خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اسماعیل هنیه پس از 27 سال به لبنان رفت

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس بعد از ۲۷ سال برای نخستین بار وارد بیروت شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از فلسطین الیوم، علی برکه، عضو دفتر روابط عربی و اسلامی جنبش حماس ضمن استقبال از ورود اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس به لبنان گفت، این سفر هنیه اولین سفرش پس از بازگشت او به همراه برادرانش از تبعدگاهی در شهرک مرج الزهور در بقاع غربی به فلسطین در سال ۱۹۹۳ است.

حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد، هنیه و هیئت رهبری این جنبش در نشست دبیرکل‌های گروه‌های فلسطینی حاضر خواهند شد و نیز دیدارهایی سیاسی و برنامه‌ها و فعالیت‌هایی خواهند داشت.

در بیانیه حماس آمده است: موضع دولت و ملت لبنان در قبال مساله فلسطین را ارج می‌نهیم و امیدواریم این سفر انگیزه جدیدی برای پیشرفت در روابط فلسطین و لبنان و در راستای کمک به حفظ امنیت و ثبات لبنان، بهبود وضعیت اجتماعی و انسانی آوارگان فلسطینی باشد تا به شهرها و روستاهای خود بازگردند.

در حالی‌که منابع مطلع فلسطینی قبلا گفته بودند نشست دبیرکل‌های گروه‌های فلسطینی که قرار است پنج‌شنبه در بیروت با حضور دو جنبش حماس و جهاد اسلامی برگزار شود، لغو شده است، یکی از رهبران ارشد جنبش حماس در گفت‌وگو با رادیو “صدای الاقصی” تاکید کرد که نشست رهبران گروه‌های فلسطینی در بیروت طبق قرار، روز پنج‌شنبه برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، پیش از این منبعی در جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفته بود طرف‌های لبنانی به گروه‌های فلسطینی از طریق سفارت بیروت اعلام کردند که نمی‌توانند میزبان نشست دبیرکل‌های گروه‌های فلسطینی باشند.

اسامه حمدان، از رهبران حماس در این باره گفت که نشست در موعد مقرر در بیروت برگزار خواهد شد.

نشست روز پنج‌شنبه همزمان با رام الله به صورت ویدیو کنفرانس برگزار می‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا