خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واگذاری تکلیف 480 بورسیه به خود دانشگاه‌ها!

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به بررسی بورسیه‌های غیرقانونی در وزارت علوم اظهار کرد: تعیین تکلیف 480 تن از این افراد به هیات امنای دانشگاه‌ها واگذار شده است.
به گزارش انصاف نیوز به نقل از ایسنا، محمدعلی نجفی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کمیته پنج نفره برای تکلیف وضعیت هر کدام از بورسیه‌ها با ضوابط تعیین شده در وزارت علوم تشکیل شده است گفت: امیدواریم هر چه زودتر تکلیف این افراد روشن شود.
وی ادامه داد: با این حال لیست 480 نفر از این بورسیه‌ها که به عنوان مربی پیمانی در برخی دانشگاه‌ها فعالیت داشتند، ابلاغ شده که باید در مورد آنها در هیات‌های امنای هر کدام از این دانشگاه‌ها تصمیم‌گیری شود.
نجفی خاطرنشان کرد: سایر افراد نیز توسط هیات پنج نفره وزارت علوم در دست بررسی است که تدریجا با مشخص شدن نتایج، در این خصوص اطلاع‌رسانی می‌کنیم.
افزایش پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد کاملا قانونی است
سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بخش دیگری در خصوص افزایش پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد بیان کرد: این مساله با نظر وزارت علوم صورت گرفته و از نظر ما کاملا قانونی است.
میزان پذیرش مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه ارشد نسبت به سال قبل، تنها 1.7 درصد افزایش داشته است
وی در پاسخ به این سوال که نظر شما در خصوص اظهار نظر ریاست دانشگاه آزاد که وعده داده تا بهمن‌ماه امسال نیم میلیون دانشجوی تحصیلات تکمیلی خواهیم داشت چیست؟ گفت: در این خصوص من چیزی نمی‌دانم؛ اما آنچه که دکتر میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد، در خصوص پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در سال جاری گفته، مورد تایید وزارت علوم بوده است.
نجفی تصریح کرد: اینکه گفته می‌شود، ظرفیت پذیرش دانشجویان دکتری در دانشگاه آزاد هشت برابر افزایش یافته، نظر منتقدین دانشگاه آزاد است؛ طبق محاسباتی که دکتر میرزاده انجام داده بود، این رقم صحیح نیست و میزان پذیرش در این مقطع نسبت به سال قبل، تنها 1.7 درصد افزایش داشته است.
سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: همچنین طبق توضیحاتی که رئیس دانشگاه آزاد در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ارائه داد، بسیاری از نمایندگان قانع شدند.
وی در خصوص تعیین تکلیف وزیر علوم و معرفی آن به مجلس اظهار کرد: طبق قانون اساسی رئیس جمهور سه ماه برای معرفی وزیر فرصت دارد که تاکنون یک ماه و چند روز از این مدت گذشته است؛ امیدواریم در ماه آینده فرد مورد نظر معرفی شود.
احتمالا وزیر علوم پس از سفر رییس جمهور مشخص می‌شود
نجفی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه بیشتر گفته بود تعیین من به عنوان وزیر علوم یک شوخی است نیز گفت: من در این خصوص گفتم حرف من یک شوخی است نه اصل مساله؛ اصل مساله به تصمیم رئیس جمهور بستگی دارد.
سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: در حال حاضر شخص خاصی مدنظر ما نیست و قرار است پس از سفر رئیس جمهور به نیویورک، در این خصوص تصمیم‌گیری شود.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا