خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«ورود دام به توران شاهرود محدودتر شد»

معاون استاندار سمنان از اعمال محدودیت بیشتر در ورود دام به پارک ملی توران شاهرود خبر داد و گفت: این محدودیت‌ها با هدف حفاظت از یوزپلنگ آسیایی از آذرماه اعمال می‌شود.

به گزارش پیام‌گوی سمنان، معاون استاندار سمنان درباره آخرین اقدامات در راستای احیای یوزپلنگ آسیایی بیان کرد: طرح ممنوعیت چرای دام در پارک ملی توران به منظور حفاظت از گونه‌های نادر جانوری خصوصاً یوزپلنگ آسیایی از آذرماه امسال اجرایی می‌شود.

محمد حمیدی با بیان اینکه نشست بررسی وضعیت قشلاق چرای دام در توران شاهرود با حضور کارشناسان محیط زیست، منابع طبیعی و دیگر نهادها برگزار شد، افزود: ممنوعیت چرا در زمره مصوبات این نشست است.
معاون استاندار سمنان با بیان اینکه در این نشست مقرر شد تیم‌های پایش با مشارکت کارشناسان اداره محیط زیست، منابع طبیعی، امور عشایری و دامپزشکی تشکیل شود، بیان کرد: نظارت دقیق بر نحوه ورود و خروج دام عشایر به محدوده مجاز پارک ملی توران از آذرماه اجرایی می‌شود.

حمیدی با بیان اینکه ورود دام به منطقه مجاز توران الزاماتی نیز خواهد داشت، گفت: دام‌هایی که وارد منطقه می‌شوند می‌بایست واکسن‌های استاندارد را دریافت کرده باشند تا شاهد عدم ورود بیماری‌ها از اقصی نقاط مختلف کشور به توران نباشیم.

وی با بیان اینکه کنترل سگ‌های گله به لحاظ کمی و همچنین پایش سلامت از دیگر اقداماتی است که از آذرماه صورت خواهد گرفت، تاکید کرد: تمام این اقدامات برای حفظ گونه‌های نادر جانوری موجود در توران به خصوص یوز و گور است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا