خرید تور تابستان ایران بوم گردی

محمود صادقی: حکم انفصال قاضی صادرکننده حکم جلب را خواهم گرفت

خبرگزاری فارس در ضمن مصاحبه ای که بامداد دوشنبه با محمود صادقی انجام و منتشر کرده، نوشت:

«حکم جلب صادره برای آقای صادقی به دلیل شکایتهای خصوصی از جمله تعدادی از دانشجویان است که چندین ماه است علیه او به دلیل نشر اکاذیب شکایت کرده اند. محمود صادقی نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی چندی پیش، پس از شکایات پی در پی به دلایل مختلف با اطلاع اعضای هیات رئیسه مجلس به دادسرا احضار شد. امروز – شنبه – پس از عدم حضور او در موعد مقرر، حکم جلب وی از سوی شعبه چهار بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه تهران صادر شد.

در حالی که محمود صادقی نماینده تهران گفته است به دلیل طرح سئوال پیرامون قوه قضائیه حکم جلب او صادر شده، خبرگزاری فارس به نقل از «یک منبع مطلع» که نامی از او نیاورده، نوشت:

«حکم جلب صادره برای آقای صادقی به دلیل شکایتهای خصوصی از جمله تعدادی از دانشجویان است که چندین ماه است علیه او به دلیل نشر اکاذیب شکایت کرده اند. طی چندماه اخیر مطابق رویه جاری قضایی برای آقای صادقی احضاریه های متعددی ارسال شده اما وی از حضور در دادسرا برای پاسخگویی به اتهامات وارده به خود از سوی شاکیان خودداری کرده است. همانند روال متعارف اخیرا از طریق هیات رئیسه مجلس نیز برای حضور آقای صادقی پیگیری شده اما وی کماکان از قانون تمکین نمی کند. بدلیل عدم تبعیت این نماینده مجلس از رویه های جاری و متعارف، پس از چندماه حکم جلب وی صادر شد که ماموران دادستانی امشب در کمال احترام این حکم را به وی ابلاغ کردند اما وی با استنکاف مجدد از پذیرش حکم قضایی به داخل منزل رفته و از آنجا ضمن تماس با رسانه ها شروع به فضاسازی کرد. عدم تمکین به قانون و گردنکشی در قبال نهادهای قانونی که پیگیر شکایت افراد و اشخاص هستند، برای نماینده ای که باید نماد پایبندی به قانون باشد هیچ مزیتی محسوب نمی شود و آقای صادقی نهایتا باید برای رسیدگی به شکایت شاکیان خصوصی و مدعی العموم – در قبال مسائلی که ربطی به ایفای نقش نمایندگی او نبوده – در پیشگاه قانون شود.

صادقی: کار اینها غیرقانونی است و حکم انفصال قاضی مذکور را خواهم گرفت

صادقی دقایقی قبل در این باره به فارس گفت: ساعت 22:30امشب و پس از بازگشت از مراسم عزاداری متوجه شدم ماموران درب خانه بنده ساعتی است توقف کرده اند.

وی افزود: از ماموران خواستم و دعوت کردم به منزل بیایند و در آنجا توضیح دهند که موضوع چیست ولی آنها قبول نکردند و من مجبور شدم همانجا درب منزل بمانم که خانواده هم آمدند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حکم جلب سیار است. ادامه داد: بنابر حکمی که اکنون در دست بنده است نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی علت اصلی حکم جلب بنده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد : من با ماموران همراهی نکردم. برای چه باید با آنها بروم؟ کار اینها غیرقانونی است و حکم انفصال قاضی مذکور را خواهم گرفت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. اگر خبر خبرگزارى فارس صحيح باشد و جناب آقاى دكتر صادقى عليرغم احضاريه هاى متعدد به شعبه بازپرسى مراجعه نكرده باشد حكم جلب ايشان مطابق قانون صادر شده ، بايد حق را پذيرفت. اما اگر حكم جلب وى صرفاً به لحاظ سؤالاتى است كه در ارتباط با رئيس قوه محترم قضائيه در نطق قبل از دستور خود مطرح نموده جلب صحيح نيست.

    1. جناب سپهر نمیدانم اطلاعاتتان از ایین دادرسی کیفری چقدر است ولی احضاریه ها وووووو تابع قوانین خاص ایین دادرسی است ومقام احضار کننده بهیچوجه حق تخطی از انهارا نداشته ودر صورت ارتکاب عمل غیر قانونی معد طرح موضوع در مراجع مربوطه است.

      1. محترم گرامى جناب آقا مرتضى
        رعايت تشريفات خاص در صورتى كه شكايات مطروحه مربوط به قبل از دوره نمايندگى باشد و متهم نيز عليرغم احضارهاى مكرر از حضور در مرجع قضائى استنكاف ورزيده باشد الزاميست ؟

  2. اگر خیلی مردی و تابع قانون باید میرفتید. اینکه تمکین نمی کنید نشون میده گردنکش هستید چیزی تو مایه های شعبون بی مخ.
    فکزر کنم ایشون تعادل روحی و دوانی ندارند. یک روز روحانی میشند یک روز لباس را در می اورندو ….

  3. به نظر مردم فهیم کشورمون ۸ فقره شکایت خصوصی صد البته دانشجویانی […] هستند که قول […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا