خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اظهارات یک مقام امنیتی درباره مذاکره ایران و آمریکا

معاون وزیر اطلاعات گفت:  آمریکایی ها طی ماه‌های گذشته علی الدوام از ما درخواست مذاکره می کنند، افزود: اما موضع ایران این است که ما در حال مذاکره بودیم اما شما از توافق خارج شدید. همچنین طی یک ماه گذشته یک مقام اروپایی به تهران آمد و درخواست داشت تا به تقاضای آمریکا پاسخ دهیم.

رئیس سازمان اطلاعات خارجی ظهر امروز چهارشنبه طی دیداری با مدیران عالی و فرهیختگان فرهنگی، سیاسی و اجتماعی خراسان رضوی با بیان این که شرایط امروز کشور به نوعی از زمان دفاع مقدس هم خطیرتر است، ضرورت دستیابی به یک تحلیل واقع بینانه از وضعیت فعلی جمهوری اسلامی در منطقه و جهان را یادآور شد و گفت: در جمهوری اسلامی خردمندی و انعطاف بر محور منافع ملی از سیاست های ثابت نظام است.

وزارت اطلاعات

معاون وزیر اطلاعات، نرمش قهرمانانه و پذیرش قطعنامه 598 را دو نقطه عطف تاریخ جمهوری اسلامی عنوان کرد و با اشاره به تحلیل اشتباه رییس جمهور فعلی آمریکا گفت: ترامپ تصور می کرد مشکل ایران از جسور نبودن روسای جمهور قبلی آمریکا ناشی می شود لذا در ایام انتخابات سال 2016 وعده می داد که با تحریم‌های به اصطلاح شکننده ظرف چند ماه ایران را تسلیم می کند.

رییس سازمان اطلاعات خارجی با اعلام این که آمریکایی ها طی ماه‌های گذشته علی الدوام از ما درخواست مذاکره می کنند، افزود: اما موضع ایران این است که ما در حال مذاکره بودیم اما شما از توافق خارج شدید. همچنین طی یک ماه گذشته یک مقام اروپایی به تهران آمد و درخواست داشت تا به تقاضای آمریکا پاسخ دهیم.

وی با اشاره به شکست مفتضحانه آمریکا در شورای امنیت ادامه داد: برای اولین بار بعد از جنگ جهانی دوم بود که آمریکا قطعنامه‌ای را در شورای امنیت مطرح می کند اما رای لازم را به دست نیاورده است.

این مقام امنیتی عنوان کرد: طی ماه‌ها و سال‌های اخیر مسئولان عالی از کشورهای عربی به تهران آمده و اذعان کرده اند اگر جنگی در منطقه اتفاق بیفتد ، کشورهای کوچک عربی زیر دست و پا له می‌شوند. آن‌ها همچنین اعتراف کرده اند در روز اول جنگ، ایران می تواند 3 هزار میلیارد تومان از زیرساخت های عربی را نابود کند.

معاون وزیر اطلاعات همچنین در بخش پرسش و پاسخ، توضیحاتی درباره قرارداد راهبردی ایران و چین ارائه کرده و با بیان این که هنوز این قرارداد در مرحله پیش نویس بوده، تأکید کرد ادعاهای مضحک رسانه های بیگانه درباره این تفاهم نامه از جمله مطرح کردن مسئله فروش کیش و … از اساس کذب می باشد.

این مقام امنیتی اعلام عادی سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی را هم در راستای امتیازدهی به ترامپ در انتخابات پیش رو توصیف کرد.

وی در بخش پایانی جلسه، فعالان حزبی، مسئولان استانی و نخبگان حاضر در جلسه را مخاطب قرار داد و گفت: دشمن روی مشکلات اقتصادی و اختلافات داخلی حساب ویژه ای باز کرده است و ما باید بدانیم که امروز رمز عبور کشور از شرایط فعلی، حفظ وحدت همه جریان‌های سیاسی زیر چتر منافع ملی است و با وجود مرزهای طولانی کشور با همسایگان، با تمرکز بر صادرات به این کشورها می توانیم کشور را از شرایط کنونی عبور دهیم.

این مقام امنیتی تاکید کرد: دشمنان با فضاسازی رسانه ای جنگ نرمی علیه جمهوری اسلامی در ابعاد اقتصادی و اختلافات داخلی راه انداخته‌اند که همه باید هوشیارانه توطئه دشمن را خنثی کنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا