خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رییس دومای روسیه وارد تهران شد

«سرگئی ناریشکین» رییس مجلس دومای روسیه به همراه هیات پارلمانی، عصر امروز وارد تهران شد.
به گزارش ایرنا، «سرگئی ناریشکین» در بدو ورود خود در فرودگاه مهرآباد تهران، مورد استقبال حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد نایب رییس مجلس شورای اسلامی و قرار گرفت.
در مراسم استقبال از رییس دومای روسیه، علاالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز حضور داشت.
رییس مجلس نمایندگان پارلمان روسیه برای دیدار با مقامات ایرانی وارد تهران شده و قرار است در این سفرعلاوه بر راه های ارتقای سطح همکاری های دوجانبه درباره مسایل مهم بین المللی بحث و تبادل نظر شود.
قرار است رئیس دومای روسیه فردا با دکترعلی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کند.
«حسین شیخ الاسلام» مشاور امور بین الملل رییس مجلس شورای اسلامی پیش از این در مورد سفر رییس مجلس دومای روسیه گفته بود: این سفر یک روزه به دعوت علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و در راستای گسترش روابط دو جانبه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و مناسبات پارلمانی دو کشور صورت می گیرد.
شیخ الاسلام خاطرنشان کرد: روسای برخی کمیسیون های مجلس دومای روسیه وی را در این سفر همراهی می کنند.
مشاور امور بین الملل رییس مجلس ادامه داد: رییس مجلس دومای روسیه در این سفر یک روزه با «علی لاریجانی» رییس مجلس شورای اسلامی و آیت الله «اکبر هاشمی رفسنجانی» رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفت وگو می کند.
شیخ الاسلام تصریح کرد: سرگئی ناریشکین رییس مجلس دومای روسیه پس از دیدار با رییس مجلس شورای اسلامی در یک نشست خبری شرکت می کند.
وی همچنین از احتمال حضور ناریشکن در مراسم سالگرد تاسیس مجمع مجالس آسیایی خبر داد و گفت: روسیه یکی از اعضای این مجمع است و به احتمال زیاد رییس مجلس دومای روسیه در آن شرکت می کند.
وی، اقدامات روسیه در تکمیل نیروگاه بوشهر را نشان دهنده جدیت این کشور در همکاری سازنده با جمهوری اسلامی ایران دانست.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا