خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کاندیداهای احتمالی 1400 – محمود حجتی

[سیزدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری حدود یک سال دیگر، احتمالا در خردادماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. انصاف نیوز به مرور رزومه‌ی نامزدهای احتمالی این انتخابات را منتشر می‌کند]

محمود حجتی، وزیر پیشین جهاد کشاورزی در سال 1334 به دنیا آمد. او متولد نجف‌آباد  در استان اصفهان است.

حجتی دانش‌آموخته‌ی مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی اصفهان است.

بنا بر آنچه در زندگینامه‌ی منتشر شده‌ی آقای حجتی در فضای مجازی آمده است، او « با پیروزی انقلاب اسلامی وارد جهاد سازندگی کشور شد و پس از آن به عنوان استاندار سیستان و بلوچستان خدمت کرد».

حجتی در دولت اول اصلاحات به‌عنوان وزیر راه و ترابری مشغول فعالیت شد و در دور دوم ریاست‌جمهوری سیدمحمد خاتمی، با حکم رئیس‌جمهور وقت و رای اعتماد مجلس وزیر جهاد کشاورزی شد.

مهم‌ترین اقدام او در دوران حضور در وزارت جهاد کشاورزی اجرای طرح خودکفایی گندم بود که میزان واردات گندم به کشور را در آن مقطع از حدود هفت میلیون تُن به صفر رساند.

با آغاز به کار دولت روحانی، حجتی همچون دولت دوم اصلاحات به‌عنوان وزیر جهاد کشاورزی انتخاب شد اما برخورد قضایی با برخی مدیران منصوب شده از سوی او در وزارت کشاورزی در نهایت سبب استعفای حجتی در آذر98 شد. او از آن تاریخ با حکم رئیس‌جمهور به‌عنوان  مشاور روحانی در امور کشاورزی و امنیت غذایی فعالیت می‌کند.

از جمله حاشیه‌های دوران مسئولیت حجتی به انتشار ویدئوی خبرساز گفت‌وگوی یک کشاورز کهنسال طبسی با او برمی‌گشت، ویدئویی که در آن کشاورز خطاب به وزیر کشاورزی می‌گوید: «یک عدد گوجه فرنگی تو مملکتتون شده هفتصد تومن. گوش می‌کنی یا نه … روزگار از هر روز بدتر می‌بینم/ این جهان را پر از خوف و خطر می‌بینم / دختران را همه جنگ است با مادر / پسران را به بدخواه پدر می‌بینم … خودتون میدونید و مملکتتون. خداحافظ».

آقای حجتی از چهره‌های جریان اصلاحات است که سابقه‌ی عضویت در شورای مرکزی جبهه‌ی مشارکت را نیز داشته است.

محمود حجتی ۱۴۰۰ نمی‌آید

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا