خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آخرین خبر از یک‌میلیارد یورو صندوق توسعه برای مقابله با کرونا

سیدکامل تقوی نژاد، معاونت توسعه مدیریت ،منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: طی چند ماه گذشته بیش از ۴۵  هزار میلیارد تومان در قالب تسهیلات بانکی و سایر حمایت‌ها به اقشاری که به واسطه شیوع این ویروس  دچار آسیب شده اند پرداخت شده است.

به گزارش ایسنا، تقوی نژاد روز دوشنبه ۱۰ شهریور در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به اینکه  البرز در زمینه کنترل ویروس کرونا به ویژه در موج اول بسیار موفق عمل کرده است، اظهار کرد: علی رغم مشکلات و ضعف ساختاری و زیرساختی در حوزه بهداشت و درمان، ویروس کرونا در البرز به خوبی مدیریت شده و این استان از لحاظ  تعداد فوتی و مبتلایان جزو استان‌های موفق کشور است.

وی با اشاره به تفاوت امکانات زیرساختی از قبیل تخت بیمارستانی در ایران و سایر کشورها ادامه داد: در ایران به ازای هر هزار نفر ۱.۷ تخت بیمارستانی در چین هشت تخت و در کره جنوبی هم ۱۲ تخت وجود دارد و وضع برخی کشورهای اروپایی از این هم بهتر است.

وی افزود:  علی رغم زیرساخت ها و تجهیزات محدود، ایران توانسته با تلاش کادر بهداشت و درمان، مدیریت افراد جامعه و اجرای طرح‌هایی مثل غربالگری و فرهنگسازی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم کرونا را کنترل کند.

این مسئول با اشاره به جمعیتی که از شیوع کرونا در ایران آسیب دیده اند، گفت: حدود ۴.۵ میلیون نفر در ایران  تحت تاثیر کرونا قرار گرفته و این ویروس کسب و کار، معیشت و زندگی آنها را تحت شعاع قرار داده است.

تقوی نژاد با بیان اینکه کشورها در مقابله با کرونا سیاست‌های مختلفی اتخاذ کرده اند، گفت: کشورهایی که اوضاع اقتصادی مناسبی دارند با سیاست مالی اقدام به افزایش بودجه سلامت کرده اند تا بتوانند راحت‌تر کرونا را کنترل کنند ولی در کشور ما سیاست پولی در این زمینه در حال اجرا است.

وی تاکید کرد: طی چند ماه گذشته بیش از ۴۵  هزار میلیارد تومان در قالب تسهیلات بانکی و سایر حمایت‌ها به اقشاری که به واسطه شیوع این ویروس  دچار آسیب شده اند پرداخت شده است.

معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با موافقت مقام معظم رهبری بنا بود یک میلیارد یورو از منابع صندوق توسعه ملی به بحث کرونا اختصاص یابد ولی تا کنون تنها یک سوم آن تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه نباید تلاش‌های دولت برای توسعه زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان را نادیده گرفت، توضیح داد: طی هفت سال گذشته ۳۶ هزار تخت بیمارستانی به کشور اضافه شده که این تعداد یک سوم تخت‌های موجود است.

این مسئول با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته برای افتتاح طرح های حوزه بهداشت درمان تا پایان کار دولت تدبیر و امید افزود: از امروز تا پایان دولت ۱۴۰۰ پروژه در قالب بیمارستان، کلینیک‌های درمانی و … در گوشه و کنار کشور به بهره برداری می رسد.

تقوی نژاد همچنین به جذب نیرو در بخش بهداشت و درمان کشور اشاره کرد و گفت: مجوز استخدام بیش از ۲۲ هزار نفر صادر شده که ۹۵۰۰ نفر از آنها جذب شده اند و مابقی هم به مرور زمان مشغول به کار می‌شوند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا