خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پناهیان و اضافه کردن راه دیگری برای جهنمی شدن!

حجت الاسلام مجتبی لطفی، از شاگردان و مسوولان دفتر مرحوم آیت الله منتظری در یادداشتی تلگرامی با عنوان «پناهیان و اضافه کردن راه دیگری برای جهنمی شدن!» نوشت:

علی رضا پناهیان در سخنی در شب شام غریبان امام حسین گفته است:” روسای کشور اگر از رهبری اطاعت نکنند و ایشان از دست آنان راضی نباشد می روند جهنم، می فهمی!”

معلوم نیست این مبنا از کجا در آمده و مبانی آن چیست که عدم رضایت رهبری مستوجب آتش جهنم باشد؟!

ما تا یادمان می آید در زمان انقلاب رضایت رهبری جزو اصول آینده حکومتی نبود که مردم در پرتو آن انقلاب کرده باشند.

شعارهای اولیه انقلاب نیز استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود. البته ممکن است از اسلامیت، جناب پناهیان چنین برداشتی داشته باشد ولی مردم چنین برداشتی نداشتند و علمایی که در ایجاد شور انقلاب و تفسیر این اصول پیش قدم بودند، اسلامیت را مساوی با رضایت رهبری نمی‌دانستند که اگر می گفتند معلوم نبود مردم پشت سرشان آمده و انقلاب کنند.

می ماند قانون اساسی که میثاق ملی ماست. در هیچ کجای قانون اساسی رضایت و عدم رضایت رهبری، درج نشده تا شرط ورود و دخول به بهشت یا جهنم باشد.

فقط چیزی که هست اینکه رهبر به طریق غیر مستقیم و با انتخاب توسط خبرگان، نماینده و وکیل مردم است فلذا رضایت ایشان مهم است. اگر عدم رضایت رهبری منعکس کننده عدم رضایت مردم باشد و این به اثبات برسد که هر چه رهبر پسندید یا نپسندید، مطابق نظر ملت است، از باب نقض عهد جرم است. اما اینجا پرسش دیگری مطرح می شود که آیا رئیس جمهور و نمایندگان مجلس که مستقیما توسط مردم انتخاب شدند، باید به رهبر پاسخگو باشند یا به موکلین خود یعنی مردم؟!

آنچه ملاک است رضایت عامه و مردم است و حتی خود رهبر در جامعه اسلامی اگر مقبولیت نداشته باشد خودبخود منعزل است و چنین چیزی درباره دیگر مسئولان نیز صدق می کند.

اما چرا امثال آقای پناهیان، از رضایت عامه نوعا به ندرت سخن می‌گویند؟ یا اگر بگویند مردم خودی و موافق منویات اینان مورد نظر است؟

سخن پایانی با جناب پناهیان!

با درست کردن راه دیگری برای جهنم رفتن، آن هم با ادبیات شما در همین سخنرانی و مجالس دیگر، نمی‌توان به طرفداران و تابعین محض رهبری افزود،( دین و اسلام که پیشکش) و طبعا موجب رمش بیش از پیش جامعه از اطراف رهبری خواهید شد.

خود دانید!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. پناهیان و علوی و امثال این میکروفن به دست ها، هز روز، صد تا از این فتاوای صد من یه غاز بلغور می کنند و نمی فهمند که زیانش به دین و اسلام و روحانیت تا کجاست؟ فقط چارتا چشم و گوش بسته می خواهند که مثل بز اخفش دایم بگوید: چشم! چشمتان درآید با این فتاوای برآمده از …

    3
    1
  2. دقت کردین که گفتن «رؤسای کشور» یعنی کسانی که مسيولیت دارند، این در قانون نیامده؟
    اگر حواستون بوده و همچین مطلبی زدین،اسم این انصاف نیوز رو عوض کنید لطفاً.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا