خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توضیح درباره حاشیه‌های عصر عاشورا در حرم حضرت معصومه

حجت الاسلام عزت زمانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی قم گفت: هیئاتی که در سال های گذشته دسته روی داشتند امسال توجیه شدند که نتیجه آن دیدن خیابان های قم در روزهای تاسوعا و عاشورا بود که دسته روی انجام نشد مگر در موارد نادر که سعی ما در توجیه آن ها بود. دسته عصر عاشورا در حرم مطهر نیز از موارد نادری بود که متاسفانه در رسانه ها منعکس شد.

به گزارش ایسنا حجت الاسلام والمسلمین رضا عزت زمانی صبح امروز در ستاد پیشگیری و مدیریت بحران استان قم که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در قم هیئات بسیاری داریم که در سازمان تبلیغات ثبت نشده اند که عمدتا هیئات خانگی هستند.

وی افزود: در حال حاضر 1700 هیئت ثبت شده داریم، 1300 هیئت از این تعداد در سال جاری برای برگزاری برنامه اعلام آمادگی کردند که در قالب سامانه بیرق سازماندهی شدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم گفت: هیئاتی که در سال های گذشته دسته روی داشتند امسال توجیه شدند که نتیجه آن دیدن خیابان های قم در روزهای تاسوعا و عاشورا بود که دسته روی انجام نشد مگر در موارد نادر که سعی ما در توجیه آن ها بود. دسته عصر عاشورا در حرم مطهر نیز از موارد نادری بود که متاسفانه در رسانه ها منعکس شد.

وی بیان کرد: حدود 800 هیئت موردحمایت های محدود در زمینه ارزاق واقع شدند و قریب به 80 هزار ماسک بین هیئات و مساجد توزیع شد.
عزت زمانی اضافه کرد: آموزش و پرورش قم 120 مدرسه را در اختیار هیئات قرار داد که در این زمینه قم یکی از بهترین های کشور بود.

وی تصریح کرد: قریب به 20 هزار مجلس در دهه نخست محرم برگزار شد و مردم قم در رعایت موارد بهداشتی نمره قابل قبولی کسب کردند.


استاندار قم گفت: متاسفانه یک اقدامی که در نقض پروتکل های بهداشتی صورت می گیرد در فضای مجازی برجسته می شود، نهادهای فرهنگی ما باید بتوانند اتفاقات مثبت را در رسانه ها بازتاب دهند تا غرض ورزی ها جبران شود.

بهرام سرمست صبح امروز در ستاد پیشگیری و مدیریت بحران استان قم که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: مطب ها در قم باید به صورت 100 درصد نوبت دهی را به شکل غیرحضوری انجام دهند.

وی افزود: هیئات قم مخصوصا هیئات بزرگ و پرجمعیت به صورت خوب و مطلوب پروتکل ها را رعایت کرده و همراهی کردند که از آن ها در جلسه ای جداگانه تقدیر خواهد شد.

استاندار قم گفت: نمره سازمان تبلیغات قم در این ایام عالی بود، مردم ما نیز در این عزاداری ها نشان دادند که ضرورت ها را به خوبی تشخیص می دهند، آن ها ملاحظات تعظیم شعائر و ملاحظات بهداشتی را به درستی تشخیص دادند.

وی تصریح کرد: میزان رعایت 80 درصدی پروتکل ها از سوی هیئات را مطلوب دانست و اضافه کرد: فعالیت کارگروه عزاداری استان قابل تقدیر بوده و این نمایش باشکوه از عزاداری امام حسین(ع) حاصل کار جمعی بود که از همه مهمتر مردم در این توفیق نقش داشتند.

سرمست ادامه داد: با توجه به اینکه وضعیت قم تا هفته های آتی قرمز است، آموزش و پرورش باید برنامه های خود را با این وضعیت تطبیق دهد.

او تصریح کرد: متاسفانه یک اقدامی که در نقض پروتکل های بهداشتی صورت می گیرد در فضای مجازی برجسته می شود، نهادهای فرهنگی ما باید بتوانند اتفاقات مثبت را در رسانه ها بازتاب دهند تا غرض ورزی ها کاهش یابد.

استاندار قم یادآور شد: یکی از موارد نقض پروتکل ها قمه زنی بود که ما امسال در قم یک مورد آشکار هم نداشتیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا