خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جزئیاتی درباره ی رشوه به وزیر پیشنهادی کار: 50 میلیارد تومان و رای اعتماد در قبال شستا

در روز دوشنبه یکی از نمایندگان مجلس در نطق علنی دفاع از کلیات کابینه به پیشنهاد رشوه ی 50 میلیاردی به وزیر پیشنهادی وزیر کار در قبال در اختیار گرفتن مجموعه ی بزرگ مالی «شستا» اشاره کرد که توسط علی ربیعی رد شده بود؛ در حالی که پیشنهاد دهنده ی رشوه، رای او را هم تضمین کرده بود!

به گزارش انصاف نیوز، حالا همان نماینده در آستانه ی رای گیری برای رای اعتماد، به جزییات بیشتری از آن پیشنهاد اشاره می کند: شخصی خارج از مجلس به علی ربیعی پیشنهاد 50 میلیارد تومان داده بود و خواسته ی او واگذاری شستا به او و تیمش بود. جالب اینکه او عنوان کرده بود که این مبلغ ضامن رای اعتمادش خواهد شد.

شرکت سرمايه گذاري تأمين اجتماعي (شستا) از بزرگترین مجموعه های اقتصادی کشور است که زیر مجموعه ی سازمان تامین اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی نیز زیرمجموعه ی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. شستا به عنوان يک مجموعه تخصصي در امر سرمايه گذاري در 65 به صورت يک شرکت سهامي خاص تاسيس شد.

خبرنگار انصاف نیوز موفق به دریافت پاسخ از ربیعی در باره نام و مشخصات پیشنهاد دهنده ی رشوه یا پیشنهاد دهندگان و رابطه ی احتمالی آنها با مجلس نشد ولی کمال الدین پیرموذن در ساعات پایانی چهارشنبه به روزنامه ی آرمان گفت: آقای ربیعی این موضوع را با تعدادی از نمایندگان مجلس در میان گذاشتند ولی فعلا اسم این شخص به خاطر اینکه یاران و همفکران او ممکن است علیه ربیعی جو سازی کنند، مطرح نمی شود.

این نماینده ی مجلس ادامه داد: ظاهرا این شخص همراهان و همفکرانی در درون مجلس دارند که از آن طریق اعمال نفوذ می کند. ربیعی فردی است که می‌تواند در مقابل فساد گسترده مالی بایستد. در دفاع از دولت، من افرادی که معنای ندای ملت را نگرفته‌اند و به دلسوزان نظام و چکیدگان انقلاب که مورد وثوق مردم هستند توهین می‌کنند را معرفی می‌کنم.

بنابر این گزارش، احتمال افشار نام پیشنهاد دهنده ی رشوه به وزیر پیشنهادی کار در بحث های نهایی جلسه ی رای گیری وجود دارد اما برای عملی شده یا نشدن آن باید تا پایان جلسه ی بررسی ها در مجلس منتظر ماند؛ اما افکار عمومی انتظار دارد که نام آنها فاش شود تا مبارزه با فساد از ابتدای دولت تدبیر و امید عطر و بوی عملی به خود بگیرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا