خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کاندیداهای احتمالی 1400 – حبیب‌الله بیطرف

[سیزدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری حدود یک سال دیگر، احتمالا در خردادماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. انصاف نیوز به مرور رزومه‌ی نامزدهای احتمالی این انتخابات را منتشر می‌کند]

حبیب‌الله بیطرف، وزیر نیرو در دولت اصلاحات در سال 1335 به دنیا آمد. او متولد شهر یزد است.

بیطرف دارای کارشناسی ارشد مهندسی راه و ساختمان از دانشگاه تهران است.

بنا بر آنچه در زندگینامه‌ی منتشر شده‌ی آقای بیطرف در فضای مجازی آمده است، او «عضو اولین شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت بود و یکی از اعضای شورای رهبری شش نفره دانشجویان مسلمان پیرو خط امام به شمار می‌رفت، که در روز ۱۳ آبان ۱۳۵۸ جريان گروگان‌گیری در سفارت آمریکا را راهبری کردند».

بیطرف در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران حضور داشت و در دهه‌ی شصت به مدت سه سال نیز به‌عنوان استاندار یزد فعالیت می‌کرد. او در دولت سازندگی به وزارت نیرو رفت و به مدت پنج سال معاون آموزشی این وزارتخانه بود.

با آغاز به کار دولت اصلاحات، سیدمحمد خاتمی، بیطرف را به عنوان وزیر نیرو انتخاب کرد و او تا پایان این دولت نیز به‌عنوان وزیر نیرو به فعالیت خود درهمین وزارتخانه ادامه داد.

از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های بیطرف در مسئولیت‌های مختلفی که در بیش از سه دهه‌ ی  اخیر داشته است می‌توان به  اجرای طرح‌های سد و نیروگاه کارون ۳ و کارون ۴ اشاره کرد.

با آغاز فعالیت دولت اعتدال، حسن روحانی نیز تمایل داشت تا همچون دولت اصلاحات سکان وزارت نیرو را در اختیار حبیب‌الله بیطرف قرار دهد که با مخالفت مجلس روبرو شد. از جمله حاشیه‌هایی که در آن زمان مطرح شد مسئله سد گتوند بود. موضوعی که با پاسخ بیطرف نیز همراه شد: « مباحثی که در فضای مجازی و رسانه ها مبنی بر دخالت بنده در مشکلات سد گتوند مطرح شده اشتباه است زیرا این تصمیم ها مرتبط با مدیریت وقت دولت نهم و دهم بوده است».

آقای بیطرف از چهره‌های جریان اصلاحات است که بیشتر فعالیت‌هایش در همه‌ی این‌ سال‌ها در حوزه‌ی وزارت نیرو بوده و اظهارنظر سیاسی چندانی از سوی او دیده نشده است.

حبیب ‌الله بیطرف برای انتخابات ۱۴۰۰: هنوز زود است

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا