خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«مخالفان صلح به دنبال حذف امام موسی صدر بودند»

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: تمام تلاشهای امام موسی صدر مورد ناخرسندی مخالفان صلح و آرامش و همزیستی و استقلال در لبنان بود و به همین دلیل به دنبال حذف وی از صحنه بودند ولی امروز امام موسی صدر نه تنها به ایران و لبنان، بلکه به همه منطقه تعلق دارد.

به گزارش ایسنا سخنگوی وزارت امور خارجه در سالروز ناپدید شدن امام موسی صدر که امسال مصادف با روز عاشورای حضرت سید الشهدا (ع) و حماسه حسینی شده است، در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص این شخصیت تاثیر گذار اظهار داشت:  ناپدید شدن امام موسی صدر یکی از مسائل مهمی است که جمهوری اسلامی ایران همواره در طول سالهای گذشته آن را دنبال کرده و همچنان تا رسیدن به نتیجه و روشن شدن واقعیت در دستور کار نگاه خواهد داشت.

سعید خطیب زاده

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به ابعاد شخصیتی امام موسی صدر افزود: امام موسی صدر  یکی‌ از جریان‌سازترین و تاثیرگذارترین شخصیت هایی است که تمام همتش را برای وحدت و عزت مسلمانان، گفتگوی ادیان و تقریب مذاهب بکار گرفت. خدمات و زحمات امام موسی صدر به گونه‌ای وسیع است که امروز همه مردم منطقه بویژه مردم قدرشناس لبنان از آن بهره‌مند هستند. ایشان بنیانگذار مکتب فکری و رفتاری در جهان اسلام و جهان تشیع بوده اند که ثمرات آن تا امروز ادامه داشته و هر روز بیشتر از قبل نمود پیدا میکند.

خطیب زاده پیروزی‌ها، شکوفایی و دستاوردهایی که امروز در مقاومت ضد صهیونیستی شاهد آن هستیم را از نتایج حضور امام موسی صدر در لبنان دانست و افزود: امام موسی صدر در لبنان بیش از هر چیز به دلیل نقش آفرینی در شکل دادن به هسته‌های اصلی مقاومت در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی و ایجاد وحدت و همزیستی مسالمت آمیز بین پیروان ادیان شناخته می شود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با اشاره به نزدیکی فکری دیدگاه امام موسی صدر با امام خمینی (ره) افزود: بدون تردید ایشان را باید احیا کننده حیات سیاسی مستضعفان و محرومان و موسس بسیاری از فعالیتها در لبنان به شمار آورد.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: ایشان نهضتی را پایه گذاری کرد که مقاومت اسلامی لبنان بر ضد اسرائیل یکی از  ثمرات آن است و مانند مدال افتخار بر قامت لبنان می‌درخشد.

خطیب زاده با اشاره به همراهی امام موسی صدر با علمای بزرگ لبنان و برخی شخصیتهای برجسته در این کشور، در موضوعات مهمی چون توانمند سازی محرومان در لبنان، حمایت از مبارزه با اشغال، استعمار، ظلم، تبعیض و استثمار  تاکید کرد: امام موسی صدر  نقش بارزی در آگاهی بخشی به مردم و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان لبنان بویژه در دوران جنگ داخلی داشت و فضایی را ایجاد کرد که مسلمانان و مسیحیان در کنار یکدیگر همزیستی مسالمت آمیزی داشته باشند و امروز لبنان الگوی این همزیستی مسالمت آمیز در جهان بشمار می‌رود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: تمام تلاشهای امام موسی صدر در این زمینه‌ها و حمایت قاطعانه وی از آزادی فلسطین و مسجد الاقصی، مورد ناخرسندی مخالفان صلح و آرامش و همزیستی و استقلال در لبنان بود و به همین دلیل به دنبال حذف وی از صحنه بودند ولی امروز امام موسی صدر نه تنها به ایران و لبنان، بلکه به همه منطقه تعلق دارد.

خطیب زاده در پایان بر اهتمام دستگاه دیپلماسی به پرونده امام‌موسی صدر تاکید کرد و افزود: ما در وزارت امور خارجه و با همکاری دوستان لبنانی پرونده امام موسی صدر را با همه پیچیدگی‌هایی که دارد از طرق مختلف دنبال می کنیم و پیگیری‌ها و گفتگوهایی در سطح دوجانبه و بین المللی برای تعیین سرنوشت ایشان و دو همراهشان وجود دارد و انشالله‌ تا حصول‌ نتیجه ادامه خواهند یافت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا