خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بازداشت حدود ۲۰ نفر در ترکیه به اتهام همکاری با «پ.ک.ک»

پلیس ترکیه حداقل هجده مظنون به همکاری با گروهک «پ.ک.ک» را در هفده استان مختلف بازداشت کردند.

به گزارش فارس، در ادامه عملیات‌های امنیتی دولت ترکیه، ۱۸ نفر در استان‌های مختلف این کشور به اتهام عضویت و همکاری با گروهک حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) بازداشت شدند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» پلیس ترکیه این افراد را بعد از صدور حکم جلب توسط دادستانی آنکارا برای ۲۱ نفر، در جریان عملیات‌های امنیتی در هفده استان بازداشت کرد.

منابع امنیتی می‌گویند از این افراد مقادیر زیادی اسناد و اطلاعات محرمانه، تجهیزات الکترونیکی و ارتباطی و همچنین چندین قبضه سلاح گرم به دست آمد است.

گروه پ.ک.ک که از نظر ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا تروریستی شناخته می‌شود، بعد از شکستن توافق آتش‌بس با آنکارا، درگیری مسلحانه با دولت مرکزی را از سر گرفت. این گروه از سال ۱۹۸۴ مبارزه مسلحانه‌ای را با دولت ترکیه آغاز کرده است. بر اساس آمارهای رسمی ترکیه، بیش از چهل هزار نفر، که بیشتر از آنها غیرنظامی هستند، در این درگیری‌های سی ساله کشته شدند.

ترکیه از ۱۴ ژوئن عملیات گسترده با نام «پنجه عقاب» و از ۱۷ ژوئن عملیات «پنجه ببر» را در شمال عراق، با هدف نابودی عناصر حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) آغاز کرده است که با اعتراض شدید دولت بغداد و مقامات مسئول عراقی مواجه است اما آنکارا بی‌توجه به این اعتراض‌ها به نقض حاکمیت عراق، تاکید دارد که به عملیات خود ادامه دهد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا