خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخ سخنگوی وزارت خارجه به جوّسازی صداوسیما

قاسمی درباره راه ندادن خبرنگار صدا وسیما به کاخ الیزه توضیحاتی را ارائه داد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه  در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره راه ندادن  خبرنگار صدا و سیما به کاخ الیزهفرانسه توضیح داد: هر کشوری برای خود در عرصه آمد و شد سیاسی و دیپلماتیک و یا پدیرش سفرا و یا خدا حافطی آنها و دریافت استوار نامه و آمد و شد های سیاسی و دیپلماتبک سطح بالا پروتکل های خاص خود را دارد ، برخی ساده ترند ، برخی از پروتکل های سخت تر و پیچیده تری برخوردارند و برای هر سفر و یا سطحی تعریف و آدابی خاص دارند . فرانسه از جمله کشور های اروپایی است که دارای پروتکل های خاص خود و تا حدی سخت و پیچیده بر خوردار است .

وی در ادامه گفت:  اصولا نه در فرانسه ، که در بسیاری از دیگر کشورها هم در سطح رییس کشور و دولت در ملاقات های خارجی الزاما خبرنگار و یا فیلم بردار غیر خودی ( عکاس یا فیلم بردار خود نهاد ریاست جمهوری یا نخست وزیر ) نمی توانند حصور یابند ، مثلا در خودالیزه ، وقتی یک رییس جمهور خارجی به الیزه میرود برای ملاقات در داخل ساختمان خبرنگار فرانسوی یا خارجی وارد نمی شود . بعد ملاقات و به هنگام ترک ساختمان در مقابل جایی که فرد سوار اتوموبیل می شود جایگاهی است برای عکاسان و خبرنگاران ، که اگر قرار به مصاحبه بود در آنجا بصورت تکی یا مهمان و میزبان با هم (باز بستگی دارد سفر دولتی باشد ، کاری باشد رسمی باشد،،،،) حضور می یابند ، در سطوح وزیر که به دیدار رییس جمهور میرود پروتکل باز تغیر می کند .

قاسمی تاکید کرد: لدا نبودن فیلم بردار صدا وسیما در داخل محل ملاقات در چارچوب ان پروتکل امری عادی و مساله ای غیر عادی یا اقدامی توهین آمیر  نبوده و نیست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. البته بنظرم کار خوبي کرده اند، اگر خبرنگار صدا و سيماي براي برخي ملي، به درون کاخ ميرفت، ممکن بود خبرهائي در اخبار صدا و سيما پخش بشه که اساسا وجود خارجي نداشته باشند و يا درست خلاف واقعيات اتفاق افتاده باشند! بنظرم فرانسوي ها اطلاعات درست و خوبي از صدا و سيماي ما دارند.

  2. خبرنگار صدا و سیما رو که هم از دولت فرانسه بدش میاد هم از دولت روحانی بدش میاد و اصولا از همه جز خود بدش میاد چرا باید راه میدادند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا