خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مناظره‌ی علی علیزاده با صادق زیباکلام از نگاهی دیگر

علیرضا ایمانخانی در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز نوشت:

چند روزی بود که به خاطر شنیدن حواشی زیادی از یک مناظره سیاسی ما بین دو شخصیت ژورنالیستی، دوست داشتم این مناظره را  و یا با زبان علمی‌تر مجادله را  دیده و یا حداقل بشنوم.

از آنجایی که میزبان مجازی این مناظره یکی از معتبرترین دانشگاه های صنعتی کشور بود حدس زدم دو طرف به خاطر حفظ جایگاه علمی خود از بهترین و با کیفیت‌ترین ادبیات و مستندات  استفاده کنند.

طرف اول مناظره دکتر زیبا کلام، استاد سابق دانشگاه تهران و طرف مقابل علی علیزاده ‌چهره‌ی سرشناس فضای مجازی و ساکن در لندن بودند که بیشتر صبغه دفاع از سیاست‌های خارجی جمهوری اسلامی ایران را دارد و موضوع مناظره سیاست‌های نظام درباره اسرائيل بود.

بزرگترین اشتباه که در بدو امر  به چشم می‌خورد انتخاب مجری و داوری بسیار  ضعیف برای انجام این مناظره بود.

ایشان در تقسیم وقت، تقطیع سخن، تذکر به طرفین مناظره هیچگونه دقت و تخصصی نداشت و فضایی که بیشتر از ده هزار ببنده برخط و قطعا هزاران ببینده و شنونده در آینده را خواهد شد شاهد استفاده ادبیات بسیار سخیف از سوی یکی از طرفین مناظره را داشت که چندین بار هوشمندانه و البته رندانه با سوالات مختلف وقت طرف مقابل را اشغال می‌کرد.

جناب علیزاده بسیار غیر مودبانه، بدون اینکه احترام سن و سال و حتی کسوت استادی دکتر زیباکلام را رعایت کند با ادبیات بسیار سخيف و تهاجمی کلام دکتر زیباکلام را قطع کرده و موارد اتهامی و غیر معمول در فرهنگ سیاسی و عرف  را نصیب ایشان می‌کرد و ایشان را عامل غرب، مدافع صهیونیست،  و حتی بلندگوی تل آویو می‌نامید.

متأسفانه در ما بین این  سه ساعت مناظره مجری برنامه حتی  یکبار هم به علیزاده بابت این رفتار خارج شان و قطع کردن کلام طرف مقابل تذکر  نداده و حتی به نظر می رسید به خاطر نزدیکی دیدگاه رضایت ضمنی هم از این رفتار  داشت.

جالب اینجا بود کسی طرف مقابل را عامل غرب می‌دانست که خود ساکن لندن بوده و از بدو جوانی به دلیل واهی، خود را ممنوع الورود به ایران می‌داند ولی طرف مقابل که خود فارغ التحصیل انگلیس بوده و چندین پیشنهاد تدریس در دانشگاه های آنجا را داشته غرب را رها کرده و از تهران با ایشان در لندن مناظره می‌کرد!

واقعا با این دفاع جانانه که علیزاده از لایه تند سیاست‌های خارجی کشور می‌کرد و بسیاری از مسئولان ایران را در این چهل سال جاسوس غرب می‌دانست چندین و چند سوال مهم به ذهن مردم و از جمله نگارنده می‌رسد که طرح آن خالی از لطف نیست.

اول. ایشان  باید خیلی شفاف و روشن و متقن  دلایل ممنوع الورود بودن خود به ایران را عنوان کند تا مشخص شود که چرا نظام از چنین  مدافع ستبری محروم شده و این استدلال ایشان که دلیل خروج ایشان، تذکر گشت ارشاد و دستگیری ایشان به خاطر مدل مو بوده  کمی خارج از منطق و خنده آور است یا حقیقت؟

دوم. آقای علیزاده ساکن لندن بوده و مدارج عالی خود را در این کشور گذرانده و از آزادی گسترده در ایران بر خلاف غرب سخن می‌گوید که ظاهرا با این اتفاقات رخ داده بر ایشان دچار تناقض است و قطعا همین که ایشان در لندن نشسته و نقد فلسفه غرب می‌کند خود دلیل محکمی بر بطلان نظر ایشان است؟!

سوم. بسیاری از کسانی که با ایشان حشر و نشر داشتند اعتقاد دارند که ایشان از نظر اعتقادات مذهبی تهی بوده و صرفا به خاطر اعتقادات چپ گرایانه و ضد امپر یالیستی به صورت تاکتیکی از سیاست های خارجی نظام دفاع می‌کند. قطعا ایشان می‌تواند پاسخگوی این سوال باشد؟

البته حتی در صورت پاسخ به سوالات مطروحه، ایشان باید متوجه شود که سیاست‌های مقاومتی که برایش لذت بخش است برای بسیاری از مردمی که تحت تاثیر این سیاست‌ها هستند بسیار مشکل زا و طاقت فرسا بوده و از بسیاری از امکاناتی که ایشان در  لندن برخوردار بوده محروم هستند و اگر ایشان خیلی از این کردار و سیاست‌ها خشنود هستند به ایران تشریف آورده و در تهران و کنار مردم طعم این سیاست‌ها را بچشد نه در لندن و با امکانات فراوان!؟

قطعا بعد از بیست سال مسولان قضایی هم پرونده موهای بلند ایشان را یا مختومه کرده و یا به احترام این دفاعیات محکم ایشان از این پرونده عبور خواهند کرد! و قطعا هیچ مشکلی برای ورود به ایران نخواهد داشت.

در آخر نقدی هم به دکتر زیباکلام وارد است. ایشان که در همان بدو امر متوجه نوع کلام علیزاده شدند و متوجه شدند که  طرف مقابل ادب مناظره را رعایت نمی کند و اگر به  احترام چند هزار ببینده و شنونده حاضر به ترک جلسه نشدند باید می‌دانستند  سیاست کاملا تدافعی و سکوت به هیچ وجه کارساز نبوده و خیلی‌ها  گمان می کنند که یا ایشان  از نظر علمی چیزی در چنته نداشته و یا سیاست تهاجمی علیزاده حریف را منکوب کرده است و به نظر نگارنده در تقابل چنین شخصیتی یا باید به هیچ وجه حاضر نشد و شخصیت خود را حفظ کرد و یا بعد از تذکر چند باره به مانند خودش رفتار کرد تا درس عبرتی شود برای  برای جلسات و رخدادهای بعدی.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. سلام
    کمی از متن رو که خوندم متوجه یک طرفه بودن مطلب شدم و باقیش رو فقط نگاه انداختم چون نقد بی ارزشی بود. رسیدم پاراگراف آخر وقتی شروع کردم بخونم یه لحظه فکر کردم نه مثل اینکه قراره نقدی هم به طرف دوم داشته باشه منتهی کاملا برعکس و در راستای همون یک طرفه بودن قبل بود و اونم رد کردم.

    نویسنده یا متوجه کاری که زیباکلام کرد نشد یا عمدا خودش رو به ندیدن میزنه. زیباکلام کل وقت رو طفره رفت و فقط در ثانیه های پایانی به صورت یک طرفه دو جمله برای جمع بندی موضوع اصلی گفت. حتی در موضوعی که مدعی بود استدلال هاش غلط و شخصی بود و سعی در تکرار همون ها داشت.

    در مجموع به نظرم نقد نویسنده خارج از انصاف بود و ارزش خوندن نداشت.

    60
    20
    1. یک چیزی که در مورد سیاسیون خاص هست و البته جزو ذاتی ایشان میشود مطلبی هست که داریوش اقبالی چند سال پیش بیان کرد که واقعا باید مورد توجه باشد .و اینست که میگوید من چه در زمان شاه چه در زمان حال همیشه مخالف بودم و برعکس اون هم صادق هست بعضی موافق زاده میشوند. کاری هم به دفاعیات ندارد .مردم ما باید بدانند که چرا اینگونه اسیر یک سمت و سو شده اند و واقعیت را کنار و تعصب ذاتی را دارند.قسم میخورم و به این سطح نازل میکنم که مثلاً استقلالی بودن و پرسپولیسی بودن شده ذاتی .چقدر مسخره هستند که دایم بر رفتار خود مهر تایید هم میزنند کسی نداند با چشم انصاف میشه دید .علیزاده و گاهی زیبا کلام همینطوری هستند و احتیاج به سند ایشان نداریم عادت و روش ذاتی مشکلیست که حقیقت در آن نیست

      5
      4
      1. از نظر تاریخ سکولار، فلسطین از اول متعلق به یهودیان نبوده است. مناظره ی علم صالح با طرف اسراِءیلی را در پرگار بی بی سی ببینید.

        در کتاب مقدس نیز سرزمین مقدس متعلق به فرزندان ابراهیم است، که آخرین پیامبر از فرزندان او، پیامبر دین اسلام است. اگر یهود این را نمی پذیرند، عیسی را نیز به عنوان پیامبر نپذیرفتند، و این مشکل لجاجت خود آنان است.

        6
        3
  2. این ویدیو 3 ساعته کامل در اینترنت موجود هست

    و به شخصه کامل این ویدو را دیدم ام
    اگر قراره شما و امصال شما در جایگاه تطهیر
    درست که آقای علیزاده خیلی راحت و بی محابا صحبت میکنه ، ولی واقعیاتی و تونست از شخص زیبا کلام و مبانی تفکری ایشون به نمایش بگذاره که واقعا برای جامعه ایران و رسانه ایرانی متاسف شدم که سالها به جریانهای فکری مثل زیبا کلام تریبون داده شده

    جایگاه استادی که هیچ ، جایگاه …. بودن هم برای آین آقای نا زیبا کلام از سرش زیاده است

    در جامعه مگر دچار قحط الرجال هستیم

    باید اول عقبه فکر ی نویسنده این متن را برسی کنیم و سپس با فیلتری که نویسنده در جایگاه نقاد بر چشم نهاده به این متن نگاهی بیندازیم

    36
    19
  3. خوبه اسم سایتتون هم انصاف نیوزه
    این همه زیباکلام چرت و پرت گفته رفتید گیر دادید که چرا علیزاده خارجه و باید مدرک بیاره خب این چه ربطی به مناظره با موضوع اسرائیل داره؟؟؟

    41
    18
  4. سلام – هر دو قسمت این برنامه را دیدم – با اینکه چندان ارادتی به آقای زیبا کلام ندارم ، فقط میتوان به ایشان ایراد گرفت که چرا رعایت شآن خویش را نمیکنید؟ چرا باعث تبلیغات دیگرانی میشوید که کالای پوسیده عرضه میکنند؟ اصلآ شما چه همسنگی معرفتی و تحصیلاتی با چنین کسبه ای دارید ؟ شما هر چه که باشید ،استاد سینه سوخته ساکن هستید و تفاوت هست با دانشجوی بورسیه صادراتی و زرورقی … قدر شما معلوم است، متوجه باشید لطفآ که قدر کذب به کسی نبخشید…

    15
    24
    1. بهرحال ایشان صاحب رسانه است به طرفداری از ایران تمام جزئیات فریبکارانه غربی راافشا میکنند وچیزهای خوبش رو میشه پذیرفت وزیر باراشتباهاتش نرفت

  5. علیزاده آدم وقیح و ریاکاری هست که حاضر نیست برگرده ایران زندگی بکنه اونوقت با حرفاش توجیه گر سیاست های جمهوری اسلامی هست اما حاضر نیست برگرده ایران زیرسایۀ جمهوری اسلامی زندگی بکنه

    19
    29
    1. صهیونیست ها وقتی میخوان یک پیام رو نامعتبر بکنن میگن برید کسی که اون پیام رو داره میده رو تخریب بکنید. شماهم دقیقا همین کار رو دارید میکنید. چکار داری طرف کجاست اصلا؟ زور شما به منطق علیزاده نمیرسه میرید سراغ تخریب شخصیتش.

      34
      11
    2. بهرحال هرکدام مطالبی گفتند که اطلاعات بینندگان بالا بره یکی منظورش این بودبا دشمنی پیش نرویم ودرجامعه ما زندگی میکنه ویکی میگفت بهترین راه را گزیده ایم. البته خودش سختی کمتری دیده .هرچندقبلا راجع اعراب هم این نگرش بود وتا نرمش نشان دادن بهشون اعتماد شدچون منافعمان دراین ارتباطات است .

    3. از دید شخصی خودم برای آقای زیباکلام احترام قائلم و بطور کلی ایشون را انسان مودب با سواد و منصفی میدونم و هر وقت دیدگاههای ایشون رو میشنوم یه چیزی یاد می گیرم البته گل بی عیب خداست و ایشون هم عالم مطلق و بی اشتباه نیست

  6. در این مناظره که آقای زیبا کلام فرا فکنی می کرد که چهار هزار سال پیش بیت المقدس متعلق به سهیونیست ها بود با این حساب باید آمریکا را هم به بومیان بسپارند تا اینکه بچه های آنها را در گورهای دسته جمعی دفن کنند اینکه آقای زیباکلام در ایران است قسمتی از نفوذ است اگر در ایران نبود چطور ذهن دانشجویان را به بی اعتمادی به نظام آماده کند آنها را آماده پذیرش خروج از ایران نمی توانست بکند اینکه می گویند اگر می خواهی به کسی صدمه بزنی نزدیکش شوید این کار زیبا کلام است در مناظره سه ساعت یک کلمه بیشتر نداشت آن هم تاریخ سهیونیست بود در صورتی که طی سی صد سال دنیا چقدر قومیتها جا به جا شدند صدمه ای که امثال زیبا کلام به کشور زدند صدام در هشت سال نتوانست بزند کسی که می گوید ایرانی نمی تواند دوچرخه بسازد توهین به جوان ایرانی نیست؟بهترین شناخت را رضا رخشان از آقای زیبا کلام دارد

    29
    11
    1. از نظر تاریخ سکولار، فلسطین از اول متعلق به یهودیان نبوده است. مناظره ی علم صالح را در پرگار بی بی سی ببینید.

      در کتاب مقدس نیز سرزمین مقدس متعلق به فرزندان ابراهیم است، که آخرین پیامبر از فرزندان او، پیامبر دین اسلام است. اگر یهود این را نمی پذیرند، عیسی را نیز به عنوان پیامبر نپذیرفتند، و این مشکل لجاجت خود آنان است.

      4
      1
  7. آقای علیزاده خیلی ساده لوح هستند فکر می کنندمردم ایران به امثال ایشان که درغرب نشسته اند ویابه قولی کنارگودنشسته اندو
    ومی گویند……….کن نگاه مثبت دارندانصاف نیوزنقدبسیارمنصفانه ای بودممنون.

    13
    30
    1. نکشیمون باهوش. با این کلک ها نمی تونید حرفتون رو پیش ببرید. اسم همسر پاسدار فوت شده میذاری که حرفت اعتبار داشته باشه : ))))

      22
      3
      1. شکرت به یقین تبدیل کردن مهم نیست مهم ذات و گفته هر کسی هست که هم شما هم انصاف نیوز دنبال حاشیه قراردادن بر اصل هستید حالا همسر یا فرزند یا هیچکدام چه فرقی برای من و تو داره

        2
        1
    2. این خانم همسر به اصطلاح پاسدار احتمالا کسی جز یکی از همکاران جناب شفیعیان نیست چرا که حتی اگر ایشان به آموزهای اسلامی اعتقادی نداشته باشند حداقل برای کسی که بخاطر پاسداری و شهادت در راه حفظ وطن جانش را فدا کرده از عنوانی به اسم شهید استفاده می شود . حتی کمونیستها هیچ اعتقادی به خدا و زندگی بعد از مرگ ندارند از کشته های خود با ز عنوان شهیدیاد می کنند نه فوت شده!!!!

      8
      1
  8. من به عنوان کسی که ۱۰ هزار صفحه در باره یهود و صهیونیسم خوندم بسیاری از حرفهای علیزاده را تحریف حقایق سخره کردن کسی که جای پدرش بود و یهود ستیزی مخفی میدانم. هیچ شکی نیست که دولتهای اسراییل در حق فلسطینی ها بد کرده اند و او بدرستی گفت که بسیاری از یهودیان در اسراییل مخالف نتنیاهو و خواهان برابری عربهای انجا هستند. ولی هیچکدام ارزوی اضمهلال کشورشان را ندارند. اخرین کمیته ای که کشتار صبرا و شطیلا را بررسی کرد به این نتیجه رسید که نیروهای اسراییلی در این حمله وحشیانه نقشی نداشتند و فالانژیستها تمام برنامه را اجرا کرده بودند ولی ارتش اسراییل از این حمله خبردار بوده و هیچ کمکی به مردم بی گناه نکرده. دادگاه ارتش تمام فرمانده هایشان را اخراج و رییس گردان را هم مدتی زندانی کرد.

    1
    25
    1. چگونه پس از مطالعه ی 10 هزار صفحه راجع به یهود و صهیونیزم، نمی دانید که شتیلا درست است نه شطیلا؟ و اضمحلال درست است نه اضمهلال؟

      9
      1
  9. جدای از موضوع بحث و اینکه آیا واقعا حق با چه کسی بود، من شخصا از بد کلامی و لحن سخن سراسر بی نزاکتی و توهین آمیز این آقای علیزاده منزجر شدم.

    2
    18
  10. نقد : ایمانخانی نوشته [دوم. آقای علیزاده ساکن لندن بوده و مدارج عالی خود را در این کشور گذرانده و از آزادی گسترده در ایران بر خلاف غرب سخن می‌گوید که ظاهرا با این اتفاقات رخ داده بر ایشان دچار تناقض است و قطعا همین که ایشان در لندن نشسته و نقد فلسفه غرب می‌کند خود دلیل محکمی بر بطلان نظر ایشان است؟! ]
    زیبا کلام و انصاف نیوز هم داخل تهران نشسته اند ( بلکه از امکانات حکومت هم نهایت بهره را برده و می برند) و نقد سیاست های جمهوری اسلامی ، نقد رهبری ، سپاه ، و غیره می کند و در عین حال مدعی عدم آزادی و بسته بودن فضا را دارند و این خود دلیل محکمی بر بطلان نظر ایشان است
    در ادامه نوشته اند [سوم. بسیاری از کسانی که با ایشان حشر و نشر داشتند اعتقاد دارند که ایشان از نظر اعتقادات مذهبی تهی بوده و صرفا به خاطر اعتقادات چپ گرایانه و ضد امپر یالیستی به صورت تاکتیکی از سیاست های خارجی نظام دفاع می‌کند. قطعا ایشان می‌تواند پاسخگوی این سوال باشد] برادر من این دیگه چه ایراد بنی اسرائیلی است که می گیری مگه خود زیبا کلام فرد مذهبی است؟ زیبا کلام هم از اعتقادات مذهبی تهی است و بر اساس تفکرات راست لیبرالی منتقد سیاست های خارجی نظام است . ضمنا نیازی به شنیده های در گوشی شما نیست چون اظهر من الشمس است که علیزاده اعتقادات مذهبی نداره و خودش هم چندین بار صراحتا به این مطلب اعتراف کرده بحث های ایشون علمی است اشکالی نداره یه کسی مذهبی نباشه ولی ایران دوست باشه و بر اساس علم سیاست مدافع بخشی از سیاست های جمهوری اسلامی باشه. مابقی حرف های علیخانی دیگه ارزش نقد نداره

    24
    2
  11. نقد به شدت یکطرفه ای بود . زیباکلام تمام مدت وقت تلف کرد و درباره تاریخ یهودیان صحبت کرد و اگه بخواهیم اینطوری فکر کنیم الان باید کل عراق هم مال ایران باشه چون چند هزار سال پیش جزو امپراتوری ساسانی بوده ! علیزاده هم از وقت تلف کردن زیباکلام عصبانی شد و حرفهاش تند شد بعد زیباکلام بود که گفت کاش به اندازه فایزه هاشمی شرف داشتی. کلا مناظره سطح پایینی بود چون زیباکلام از جواب دادن به سوالات طفره می‌رفت .

    14
    1
    1. از نظر تاریخ سکولار، فلسطین از اول متعلق به یهودیان نبوده است. مناظره ی علم صالح را در پرگار بی بی سی ببینید.

      در کتاب مقدس نیز سرزمین مقدس متعلق به فرزندان ابراهیم است، که آخرین پیامبر از فرزندان او، پیامبر دین اسلام است. اگر یهود این را نمی پذیرند، عیسی را نیز به عنوان پیامبر نپذیرفتند، و این مشکل لجاجت خود آنان است.

      6
      1
  12. ناقد این مناظره خودش از همون اول به یه طرف ماجرا حمله میکنه ….!! تمام حرفشم اینه که علیزاده حرمت سن و سال زیباکلام رو نگه نداشت….. برادر من وقتی یه نفر با یدک کشیدن عنوان استاد تمامی علوم سیاسی دانشگاه تهران اینجور بدون مدرک و سخیف به قومیت و ملیت و تاریخ و تمدن و فرهنگش توهین میکنه ؛ چه انتظاری از مخاطب داره ؟؟!!! از قدیم گفتن حرمت امامزاده به متولیشه …..زیباکلام کدوم حرف و رفتارش در سطح و شان و سواد یک استاد تمام علوم سیاسی معتبرترین دانشگاه ایران بود که انتظار دارین طرفی که تو لندن نشسته ؛ حرمت نگه داره …؟؟!!! من نصف این مناظره رو نگاه کردم و اونجور توهینی که شما میگین هم نبود… راستش تحمل حرفهای زیباکلام کار خیلی سختی بود

    12
    1
    1. اگر من بگم «رنگ آبی رو دوست دارم» معنیش این هست که رنگ سبز رو دوست ندارم؟ خیر. زیباکلام گفت یهودی‌ها چون در اقلیت بودند سعی می‌کردند خودشون رو قوی نگه‌دارند و یکی از ابزارهای قوی نگه‌داشتن هم سواد و فرهنگه. برای همین هم از اروپایی‌ها با سوادتر و اصیل‌تر بودند. اصلا درستی یا نادرستی این ادعا به کنار، ولی اگر کسی مثلا بگه ژاپنی‌ها مودب هستند معنیش این میشه که ایرانی‌ها با ادبن؟! معلومه که نه. اینها شلوغ‌بازی علیزاده بود برای پیروزی در مناظره وگرنه خودش هم می‌فهمید که زیباکلام به ایرانی‌ها توهین نکرد.

      1
      9
  13. من مانده ام این اقا با این سطح ازفهم وشعورچگونه استاد دانشگاه شده است در طول مناظره فقط چند جمله راتکرار کرد وبه ایرانیها بی حرمتی کرد.اسم با مسمایی است پایگاه خبری انصاف

    8
    1
  14. از پایگاه خبری که مدیر مسئولش یار گرمابه وگلستان اقایان اصلاح طلب بیشتر از این انتظار نمی رفت.ادله ناقد همچون ادله زیبا کلام بود

    10
    2
  15. خوب بود جناب آقای شفیعیان که یکی از مریدان آقای زیبا کلام بوده و کوچکترین سخن و حرکت ایشان رابا آب و تاب در این سایت بازنشر می دهد در این باره نظری بدهند .
    این آقای معلم که ظاهرا یا خود اقای شفیعیان و یا یکی از همکاران است، علیزاده را به بی ادبی و غیره متهم می کند.ایشان احتمالا این کلام حضرت امیر را شنیده باشند که به گوینده نگاه نکن به سخن گوش بده آقای علیزاده هرجا که باشند و هر کس که باشند به تنهائی با روش مخصوص خود بعنوان یک وطن دوست در مقابل ایران ستیزی رسانه هائی مثل بی بی سی و من و تو ایران انترنشنان فعالیت می کند و این کار اگر نگوییم بی نظیر بلکه یک حرکت کاملا تدافعی در مقابل صدها ساعت کار این رسانه ها است . از این نوع فعالیت ها متاسفانه در سایت انصاف نیوز خبری نیست ظاهرا انصاف نیوز بعنوان یک رسانه ایرانی هیچ وظفیه ای در این باب ندارد و حتی بعضی وقتها راستای همان رسانه ها به روشی غیر محسوس عمل می کند .جناب زیبا کلام بصراحت میگویند که طرفدار اسرائیل و غرب است حال گفتار علیزاده و عنوان کردن این مسئله کجایش بی احترامی است؟ در این برنامه جناب ایشان وقت کافی داشتند از خود دفاع کنند که سکوت وی در مقابل این عناوین نوعی قبول آن بود ونیازی به وکیل برای تطهیر ندارد و ایشان به داشتن چنین عناوینی افتخار میکند .
    فردی با عنوان همسر پاسدار فوت شده که حتی به شهادت به اصطلاح همسر ش اعتقادی ندارد لطف کرده عکس با اسم و نشان بگذارند تامعلوم شود این فرد نه همسر پاسدار است و نه اعتقادی به فدائی وطن دارند بلکه وی اگر مسیح علینژاد نباشد یکی از پادو های وی می باشد و یا حتی یکی از همکاران انصاف نیوز . این طرفندهای غیر اخلاقی بفور برای تاثیر گذاری بر مخاطب در این سایت استفاده میشود که با اصول خبر رسانی و صداقت کاملا در تضاد است.جناب شفیعیان دست از این کارها بردارید که در میان مدت نه سود دنیوی دارد و نه سود اخروی کمی به روز جزا فکر کنید که در آنجا به هر کس می گویند خفه شو دست وپا شروع می کنند به سخن گفتن که شما با این دست و پا و شبه افکنی چقدر مردم را گمراه کردید

    8
    2
  16. من ابن مناظره ندیده ام اما روشهای غیر اخلاقی اقای علیزاده در گفتگو را میشناسم و با کم معلومات بودن ایشان و اطلاعات ناقص و غیرعلمی ایشان اشنا هستم . ضمنا ایشان را فردی راستگو و خیرخواه مردم ایران نمیدانم . ایشان در مناظره با اقای غنی نژاد درک اشتباه خودشان از ساختار اقتصادی ایران را ثابت کرد و اطلاعات ناقص علمی خود را مشخص ساخت .بگذریم بهرحال سیاست تقابل نظامی و یا تهدید موجودیت اسراییل هیچوقت به تایید مردم ایران نرسیده است بنابراین سیاست موجود، اعتبار ملی و مردمی نیز ندارد و چنین روش و سیاستی کمکی هم تا کنون به حل مسایل دوطرف مسئله نکرده است .بلکه فقط به مشکلات داخلی و خارجی ملت ایران افزوده است .مسایل اسراییلی ها با فلسطینی ها ، باید از طریق بین المللی حل شود .

  17. من این مناظره را ندیده ام اما روشهای غیر اخلاقی اقای علیزاده در مناظره را میشناسم و با کم معلومات بودن ایشان و اطلاعات ناقص و غیرعلمی ایشان اشنا هستم . ضمنا ایشان را فردی راستگو و خیرخواه مردم ایران نمیدانم . ایشان در مناظره با اقای غنی نژاد درک اشتباه خودشان از ساختار اقتصادی ایران را ثابت کرد و اطلاعات ناقص علمی خود را مشخص ساخت .بگذریم بهرحال سیاست تقابل نظامی و یا تهدید موجودیت اسراییل هیچوقت به تایید مردم ایران نرسیده است بنابراین سیاست موجود، اعتبار ملی و مردمی نیز ندارد و چنین روش و سیاستی کمکی هم تا کنون به حل مسایل دوطرف( اسرائیلی و فلسطینی )نکرده است .بلکه فقط به مشکلات داخلی و خارجی ملت ایران افزوده است… مسایل اسراییلی ها با فلسطینی ها ، باید از طریق بین المللی حل شود .

  18. بهرحال ایشان صاحب رسانه است به طرفداری از ایران تمام جزئیات فریبکارانه غربی راافشا میکنند وچیزهای خوبش رو میشه پذیرفت وزیر باراشتباهاتش نرفت

  19. من مناظره اقای دکتر علیزاده و دکتر زیباکلام را به دقت ملاحظه کردم، اطلاعات و حضور ذهن علیزاده کاملا بر زیبا کلام برتری داشت، زیبا کلام طبق روال قبل از روش سفسطه گری و عوام فریبی استفاده کرد و علیزاده با صراحت کلام توانست کاملا او را منکوب کند.

  20. برادر عزیز انتظار داری انصاف نیوز از مقاومت دفاع کنه عجب دلیل احمقانه آورده رعایت سن وسال نه بابا
    زنده باد علیزاده خوب خفتش کرد
    من دانشجوی زیبا کلام بودم اون زمون چند تا کتابش رو هم خوندم کلا میتونم بگم پخمه است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا