خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خبر خوش روحانی برای کم‌درآمدها

رییس جمهور گفت: از لحاظ آب و برق می توانیم کشور را با کشورهای پیشرفته مقایسه کنیم که همه مردم در شهرها از برق و نود و نه درصد در روستاها از برق استفاده می کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مراسم بهره برداری از طرح های وزارت نیرو با بیان اینکه بسیار خوشحالم که در بیست و دومین هفته از افتتاح طرح‌های ملی کشور،افتتاح های جدید، بزرگ و ملی داشتیم، گفت: از لحاظ آب و برق می توانیم کشور را با کشورهای پیشرفته مقایسه کنیم که همه مردم در شهرها از برق و نود و نه درصد در روستاها از برق استفاده می کنند.روستاهایی با بیست خانوار،ده خانوار و کمتر از برق استفاده می کنند. مردم روستا مثل شهر  باید از همه نعمت های اساسی استفاده کنند. آبادانی روستا یعنی مهاجرت معکوس و خدمت به مردم روستا.

وی ادامه داد: هر پنجاه روز قادریم یک سد مخزنی را افتتاح کنیم که این آمار هیجان انگیز است. هر هفته سی روستا را به آب وصل کنیم. در زمینه زیرساخت و نیازمندی های حیاتی و سلامت مردم، اقدامات بسیار اساسی در حال انجام است. از ۱۸۸ سد کشور، ۴۴ سد در این دولت افتتاح شده است. زیرساخت ها برای حرکت آغاز شده است.

اهم اظهارات رئیس جمهور را بخوانید؛

* خوشحالم که امسال در هفته دولت مصوبه ای داشتیم و برای افرادی که جز کم مصرف ها هستند و خانوارهایی که در لیست کم مصرف های برق هستند، پاداش مناسبی را از دولت دریافت کردند. طرحی که وزارت نیرو پیشنهاد داد و در دولت تصویب شد؛ ۳۰ میلیون نفر از جمعیت ایران در ۲ ماه آینده دیگر پولی را برای مصرف برق خود پرداخت نمی کنند و تا زمانی که کم مصرف هستند، برق آنان رایگان خواهد بود.

*  یکی از آرزوهای ما در طول سال ها این بود که برای مردمی که جز اقشار کم درآمد و کم مصرف هستند بتوانیم هدیه ای به آنان بدهیم. خداوند این توفیق را به ما داد که در سال پایانی دولت هدیه ای را به آنان به خصوص روستائیان بدهیم.

*{ با اشاره به اینکه باید روستا از نعمت آب، برق، گاز، مخابرات و آموزش برخوردار باشد}: آبادانی روستا به معنی حرکت در مسیر تولید است.

* بسیار خوشحال هستم که این روزها افتتاح‌های بزرگی انجام می‌دهیم. غیر از افتتاح‌های هر روزه امروز بیش از ۳۲۰۰ میلیارد تومان طرح افتتاح شد؛ البته هر ماه یک تصفیه‌خانه فاضلاب و هر دو ماه یک تصفیه‌خانه آب افتتاح می‌شود. ما در شرایط عادی این افتتاح‌های بزرگ را انجام نمی‌دهیم بلکه در سخت‌ترین شرایط تحریم هستیم.

* در تاریخ ایران این فشارها سابقه نداشته است. مردم ما با استقامت در برابر توطئه‌ها ایستادگی کردند و ما ثابت کردیم که آمریکا شکست خورده است. این را به طور قطعی به دنیا اعلام می‌کنیم که طرح‌های آمریکا برای شکست مردم ایران به نتیجه نرسید و شکست خورد. هدف نهایی آمریکا تسلیم مردم ما بود. آن‌ها می‌خواستند دولت در برابر آمریکا تسلیم شود که این نشد و نمی‌شود.

* کاخ سفید خطای بزرگ استراتژیک انجام داد، آمریکا در این مسیر شکست صد در صدی خورد و ما به راهمان ادامه می‌دهیم. البته برای مردم سخت گذشت و اگر این فشارها نبود شاید چندین برابر این طرح‌ها را افتتاح می‌کردیم، اما آمریکا نتوانست ما را از مسیر توسعه بازدارد. روحانی:

* این دولت فقط به فکر گذراندن شرایط یک ساله آینده نیست بلکه طرح‌هایی اجرا می‌کند تا دولت‌های بعدی هم از آن استفاده کنند زیرا بحث این دولت و دولت بعد نیست بلکه مسیر توسعه کشور است. دولت یازدهم او دوازدهم خادم مردم است و دولت سیزدهم هم خادم مردم خواهد بود.

* مردم می‌دانند که آمریکا در هفته‌های اخیر شکست‌های بزرگ سیاسی را متحمل شد که در تاریخ این کشور و سازمان ملل بی‌سابقه بود، در سوابق سازمان ملل نمی‌بینید آمریکا قطعنامه‌ای علیه ملت ما طراحی کند ولی در شورای امنیت فقط یک کشور به آمریکا رأی بدهد و ۱۳ کشور دیگر یا رأی مخالف بدهند یا ممتنع. طرح ماشه را هم ۱۰ روز قبل مطرح کردند اما از ۱۴ عضو حتی یک عضو شورای امنیت هم از آن حمایت نکرد و آن را رد کرده و غیرقابل قبول دانستند. این شکست در تاریخ سیاسی آمریکا بی‌نظیر است و البته این موفقیت به خاطر ایستادگی ملت ما است. اگر ملت ایستادگی نمی‌کرد قطعنامه‌های بدتری توسط آمریکا تصویب می‌شد. ایستادگی ملت موجب شکست آمریکا و همچنین آبادانی کشور شد.

* تا پایان دولت ۲۰ هزار مگاوات به برق کشور افزوده می‌شود. در این دولت هر ساله ۲۵۰۰ مگاوات برق افزوده شد البته در دولت‌های گذشته هم حدود ۱۷۰۰ مگاوات برق افزوده می‌شد.

* ملت با وجود تحریم‌ها در برابر ویروس کرونا ایستادگی کرد و دستورالعمل‌های بهداشتی را اجرا کرد. ما بهتر از کشورهای دیگر از موج اول عبور کردیم و قدم‌های پایانی موج دوم را داریم طی می‌کنیم. امیدوارم با همکاری همه و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شاهد موج سوم بیماری نباشیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا