خرید تور تابستان ایران بوم گردی

8 رفتار مسری که ناخودآگاه تقلید می‌کنیم

سایت روزیاتو نوشت: قدمت تقلید از رفتار یکدیگر به سرآغاز بشریت بازمی گردد. این کار نه تنها برای بقا، بلکه هم برای تکامل یافتن به عنوان یک گونه و همینطور برای پی بردن به رفتارهایی که از نظر جامعه قابل قبول یا ناپسند هستند، ضروری بود. ما هنوز هم این کار را انجام می دهیم، مثل زمانی که با دیدن لبخند دیگران، ناخودآگاه لبخند روی لب مان می نشیند.

در ادامه از رفتارهای مسری ای خواهیم گفت که آن ها را ناخودگاه از یکدیگر تقلید می کنیم.

۱- شادی

۸ رفتار مسری که ناخودآگاه از یکدیگر تقلید می کنیم

داشتن ارتباط مستقیم با کسانی که خود دائماً شاد است، احتمال بیشتر شدن شادی ما را بالا می برد. خلق و خوی آن ها اغلب در همه چیز مسری است که دلیلش قدرتمند بودن احساسات آن ها است.

یک نمونه ی این مسأله می تواند معلمی باشد که شوق و ذوق زیادی برای شغل خود دارد. شاگردان این معلم هم به هر آنچه که او بگوید علاقمند می شوند و برای موضوع مورد نظر هیجان و شادی پیدا می کنند.

۲- خمیازه

۸ رفتار مسری که ناخودآگاه از یکدیگر تقلید می کنیم

خمیازه به قدری مسری است که اگر این کار را جلوی سگ تان انجام دهید، آن هم خمیازه خواهد کشید. خمیازه نشانه ای از همدلی و پیوند اجتماعی است. احتمالاً برای همه مان رخ داده است؛ بعد از دیدن خمیازه کشیدن کسی، ناخودآگاه شروع به خمیازه کشیدن کرده ایم.

۳- هوس های غذایی

۸ رفتار مسری که ناخودآگاه از یکدیگر تقلید می کنیم

اگر شخص شیرینی دوستی را می شناسید که به تازگی مصرف شیرینی را کنار گذاشته، سعی کنید از خوردن شیرینی در برابر او خودداری کنیید. دلیلش این است که با دیدن شما او هم هوس شیرینی خواهد کرد. ممکن است او تصمیمش برای نخوردن شیرینی را زیر پا گذارد چون مغزش نورون های آینه ای خود را فعال می کند.

۴- لبخند

۸ رفتار مسری که ناخودآگاه از یکدیگر تقلید می کنیم

اگر با دیدن لبخند دیگران شما هم لبخند می زنید، ممکن است معنایش این باشد که با آن ها همدلی می کنید. انجام این کار به این معنی است که ما سعی می کنیم چیزی که دیگران احساس می کنند را خود نیز تجربه کنیم. علاوه بر آن، این کار به ما کمک می کند از  چهره ی دیگران به احساس آن ها پی ببریم. بنابراین هر زمان که می توانید لبخند بزنید، چون دلایل خوبی برای آن وجود دارد.

۵- رفتارهای یکدیگر

ما رفتارهای دوستان و نزدیکان مان را تقلید می کنیم چون باعث می شود پیوند مستحکم تری با آن ها داشته باشیم. ممکن است حتی ناخودآگاه و بدون آنکه متوجه باشیم این کار را انجام دهیم. مثلاً زوج های متأهل، به ویژه زوج هایی که مدت زیادی از ازدواج شان می گذرد، ممکن است حالات چهره ی یکدیگر را تقلید کنند. احتمالاً با گذشت زمان این امر بیشتر می شود.

۶- احساس سرما

۸ رفتار مسری که ناخودآگاه از یکدیگر تقلید می کنیم

بسته به میزان حس همدلی ای که یک شخص دارد، ممکن است با دیدن کسی که احساس سرما می کند، او هم کمابیش سرما را تجربه کند. دانشمندان در پژوهشی از شرکت کنندگان خواستند به تماشای شخصی بنشینند که دست خود را در آب یخ فرو می برد و نتیجه آن بود که دمای بدن دستان شرکت کنندگان پژوهش هم افت کرده بود. هر چه فرد همدل تر بود، دای دست های او پایین تر آمده بود.

۷- خنده

۸ رفتار مسری که ناخودآگاه از یکدیگر تقلید می کنیم

خنده هم مسری است. ما وقتی صدای خنده ی دیگران را می شنویم معمولاً صورت مان را تکان می دهیم تا از آن ها تقلید کنیم، یعنی حالا ما هم در حال خندیدن هستیم. یک دلیل دیگرش این است که خنده صدای بسیار مثبتی دارد که آن را مسری تر می کند.

۸- همدلی

۸ رفتار مسری که ناخودآگاه از یکدیگر تقلید می کنیم

اگر در رستورانی برخورد خوبی با شما شود و شما هم متقابلاً رفتار خوبی داشته باشید، احتمالش هست که در آن رستوران از سرویس دهی راضی تر باشید و حتی ممکن است هزینه ی بیشتری صرف کنید.

پژوهشی نشان داد وقتی پیشخدمت سفارش مشتری را به شکل مؤدبانه ای برای او تکرار می کند، مشتری احساس خوبی از تعامل خود با او پیدا می کند و ممکن است پیشخدمت به خاطر مؤدب بودن انعام بیشتری از مشتری دریافت کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا