خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حسینیان «قاتل» بود؟!

صبح امروز فرزند روح‌الله حسینیان با انتشار توییتی خبر درگذشت پدرش را اعلام کرد.

به گزارش انصاف نیوز حجت‌الاسلام حسینیان که سابقه‌ی حضور در مجلس هشتم و نهم را نیز داشت به مدت بیش از دو دهه به‌عنوان رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی فعالیت داشت.

پس از انتشار خبر درگذشت آقای حسینیان منتقدان عملکرد او با استناد به تیتر جنجالی روزنامه‌ی «صبح امروز»، مطالبی را به این بهانه علیه این چهره‌ی تندرو جریان اصولگرا منتشر کردند.

حسینیان «قاتل» بود؟!

اما واقعیت ماجرا چه بود و آیا حسینیان چنین اظهارنظری داشته است؟

شهریار شمس مستوفی که در آن زمان خبرنگار روزنامه‌ی صبح امروز بود در مهر ماه94 و پس از جنجال درگیری روح‌الله حسینیان و علی‌اکبر صالحی در مجلس در صفحه‌ی فیسبوک خود نوشته بود: « این روزها و بعد از تهدید ‏صالحی توسط روح‌الله‌ حسینیان در مجلس به قتل؛ عکس صفحه نخست روزنامه صبح امروز 1378 با این نقل قول از حسینیان که” آخه باباجون، ما خودمان والله یک زمان قاتل بودیم” دست بدست می شود و در صفحات شبکه های اجتماعی میچرخد، سخنی که هیچگاه از دهان حسینیان خارج نشد. در سال 78 من در روزنامه صبح امروز کار میکردم نوار سخنرانی حسینیان درجمع شاگردان مدرسه حقانی در مورد کشته شدن سعید امامی در زندان به روزنامه رسید و یکی از همکاران آنرا پیاده و برای چاپ آماده کرد. پس از انتخاب این تیتر برای مطلب و چاپ آن، تکذیبه ای از حسینیان به روزنامه رسید مبنی بر اینکه این جمله را او نگفته است پس از گوش کردن دوباره نوار مشخص شد اصل جمله این بوده است: “آخه ما خودمان والله یک زمان قاضی بودیم، یک زمانی زندانبان بودیم. تاکنون صدها نفر واجبی خوردند و نمردند. ” اما به اشتباه همکار ما قاضی را قاتل شنیده بود البته اصلاحیه خبر چاپ شد اما جمله “ما خودمان والله یک زمان قاتل بودیم” برای همیشه به نام حسینیان ثبت شد».

البته حجت‌الاسلام حسینیان اظهارنظرهای جنجالی دیگری هم داشت که آن‌ها هیچگاه تکذیب نشدند. بخشی از این اظهارنظرها را در ادامه می‌خوانید:

«سعید امامی و برخی دوستان بی‌گناه كه مورد اتهام واقع شده بودند هیچ نقشی در قتل‌های زنجیره‌ای نداشتند»

«سعید مرتضوی یکی از قضات انقلابی است و طی 8 سال حاکمیت اصلاح طلبان مردانه مقابل توطئه گران و روزنامه های زنجیره ای ایستاد و در فتنه 88 نیز مقتدرانه بدون هیچ محافظه کاری در مقابل اخلال گران و اشرار ایستادگی کرد و درگیر شد اما اینک باید چوب ایستادگی خود را بخورد همان گونه که سوریه باید تاوان حمایت از مقاومت را بدهد. در کجای دنیا یک دادستان را به خاطر اتفاق هایی که در یک بازداشتگاه می افتد متهم می کند»

«آقای ظریف و آقای صالحی! اگر به خاطر برجام که البته دعا می‌کنم چنین خبری نشود، اسرائیل ایران را تهدید به بمب اتم کرد، یا آمریکا به ایران موشک زد، مردم شما را محاکمه خواهند کرد و اگر من کاره‌ای بودم آقای صالحی را محکوم می‌کنم که سیمان‌هایی که در قلب رآکتور اراک ریخته، بیرون آوَرَد و خودش را داخل رآکتور کرده و سیمان به اطرافش تزریق کند».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا