خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جزییات مذاکره حماس و اسرائیل

دفتر رئیس حماس در نوار غزه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که گفت‌و‌گوهای صورت گرفته با طرف صهیونیستی با میانجیگری دوحه باعث دست‌ یابی به تفاهماتی برای مهار تنش شده است.

به گزارش فارس، دفتر «یحیی السنوار» رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در نوار غزه، شامگاه امروز (دوشنبه)، از تفاهم با رژیم صهیونیستی با میانجی‌گری دوحه بر سر توقف درگیری‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «صفا»، در بیانیه‌ دفتر رئیس جنبش حماس در نوار غزه آمده است: «پس از [گذراندن] مرحله‌ای از گفت‌و‌گوها و ارتباطات که آخرین آن را “محمد العمادی” نماینده قطر انجام داد، به تفاهمی برای مهار تنش و متوقف شدن تجاوز‌ صهیونیست‌ها علیه مردم ما دست یافته شد».

در ادامه این بیانیه آمده است: «در راستای تلاش صورت گرفته و در خدمت به اهالی غزه، از تعدادی پروژه پرده برداری خواهد شد که به کاهش رنج‌ مردم در بحبوحه شیوع ویروس کرونا کمک خواهد کرد افزون بر بازگشت اوضاع به ما قبل تنش».

در بیانیه یادشده همچنین آمده است: «رهبری جنبش [حماس] از تلاش‌ها و حمایت قطر از مردم‌مان تقدیر و تشکر به عمل می‌آورد و از خداوند می‌خواهد که ملت، امت و میهن ما را از هر گونه بدی، همه‌گیری [بیماری]، بلا و از شر دشمنان مصون بدارد».

این تفاهم پس از صورت می‌گیرد که منابع فلسطینی شامگاه روز شنبه گزارش داده بودند که محمد العمادی رئیس کمیته قطر ویژه بازسازی غزه از طریق گذرگاه «بیت حانون» برای دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی خارج شده است.

منابع فلسطینی گزارش داده بودند که العمادی با تعدادی از مقامات صهیونیست مسئول کاهش تنش در نوار غزه از جمله  مقامات بلندپایه امنیتی و نماینده شورای امنیت ملی و دفتر هماهنگی فعالیت‌های کابینه این رژیم دیدار کرده است.

پیش از تفاهم، رژیم صهیونیستی طی اقداماتی دایره محاصره نوار غزه را تنگ‌تر کرده بود. این رژیم از تصمیم خود برای ممنوعیت واردات تمام کالاها به نوار غزه از طریق گذرگاه «کرم ابوسالم» (به عنوان تنها گذرگاه تجاری با غزه)، کاهش دامنه صید برای اهالی نوار غزه خبر داده بود.

نوار غزه و شهرک‌های صهیونیستی اطراف دو هفته‌ای بود که شاهد تنش میان نیروهای رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت بود. صهیونیست‌ها طی مدت زمان یادشده به بهانه‌های واهی مواضعی را در نوار غزه هدف حمله هوایی و توپخانه‌ای قرار داده‌اند و در مقابل، نیروهای مقاومت نیز چندین بار پاسخ این حملات را داده‌اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا