خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش نایب رئیس مجلس به طرح محدودسازی پیامرسان‌ها

ایرنا نوشت: نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: اولویت با اتمام شبکه ملی اطلاعات و تقویت پیام رسان‌های داخلیِ قابل رقابت با پیام رسان‌های خارجی است.

سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی در پیامی که روز جمعه در صفحه شخصی خود در توئیتر منتشر کرد، نوشت: مدیریت فضای مجازی همانگونه که در کشورهای جهان عمل می‌کنند ضروری است اما اولویت با اتمام شبکه ملی اطلاعات و تقویت پیام رسان‌های داخلیِ قابل رقابت با پیام‌رسان‌های خارجی است.

ساماندهی فضای مجازی این روزها به یکی از مسائل مطرح در مجلس یازدهم تبدیل شده و برخی نمایندگان با اعلام طرحی در اینباره خواستار اعمال محدودیت‌های بیشتری بر فضای مجازی شدهاند.  مهم‌ترین بندهای این طرح، ایجاد یک نهاد مرکزی برای فضای مجازی با عنوان «هیات ساماندهی نظارت» و دسترسی مجاز به اطلاعات کاربران در هفت مورد است.

تعدادی از نمایندگان جبهه پایداری طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی شبکه‌های اجتماعی» یا همان طرح محدودسازی پیام رسان های خارجی را کلید زده اند؛ اما در حالی گفته می شود که این طرح با ۴۰ امضا اعلام وصول شده که هم تعداد امضاهای آن غیر واقعی است و هم ادعای اعلام وصول آن.

در صورتی که این طرح تصویب شود، پیام‌رسان‌های خارجی باید در ایران نمایندگی بگیرند، مجوز واردات موبایل تنها در صورت نصب پیام‌رسان داخلی صادر می‌شود.

توزیع وی‌پی‌ان و استفاده از فیلترشکن هم جرم تلقی می‌شود و و مجازات تعزیری درجه ۶  مانند حبس از ۶ ماه تا دو سال یا شلاق از ۳۱ تا ۹۹ ضربه دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا