خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مشکل آب در جزیره

در پی پیام یکی از مخاطبان انصاف نیوز که از کمبود آب شرب در منطقه‌ی درگهان جزیره‌ی قشم گلایه کرده بود به سراغ مسئولین این شهر رفتیم تا علت این مشکل را جویا شویم. با اینکه گفته می‌شود در جیره‌بندی آب در این منطقه هر سه الی چهار روز به یک محله آب می‌رسد اما زنگنه رییس شرکت آب و فاضلاب شهرستان درگهان این فاصله زمانی را دو روز یک بار می‌داند و می‌گوید در بعضی روستاهای جزیره‌ی قشم هر پانزده روز یک بار آبرسانی می‌شود. او همچنین از تاسیس یک آب شیرین‌کن جدید در این جزیره خبر داد. همه‌ی اینها درحالی است که آب‌شیرین‌کن در این منطقه وجود دارد.

  • آب درگهان که چند روز یک بار فعال می‌شود با این فشار کار می‌کند:

زنگنه در اینباره به انصاف نیوز گفت: «سال پیش این مشکل جیره‌بندی وجود داشت چون دستگاه خراب شد و اسفند ماه درست شد وزارت هم در جریان بود. ولی الان هر دو روز یک بار یا حتی روزی یک بار آبرسانی انجام می‌شود، دو سه هفته پیش که یک مشکل فنی پیش آمد و تقریبا یک هفته‌ای خاموش بود تا دوباره منابع پر شود و به حالت عادی برگردد باز طول کشید کم کم داریم به حالت عادی برمی‌گردیم.

یک سامانه به نام سپتا وجود دارد روزانه وضعیت در آن ثبت می‌شود، پس همه در جریان این وضعیت هستند. هم استانداری و هم سازمان آب کشور خبر دارند. درگهان برکه‌های زمینی‌ای دارد که از 7 متر تا پنجاه متر و بالاتر هستند، علت بی‌آبی هم بیشتر این برکه‌ها هستند.»

او در مورد آب‌شیرین‌کنی که وجود دارد گفت: «آب‌ شیرین‌کن کن آب دریا را شیرین می‌کند یعنی نمک دریا را می‌گیرد و آن را شیرین می‌کند هر روز برای آن یک مشکلی وجود دارد. یک روز ممکن است بربق رفتگی داشته باشد یا هوا خراب شود، الان چهار روز است که دریا طوفانی است. این مسائل زمان‌بندی‌ها را عقب می‌اندازد. نه فقط درگهان بلکه کل جزیره‌ی قشم این مشکل را دارد مثلا به بعضی روستاها هر 15 روز یک بار آبرسانی می‌شود.»

زنگنه همینطور خبر داد: «یک آب‌شیرین‌کن جدید در دست کار است که اگر افتتاح شود مشکلات خیلی کمتر می‌شود، پروژه تعریف شده و پیمانکارش هم مشخص شده است.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. ، پروژه تعریف شده و پیمانکارش هم مشخص شده است.»./////// ای بابا هنوز نه به بار است و نه به دار بقول معروف : بزک نمیر بهار میاد ………………………..

  2. ، پروژه تعریف شده و پیمانکارش هم مشخص شده است.»./////// ای بابا هنوز نه به بار است و نه به دار بقول معروف : بزک نمیر بهار میاد ………………………..

  3. کلا دروغ گفته ، هر پانزده تا بیست روز یکبار به هر یک از محله های درگهان آب میدن ، اونم بین 3 تا 6 ساعت .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا