خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یک امام جمعه: فرار مغزها نادر است

امام جمعه رشت و نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: فرار مغزها در کشور نادر است زیرا نخبگان ایرانی پایبند به ارزش های ملی و معنوی هستند.

آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار جمعی از نخبگان استان با اشاره به اینکه اکنون نخبگان فرزندان انقلاب هستند اظهار کرد: یکی از بزرگ ترین مشکلات پیش روی نخبگان، پیچ و خم های اداری است.

وی به توجه نخبگان به تعالی جامعه اشاره کرد و افزود: بعضی از مشکلات را مسئولان ذی ربط در استان می توانند برطرف کنند اما برخی امور باید به صورت کشوری برطرف شود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه بخشی از مشکلات نخبگان در عرصه تقنین است، تصریح کرد: توجه قانونگذاران در برطرف کردن مشکلات نخبگان حائز اهمیت بوده؛ ضمن اینکه نرسیدن صدای نخبگان به مسئولان مربوطه به دلیل نبود همگرایی درست است.

آیت الله فلاحتی، نخبگان ایرانی را معنویت گرا دانست و بیان کرد: فرار مغزها در کشور نادر است زیرا نخبگان ایرانی پایبند به ارزش های ملی و معنوی هستند.

وی با اشاره به اینکه ارزش های ملی، دینی و معنوی برای نخبه ایرانی بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: نخبه شدن یکباره نمی شود زیرا نخبگی صبر، رنج و فکر می خواهد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، نخبه شدن را رزق الهی ذکر کرد و گفت: هر جامعه ای که متعالی شده در سایه نخبگان به تعالی رسیده است.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه هیچکس بدون صبر و تحمل مشکلات به جایی نرسیده است، خاطرنشان کرد: تحمل سختی ها نخستین امر در نخبه شدن محسوب می شود بنابراین جامعه متعالی محصول تلاش رنج دیدگان است.

وی، انسان نخبه را دارای استقلال درونی عنوان کرد و یادآور شد: جامعه متعالی در سایه نخبگان محقق می شود بنابراین توجه به عرصه های تربیتی از مهدکودک و پیش دبستانی بسیار مهم است.

امام جمعه رشت با تاکید بر تقویت رابطه نخبگان با پارک های علم و فناوری، ادامه داد: امیدوارم اعتبارات اختصاص داده شده به نخبگان عادلانه تقسیم شود.

وی بر توجه مسئولان به نخبگان تاکید کرد و گفت: مسئولان، دانشگاهیان و حوزویان نخبه را رها نکنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا