خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مذاکره با وزارت دفاع برای ایجاد ارزش افزوده در زعفران

امید گیلانپور، معاون صنایع تبدیلی و کسب و کارهای کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با وزارت دفاع مذاکره کرده ایم که برای ایجاد ارزش افزوده در زعفران از طریق استحصال مواد معطر از این محصول کمک کند.

به گزارش ایسنا امید گیلانپور در نشست خبری که امروز  به مناسبت هفته دولت برگزار شد با بیان اینکه سرمایه گذاری یکی از مهمترین چالش های اقتصاد ایران خصوصا بخش کشاورزی است، اظهار کرد:فضای کسب و کار در بخش کشاورزی فضای پر ریسکی در مقایسه با سایر بخش ها است و در نتیجه سرمایه با شرایط سخت تری وارد بخش کشاورزی می شود. بنابراین هرچه فضای کسب و و کار پایدارتر باشد امید به سرمایه گذاری نیز در این بخش بیشتر است.

وی ادامه داد: مشوق های دولتی متفاوتی برای سرمایه گذاری  در عرصه صنایع تبدیلی وجود دارد اما تولیدکنندگان بخش کشاورزی  مجبور هستند از دارایی ها خود استفاده کنند.

گیلانپور در ادامه با اشاره به اینکه چرا صنایع تبدیلی و تولیدات بخش کشاورزی هماهنگی با یکدیگر ندارند  گفت:باید در الگوی کشاورزی، محصول زراعی و باغی را به اندازه نیاز تولید کنیم که صنعت تبدیلی بخش مورد نیاز خود را جذب کند. اگر به روند  کشاورزی قراردادی توجه نکنیم بخش هایی که به کشاورزی قراردادی توجه کرده اند دچار خسارت می شوند.

معاون صنایع تبدیلی  و کسب و کارهای کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد:اینکه گفته می‌شود صنایع تبدیلی به اندازه کافی وجود ندارد درست نیست. در بسیاری از فعالیت‌های صنایع تبدیلی تنها به چندین حلقه توجه کرده‌ایم و برخی دیگر از حلقه ها مغفول مانده است.

گیلانپور همچنین در پاسخ به این سوال که مقام معظم رهبری گلایه هایی در خصوص خام فروشی برخی اقلام از جمله زعفران و خرما داشتند گفت: در جلسات  روزهای گذشته با وزارت دفاع قرار شد که در زمینه ایجاد ارزش افزوده برای زعفران به ما کمک کنند که کمک آنها در زمینه استحصال مواد معطر از زعفران است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا