خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خودداری 4 دانشگاه از ثبت نام بورسیه های بودار

تاکنون از 4 دانشگاه بوعلی همدان، اصفهان، صنعتی اصفهان و تحصیلات تکمیلی کرمان خبر رسیده که از

ثبت نام دانشجویان بورسیه ی بودار در نیمسال دوم سال تحصیلی 93 – 94 خودداری کرده اند.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، بنا بر اظهارات معاونین آموزشی و تحصیلات تکمیلی این دانشگاه ها، سازمان دانشجویان طی نامه ای محرمانه، این موضوع را به اطلاع آنها رسانده است و آنها موظف شده اند که از ثبت نام دانشجویان خودداری کنند.

در ابتدای آبان ماه سال جاری، پس از ماه ها طرح موضوع بورسیه های غیرقانونی در دولت احمدی نژاد، بالاخره وزارت علوم که در آن مقطع با سرپرستی محمدعلی نجفی اداره می شد، در اطلاعیه ای درباره ی بورسیه های دولت احمدی نژاد اعلام نظر کرد.

مطابق با اطلاعیه ی وزارت علوم، تعدادی از این بورسیه ها به صورت کل لغو بورسیه شدند، تعدادی لغو تحصیل و وضعیت تعدادی هم به دریافت پذیرش از دانشگاه ها تا بهمن ماه موکول شد. همچنین وضعیت مربیان بورسیه شده، به دانشگاه ها سپرده شد.

در روزهای اخیر انتقادهایی به محمد فرهادی، وزیر جدید علوم مطرح شده؛ که محتوای اعتراضات به احتمال عدم پیگیری وضعیت بورسیه ها بر می گردد. علت این اعتراضات، شنیدن خبر اعتراضات بورسیه های لغو شده و انتشار خبر استعفای مدیرکل بورس است.

اما حالا با خبر خودداری دانشگاه ها از ثبت نام بورسیه ها، به نظر می رسد وزارت علوم با دکتر فرهادی نیز همچنان همان راه فرجی دانا را پیگیری می کند؛ وزیری که پس از طرح ماجرای بورسیه های غیرقانونی، استیضاح شد و از وزارت افتاد.

نامه ای که تصویر آن در اختیار انصاف نیوز قرار گرفته نیز نشان می دهد وزارت علوم از همان زمان انتشار اطلاعیه، پیگیر لغو بورسیه ها بوده است.

معاونت آموزشی دانشگاه تهران در تاریخ 10 آذرماه امسال در نامه ای به تک تک دانشجویان بورسیه که در اطلاعیه‌ی وزارت علوم، بورسیه‌ی آنها لغو شده است، نوشت:

«عطف به نامه‌ی شماره‌ی 21883/42/م مورخ 14/8/93 مدیرکل محترم بورس و اعزام دانشجویان خارج وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نظر به اینکه با موضوع ادامه‌ی تحصیل شما به شرط بورس از طریق وزارت متبوع مخالفت شده است، لازم است حداکثر تا 01/10/93 جهت تعیین تکلیف به معاونت آموزشی دانشگاه جهت عقد قرارداد به منظور ادامه‌ی تحصیل (به شرط پرداخت شهریه) مراجعه نمایید. بدیهی است در صورت عدم مراجعه تا تاریخ تعیین شده، حکم محرومیت تحصیل جنابعالی وفق مقررات صادر خواهد شد».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا