خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مدیرعامل استقلال: چیزهایی که مجیدی نوشته، حقیقت ندارد

احمد سعادتمند، مدیرعامل استقلال با بیان اینکه «چیزهایی که فرهاد مجیدی در بیانیه‌اش نوشته است، حقیقت ندارد»، گفت: من بعد از بازی هم به فرهاد مجیدی پیام تبریک فرستادم. تار و پود ما باشگاه استقلال است و این که ما از پیروزی باشگاه استقلال خوشحال نشویم، کاملا کذب است. مجیدی گفته است یک ماه است فهرست داده است. دو و ماه نیم است زبان من مو درآورده است که فهرست بازیکنان را به من بدهید. ما با چند بازیکن مطرح ایران مذاکره کرده‌ایم. فرهاد مجیدی به چه کسی لیست داده است؟ من برادرم فوت کرد مجیدی من تسلیت نگفت هر بار سر تمرین رفتم او از دفتر تمرین بیرون نمی‌آمد. وقتی مدیرعامل استقلال شدم، او به باشگاه نیامد.

به گزارش ایسنا، احمد سعادتمند، مدیرعامل استقلال با حضور در برنامه «ورزش و مردم» درباره شرایط این روزهای آبی‌پوشان پایتخت و استعفای فرهاد مجیدی از سرمربی‌گری این تیم گفت: ما یک باشگاه حرفه‌ای هستیم. باشگاه ما ۱۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به ۵۴ نفر بدهکار است تا مجوز حرفه‌ای را کسب کند. پس باید در همه زمینه‌ها حرفه‌ای عمل کنیم. اگر کسی قرار است استعفا بدهد، باید رسما این مساله را اعلام کند. من به عنوان مدیرعامل استقلال می‌گویم سرمربی استقلال یک فصل دیگر قرارداد دارد و باید روی نیمکت بنشیند و تیم را در فینال جام حذفی هدایت کند.

او درباره مذاکره با آندره‌آ استراماچونی گفت: ما در آستانه یک جام هستیم و بازی مهمی داریم و سرمربی تیم هم باید تیمش را جمع کند تا به  جام برسد. ما ۶ مرداد،‌ ششمین جلسه هیات مدیره بود و پرونده استراماچونی را روی میز گذاشتیم و هیات مدیره بنده را به سفر فوری ایتالیا برای تعامل و تخفیف از جرایم فیفا از شکایت استراماچونی ملزم کردند. ما با مدیرکل امور بین‌الملل هم تماس حاصل کردیم تا این سفر ممکن شود. سفر ما ۴ روز طول کشید. مکاتبات ما با سفارت آغاز شد و برای بنده دعوت‌نامه از طرف وکیل اول آقای استراماچونی رسید. در آن موقع نه تاریخ داربی مشخص بود و نه معلوم بود که ما سپاهان را می‌بریم یا خیر. این که من با یک نیتی قبل از داربی به ایتالیا رفتم، حرکت جالبی نیست.

سعادتمند افزود:‌چون این سفر مصوبه هیات مدیره بوده است، ما صحبت‌های زیادی با وزارت ورزش انجام دادیم اما هیچ قصدی درباره آوردن آقای استراماچونی نبوده است. من به خاطر منافع باشگاه به اروپا رفتم نه این که استراماچونی را برگردانم. در بندی  که ایشان شکایت کرده است، کل قرارداد دوساله باید پرداخت شود و غرامت‌های قابل توجهی در این بندها قید شده است. بعد از رای فیفا باشگاه فیفا ملزم است کل قرارداد را پرداخت کند. شما اگر جای من باشید، توان پرداخت ۲ تا میلیون یورو در هفت روز را دارید؟ واقعا ما سفر سختی را داشتیم و بیش از ۵ جلسه برگزار کردیم. ۱۴۰ هزار دلار در حساب و کتاب مطالبات استراماچونی گم شده است.

او درباره مطالبات استراماچونی گفت: ما باید  یک و نیم میلیون یورو به علاوه ۴۰ درصدی پولی که به قرارداد او اضافه می‌شود به او پرداخت کنیم. او تا اینجای کار ۳۰۵ هزار یورو دریافت کرده است و به ازای هر سال ۱۹۰ هزار یورو می‌تواند دریافت کند و در ادامه ۵ درصد روزشمار به آن تعلق می‌گیرد. این ابتدای کار است و بند غرامت هم در این قرارداد  و شکایت وجود دارد. من می‌خواهم از باشگاه دفاع کنم. از روزی که به باشگاه آمدم مطالبات بازیکنان خارجی را پرداخت کردم. از روزی که آمدیم، شرایط یک باشگاه حرفه‌ای را فراهم کردیم. ما الان دو زمین چمن داریم و یک زمین بدنسازی در اختیار داریم که کاملا رایگان است. ما پرواز اختصاصی تدارک دیدیم. وظیفه من نیست اما آن را انجام دادم.

مدیرعامل استقلال درباره انتشار خبری در رسانه‌های ایتالیایی مبنی بر بازگشت استراماچونی گفت: من از زمانی که به ایران آمدم ۲ هزار فرانک دادم تا پرونده میگوئل فرییز شود تا پرونده مورد بررسی قرار بگیرد. من پیگیرم ۲۴۰ هزار یورو برای حق رشد نورافکن را بگیرم. از قایدی پیشنهاد دو میلیون یورویی دارم اما نمی‌گذارم او از باشگاه برود. من نمی‌دانم چه عزمی پشت این قصه است که موضوع آقای استراماچونی را جلو ببریم. سازمان بازرسی باید نظارت کند  و ببیند چه اتفاقات در مذاکرات ما با آقای استراماچونی رخ داده است. ما در جلساتی که داشتیم بدون واسطه صحبت کردیم. آن‌ها  گفتند که خیلی از ما سوء‌استفاده شده و درخواست کردند هیچ عکس و فیلمی گرفته نشود. من خواستم نامحسوس به ایتالیا بروم اما این‌طور نشد. حق قانونی ماست که برای فصل بعد خود تصمیم بگیریم. این در شان باشگاه نیست استقلال در لیگ برتر با تیم قهرمان ۱۴ امتیاز فاصله داشته باشد.

سعادتمند خاطرنشان کرد: من بارها بعد از شکست‌ها اعلام کردم  که از کادر فنی حمایت می‌کنم. باشگاه الان کمیته فنی ندارد و زمانی برای ما باقی نمانده است. ما باید در چارچوب قوانین عمل کنیم. مذاکراتی ما با آقای استراماچونی انجام دادیم، به خاطر توافق مالی با آقای استراماچونی بوده است. من ظرف ۷ روز باید دو میلیون پرداخت کنم اما این شرایط وجود ندارد و به خاطر همین بود این مذاکرات انجام شده است. در مذاکره با استراماچونی قرار شد ما مبلغی را بدهیم که او پرونده‌اش را از فیفا خارج کند. با شفر هم خواستیم همین کار را انجام دادیم اما مذاکرات خود را تلفنی پیش بردیم. ۷۰۰ هزار یورو پولی بود که خواستیم به استراماچونی بدهیم تا پرونده خود را از فیفا خارج کند.

او در ادامه اضافه کرد: ما ۲۰۰ هزار دلار به بویان دادیم تا مطالباتش پرداخت شود. دیروز (پنج‌شنبه) ۷۶ هزار دلار و فردا (شنبه) هم  حدود ۶۰ هزار دلار باید به او بدهیم. برای شفر ۶۰۰ هزار دلار بدهیم و تامین این پول واقعا سخت است که من باید از وزارت ورزش در این رابطه باید تشکر کنم. ما در باشگاه استقلال چند مربی و چند بازیکن داریم که وکیل‌شان یک نفر است. ما اگر شفر را از پرونده خود خارج نکنیم، فیفا درباره مطالبات ما چه فکری می‌کند؟ بودروف به چه درد استقلال خورد؟ ما باید به او ۱۲۵ هزار دلار بدهیم. ایسما یک نیم فصل به استقلال آمد و باید ۱۵۰ هزار دلار به باشگاه پاختاکور بدهیم. چبارف هم باید حدود ۹۰ هزار به او بدهیم. پادوانی هم من با او صحبت کردم و قرار شد از مطالبات ما از فیفا ۱۰۰ هزار دلار  به این بازیکن پرداخت شود و ۹ میلیون یورو غرامت او از دادگاه CAS است. من چند تا  پرونده را باید جمع کنم؟ من شب عید بازیکنانم دریافتی نداشتند. ما با یک تاخیر چند روزه پول بازیکنان را پرداخت کردیم و قبل از تمرین در اهواز کنارشان بودم  و کرونا گرفتم و ۱۲ روز در خانه ماندم. ما تمام مشکلات را داریم حل می‌کنیم اما این چه اتفاقاتی است که دارد می‌افتد؟

او درباره استعفای فرهاد مجیدی تاکید کرد: من دوست داشتم تاریخ سفر ما در یک زمان دیگری انجام می‌شد. من با فرهاد مجیدی صحبت نکردم. ما قبل داربی با او صحبت کردیم و خیلی شرایط مناسب بود. من برای او توضیح دادم که اگر کسی صحبتی انجام داده است،‌ کذب بوده. او گفته است که چرا سعادتمند بعد بازی به رختکن نرفته است؛ من با سعید رمضانی صحبت کردم که اگر شرایط رختکن مناسب است به آن‌ها پاداش دهیم. آقای رمضانی گفتند شما اگر سر تمرین بیایید بهتر است. ما بر اساس ساختاری که داریم به بازیکنان پاداش می‌دهیم و آقای عبدیان برای داربی از جیب خود پاداش دادند.

سعادتمند افزود: من بعد از بازی هم به فرهاد مجیدی پیام تبریک فرستادم. تار و پود ما باشگاه استقلال است و این که ما از پیروزی باشگاه استقلال خوشحال نشویم، کاملا کذب است. مجیدی گفته است یک ماه است فهرست داده است. دو و ماه نیم است زبان من مو درآورده است که فهرست بازیکنان را به من بدهید. ما با چند بازیکن مطرح ایران مذاکره کرده‌ایم. فرهاد مجیدی به چه کسی لیست داده است؟ من برادرم فوت کرد مجیدی من تسلیت نگفت هر بار سر تمرین رفتم او از دفتر تمرین بیرون نمی‌آمد. وقتی مدیرعامل استقلال شدم، او به باشگاه نیامد.

او در ادامه خاطرنشان کرد: ما به دنبال تمدید با دانشگر و کریمی هستیم. فرهاد مجیدی مال خانواده استقلال است و قرارداد دارد و هیچ استعفای رسمی انجام نشده است و چیزهایی که او در بیانیه‌اش نوشته است، حقیقت ندارد. ما در آستانه فینال حذفی هستیم و همه ما یک تیم هستیم و این  چیزها یک سوءتفاهم است. ما از ایتالیا مصاحبه کردیم و کاملا شفاف‌سازی کردیم. من دوست داشتم همیشه سالم زندگی کنم و درخواست می‌کنم نهادهای نظارتی در پرونده‌های ما حضور پیدا کنند.

سعادتمند گفت: چرا ما باید با نفراتی قرارداد ببندیم که وضعیت جسمانی آن‌ها نامشخص است؟ من در هفته آینده گزارش کامل سفر ایتالیا را خواهم داد. من چند بار از فرهاد مجیدی حمایت کردم. بعد از باخت فولاد و بعد چند تساوی که داشتیم،‌ همیشه از سرمربی حمایت کردم و به هیچ کسی  اجازه نمی‌دهم در کار من دخالت کند.

وی در پاسخ به این سوال که وزیر ورزش نظر مثبتی روی بازگشت استراماچونی دارد؟ خاطرنشان کرد:‌ من دوست دارم درباره جام حذفی صحبت کنم. هوادار حق دارد که یک جام در این فصل داشته باشد. من مدیرعامل این باشگاه هستم و سرمربی تیم با ما قرارداد دارد. فهرست آسیایی آماده شده است و اگر قرار بر تغییر سرمربی باشد که من فهرستی به آسیا نمی‌دادم.

مدیرعامل استقلال گفت:‌ برای فصل جدید مجیدی با ما قرارداد دارد اما ما باید برای فصل آینده صحبت کنیم. تیم ما باید قهرمان لیگ شود. نباید تیم ما ۱۴ امتیاز با تیم قهرمان فاصله داشته باشد. من اعتقاد دارم با توجه به بازیکنانی که داریم و کیفیتی که در مهره‌های خود داریم، باید قهرمان آسیا شویم. اگر این انتظارات برآورده نشود، باید با سرمربی صحبت کنیم و ببینیم مشکل از کجاست. من حدود ۲۳ میلیارد تومان  باید به بویان و شفر بدهم. ما باید هم مطالبات فصل گذشته و این فصل بازیکنان را بدهیم. من می‌خواهم کلنگ هتل کمپ حجازی را بزنم و می‌خواهیم به درآمد پایدار برسیم.

او درباره جزییات قراداد استراماچونی گفت: در یک بند ۲۰ درصد به کل قرارداد به خاطر غرامت افزایش پیدا می‌کند. ۱۰ هزار دلار به خاطر پرداخت نشدن ماهانه صورت می‌پذیرد. در بهترین حالت ممکن، باشگاه استقلال باید دو میلیون یورو پرداخت کند و ۳۲۵ هزار یورو به خاطر لکه‌دار شدن جایگاه سرمربی به استراماچونی پرداخت کند.

سعادتمند تاکید کرد: الان سرمربی تیم ما آقای فرهاد مجیدی است و باید به نیمکت برگردد و تا پایان باشگاه‌های آسیا باید هدایت تیم را بپذیرد و اگر نتایج خوب باشد، ‌کدام عقل سلیمی مربی خوبش را کنار می‌گذارد؟ البته حق قانونی باشگاه است که برای فصل جدید با توجه به نتایج گرفته شده، تصمیم‌گیری کند. ما می‌توانیم استراماچونی برگردانیم چون او با ما قرارداد داشته است و اگر او به استقلال برگردد یک میلیون یورو از خسارات ما کم می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که با مربی داخلی برای هدایت استقلال صحبتی شده است؟ خاطرنشان کرد: من با هیچکس هیچ صحبتی نکردم و بلد نیستم دروغ بگویم و با هیچ مربی داخلی صحبتی نداشتم. آقای مجیدی نیز استعفای رسمی نداده است. از همه خواهش دارم از کادر فنی تا بازیکنان و عوامل باشگاه که یک تیم واحد باشیم تا در جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا موفق باشیم. ما فینال را ۱۰۰ درصد می‌بریم و آقای زنوزی هم می‌گوید که ۱۰۰ درصد می‌بازد!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا