خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رئیسی: فساد در این حکومت برچسبی ناچسب است

سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه گفت: این حکومت و نظام ذاتش ضد فساد است بنابراین فساد در آن برچسبی ناچسب است که باید برای مقابله با آن پیگیری جدی کرد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه با بیان این که این حکومت و نظام ذاتش ضد فساد است بنابراین فساد در آن برچسبی ناچسب است که باید برای مقابله با آن پیگیری جدی کرد گفت: محاکمه مفسدان یک بخش از وظایف دستگاه قضاست و بخش دیگر پیگیری برای اصلاح بسترهای فسادزاست.

رئیس دستگاه قضا افزود: در حوزه پیشگیری از جرم هم باید شاخص داشته باشیم و ببینیم که آیا با توجه به این شاخص‌ها میزان جرایم کاهش یافته است یا نه و اگر کاهش نیافته است علت آن چه بوده و در این صورت باید اقدامات پیشگیرانه را تشدید کنیم تا جرایم مختلف از جمله در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی کاهش یابد.

وی اضافه کرد: صرف توصیه در دستگاه قضا برای این که حوزه‌های الگوساز در جامعه فعال شود کافی نیست و کار دستگاه قضا پیگیری اقدام و عمل است و این که بعد ببینیم در نتیجه این پیگیری چه اتفاقی رخ داده است، بنابراین فقط توصیه کردن ناکافی است.

رئیس قوه قضاییه در ارتباط با پرونده ترور سردار سلیمانی گفت: پیگیری پرونده ترور شهید حاج قاسم سلیمانی را به طور جدی در دستور کار داریم.

لزوم مقابله با تحریف‌ها

رئیس دستگاه قضا بیان کرد: باید با تحریف‌ها مقابله کرد، زیرا یکی از عوامل بروز حادثه عاشورا تحریف در معرفی شخصیت امیرالمومنین (ع) و اهل بیت (ع) بود.

ستم برخی دولت‌ها به عزاداران حسینی تعجب آور است

رئیس قوه قضاییه در ارتباط با ایجاد مزاحمت برای عزاداران حسینی گفت: این که دولت نیجریه و برخی دولت‌های دیگر برای عزاداران حسینی ایجاد مزاحمت و به آنان ظلم و ستم می‌کنند، مورد انتقاد و سوال جدی است.

عدالت خواهی از آموزه‌های مهم عاشورای حسینی

رئیس دستگاه قضا گفت: موضوع عدالت خواهی و حق طلبی از آموزه‌های مهم عاشورای حسینی و قیام سیدالشهداء است.

خبر تکمیل می‌شود…

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا