خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیت‌الله فضل‌الله به محسنی اژه‌ای و سحرخیز چه گفت؟

ورق پاره‌های تاریخ (12)

به کوشش : ناصرغضنفری، انصاف نیوز

هیات نظارت بر مطبوعات ج. ا؛ دی ماه ۱۳۸۲ در سفر به ۳ کشور لبنان، اردن و کویت با برخی مقامات، فعالان رسانه ای و شخصیتهای فرهنگی این کشورها دیدار داشت. کتاب” نگاه ایرانی به مطبوعات عربی” نوشته “محمد صحفی” سرگذشت این سفرها است.

آقایان محسنی اژه ای نماینده قوه قضاییه، عیسی سحرخیز نماینده مطبوعات، علی مزروعی نماینده مجلس شورای اسلامی، قمی نماینده شورای انقلاب فرهنگی، خامه یار و خطیبی نژاد از وزارت ارشاد، صادقی نماینده حوزه علمیه قم و محمد صحفی معاون امور مطبوعاتی وزارت ارشاد اعضای این هیات را تشکیل میدادند. مسافران ایرانی  ملاقاتی با آیت الله “حسین فضل الله” (۲۰۱۰-۱۹۳۵) مرجع تقلید مشهور لبنان داشتند.

متن زیر برگزیده ای از سخنان ایشان خطاب به تیم ایرانی است که در کتاب فوق روایت شده:

* مطبوعات نقش بسیار مهمی ایفا میکنند. مطبوعات میتوانند ملت را از خودش، دولت و از رویداهای خارج از کشور با خبر کنند. لذا ما معتقدیم آزادی مطبوعات امر بسیار مهمی است و مردم باید همه چیز را بدانند جز موارد و اسرار نظامی را. در این صورت است که ملت میتواند در همه زمینه ها به حکومت کمک کند.

* یکی از مشکلات مهم ما در مورد جهان اسلام و عرب همین عدم اطلاع و آگاهی از امور است. قبل از تشکیل دولت اسراییل دولتهای عرب به گونه ای عمل میکردند که ما هیچ چیزی از آن دولت (اسراییل) نمیدانستیم در صورتیکه در همان اسراییل از مدتها پیش حتی در دانشگاههاشان موضوعات کشورهای اسلامی تدریس میشد. در اسراییل امکان انتخاب موضوعهای مختلف برای تحصیل فراهم بود ولی در کشورهای اسلامی اینگونه نبود.

* ما به روزنامه های ایران و فعالیت روزنامه نگاران ایرانی ارج می نهیم. به شخصه به شدت معتقد به آزادی مطبوعات هستم و این آزادی به هیچ وجه جنبه منفی ندارد و به ضرر دین نیست. آزادی اجازه میدهد که نظریات متفاوت در جامعه مطرح شود و در مجموع آزادی مطبوعات و آزادی بیان به نفع دین تمام میشود.

* آزادی البته به معنای هرج و مرج نیست ولی اگر گویندگان کلمات و نوشته هایی را که ضددین است بگیریم و زندانی کنیم هیچ نفعی به اسلام نمیرسد که هیچ، حتی به ضرر اسلام است چرا که آن فکر با سرعت زیاد در جهان منتشر خواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. سحر خیز بعد از شنیدن این نظر ایت الله با خودش گفته بارک الله به طرز فکر این روحانی روشنفکر!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا