خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سخنگوی دولت: هیچ نگاهی به تحولات آمریکا نداریم

علی ربیعی، سخنگوی دولت گفت: به هیچ وجه نگاهی به تحولات آمریکا نخواهیم داشت. هر کسی که به کاخ سفید راه یابد نگاه او باید متوجه ایران باشد دولت معطل تحولات انتخابات در آمریکا نبوده و نخواهد بود و اتکا به داخل و تولید افزایش قدرت در داخل باعث ناامیدی دشمنان و ایجاد فرصت های جدید حتی در زمینه اقتصادی برای ما خواهد شد؛ شاخص‌های اقتصادی ما با وجود ظلم ناشی از تحریم در این چند سال نشان دهنده این مهم است.

به گزارش ایسنا، علی ربیعی در ابتدای نشست خبری با خبرنگاران گفت: لازم می دانم با توجه به جلسه گذشته هیات وزیران که در حضور رهبری انجام شد به عنوان سخنگوی دولت و به نمایندگی همکاران از حضور و فرمایشات و رهنمودهای راهگشای معظم له سپاسگذاری کنم.

تعطیلی، رکود و سستی نداشته و نخواهیم داشت

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در این دیدار سال آخر دولت را مهم تلقی کردند و سال آخر دولت را معنا بخشی کردند، قطعا دولت فرمایشات ایشان را با اهتمام پیگیری می‌کند.

سخنگوی دولت گفت: ما تعطیلی، رکود و سستی نداشته و نخواهیم داشت، مفهوم سال آخر برای ما به معنای پایان و سست کردن فعالیت‌ها نیست، ما علاوه بر وظایف جاری و روزمره اداره کشور، در حال دنبال کردن اصلاحات ساختاری و بلند مدت بوده‌ایم و خواهیم بود.

ربیعی تاکید کرد: در ادامه فعالیت های هفت ساله دولت تلاش خواهیم کرد با عبور از شرایط سخت به سمت ایجاد ثبات و آرامش در برابر تکانه‌هایی که در سال‌های اخیر به اقتصاد کشور وارد شد به نحوی عمل کنیم که امکان فراز نوین برای دولت آینده هم فراهم شود.

ربیعی با بیان اینکه امسال برای دولت سال اصلاحات ساختاری و ایجاد آمادگی برای ورود پرقدرت به قرن جدید است.

تعداد جانباختگان روند کاهشی دارد

وی در ادامه به تعداد جانباختگان کرونا اشاره کرد و گفت: گزارش‌ها نشان می‌دهد که تعداد جانباختگان روند کاهشی دارد و به تعداد دو رقمی نزدیک می‌شویم، البته همه می دانیم کاهش یک فوتی و یک جانباخته حاصل زحمات و تلاش‌های بی‌وقفه کادر بهداشت و درمان و رنج‌های زیادی است که در این کاهش صورت گرفته است به رغم تاثیر زیاد تلاش‌های کادر درمان در کاهش مرگ و میر، اما در ابتلا که به در نهایت ممکن است منجر به مرگ می شود هیچ چیزی اثر ندارد مگر رفتار همه ما ایرانیان؛ ابتلا وابسته به رفتار ما است.

وی اظهار کرد: برای کاهش تعداد مرگ و میر مبتلایان تکرار می‌کنم توصیه های سه گانه رعایت فاصله گذاری فیزیکی، استفاده از ماسک و شست‌وشوی مرتب به دست ها رعایت کنیم.

همه تلاش خود را برای ورود پرقدرت به قرن جدید به کار گیریم

سخنگوی دولت افزود: در هفته دولت هستیم اهتمام و تصمیم همه اعضای دولت و تاکید رییس جمهور برای این مبنا استوار است که در یک سال باقی مانده دولت، همه تلاش خود را برای ورود پرقدرت به قرن جدید به کار گیریم؛ در شرایط سخت ۷ سال گذشته در مرکز بی سابقه دشمنی‌ها، ائتلاف بدخواهان و توطئه‌های شوم صهیونیستی- آمریکایی و همچنین تکانه‌های اقتصادی سنگین مانند کاهش قیمت نفت سال ۹۳ -که بیش از ۷۰ درصد بود- یا در تحریم‌های ظالمانه در سال ۹۷ که به طور شدید و بی‌سابقه صورت گرفت و همپوشانی اینها با آثار اقتصادی و اجتماعی کرونا مواجه شدیم.

وی با تاکید بر اینکه در این سال‌ها دولت سیاست منزوی کردن آمریکا در عرصه بین المللی را دنبال کرده است، گفت: علاوه بر آن افزایش توان ملی در اقتصاد؛ حفاظت از زندگی و سلامت مردم به طور توامان را پیش برده است استراتژی سه گانه به عقب راندن آمریکا، افزایش توان ملی در اقتصاد و حفاظت از زندگی و سلامت مردم را در سال گذشته با تمرکز بیشتری دنبال کردیم در این مدت این مهم را با ارتقای توان ملی با اتکا به توان داخلی و منابع عظیم انسانی موجود در ایران مد نظر قرار داده بودیم.

دولت هیچ نگاهی به تحولات آمریکا نخواهد داشت

وی افزود: دولت با عقلانیت و سختکوشی به هیچ وجه نگاهی به تحولات آمریکا نخواهد داشت و با این وصف، هر کسی که به کاخ سفید راه یابد نگاه او باید متوجه ایران باشد دولت معطل تحولات انتخابات در آمریکا نبوده و نخواهد بود و اتکا به داخل و تولید افزایش قدرت در داخل باعث ناامیدی دشمنان و ایجاد فرصت های جدید حتی در زمینه اقتصادی برای ما خواهد شد؛ شاخص‌های اقتصادی ما با وجود ظلم ناشی از تحریم در این چند سال نشان دهنده این مهم است.

ادامه دارد..

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا