او در جایگاه امام جمعه با انتقادات زیادی از سوی چهره‌های سیاسی و افکار عمومی روبه‌رو شده است، اما او امروز بار دیگر در این جایگاه قرار گرفت و خطبه خواند.

در بخشی از خطبه‌های امروز امام جمعه موقت تهران که در فضای مجازی وایرال شده، آمده است:

*آنچه بعد از انتقال ما از این خانه ویران به خانه ابدی دستمان را می‌گیرد، تقوا است. بهترین توشه برای زندگی ابدی تقواست. تقوا بازدارنده و نگهدارنده از شیاطین درونی و بیرونی است. همه ما موظفیم در برابر فشارهای درونی و بیرونی تسلیم باطل نشویم.

* برای هر گناهی که در زندگی برایمان پیش می‌آید باید حساسیت به خرج دهیم و بترسیم و جبران کنیم و به آبرومندان درگاه الهی متوسل شویم که در اوج همه آنان اهل بیت عصمت و طهارت هستند.

* از امروز همه تصمیم بگیریم یک چله مواظب اعضا و جوارحمان باشیم و به دلمان غیر دوست را راه ندهیم. اگر یک چله در برابر بازی‌های نفسانی مقابله بکنیم و خدا را از یاد نبریم خدای متعال به ما حکمت می‌دهد.

* در نماز که نزدیک‌ترین حالت انسان به خداست هدایت بر صراط مستقیم را از خدا طلب می‌کنیم. صدیقین کسانی هستند که بی‌صداقتی در ابعاد وجودی آنان راه ندارد. آنان در مقام فکر، انگیزه و عمل صادقانه با خدا تعامل می‌کنند. ما هم اگر در این مقام‌ها با خدای خودمان حقیقت را بگوییم، در مسیر صدیقان خواهیم بود.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا