خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ایران بزرگترین نیروگاه عراق را راه‌اندازی می‌کند

ایرج مسحدی، سفیر ایران در عراق گفت: ایران بیش از 10 سال است که به عراق برق صادر می‌کند و به دنبال این است که بزرگترین نیروگاه عراق در در بصره راه‌اندازی کند.

به گزارش تسنیم سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق با اشاره به این واقعیت غیرقابل‌ انکار که ایران و عراق به‌عنوان دو همسایه قدیمی اشتراکات تاریخی و فرهنگی بسیار زیادی دارند، تأکید کرد که هیچ کشوری به اندازه جمهوری اسلامی ایران خواهان سربلندی و موفقیت عراق نیست.

ایرج مسجدی که با پایگاه خبری المانیتور گفتگو می‌کرد، در خصوص روابط تاریخی ایران و عراق خاطرنشان کرد: «روابط ایران و عراق طیف گسترده‌ای از حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، علمی و مسائل بشردوستانه را در بر می‌گیرد.»

وی تصریح کرد: «ما تا ابد با عراق همسایه هستیم و به همین دلیل هیچ کشوری به اندازه ما خواهان سربلندی عراق نیست. فرقی نمی‌کند که کدام دولت در عراق در رأس قدرت باشد زیرا روابط و منافع دو کشور در حوزه‌های مختلف به حدی در هم تنیده شده است که هیچ دولتی نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد»

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد با اشاره به اینکه ایران قویاً بر این باور است که حضور آمریکا در منطقه حاصلی جز تشدید بی‌ثباتی، رشد تروریسم و شکل‌گیری مکانیسم‌های استعماری جدید ندارد، اظهار داشت: «ایران خواهان تقویت نظم و امنیت در عراق و بازسازی این کشور است، اما حمایت ما از عراق یک حمایت مشروط نیست. اینکه عراقی‌ها بخواهند نیروهای آمریکایی را اخراج کنند یا آنها را نگه دارند، تصمیمی است که به خودشان مربوط می‌شود.»

وی در ارتباط با تلاش برخی کشورهای منطقه [مشخصاً عربستان] برای گرفتن جای ایران در مبادلات انرژی با عراق نیز تأکید کرد: «ایران بیش از 10 سال است که به عراق برق صادر می‌کند و به دنبال این است که بزرگترین نیروگاه عراق در در بصره راه‌اندازی کند. ما هیچ مشکلی با اینکه ارتباط عراق با جهان عرب تقویت شود، نداریم. اما باید بگویم که هیچ کشوری نمی تواند در حوزه انرژی خدماتی با این کیفیت به عراق ارائه کند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا